Hoi vraag over wankel poezebeest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Hoi vraag over wankel poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:23

Hallo mijn 16jarige poes , de aanrechtkat is erg wankel lopen doet ze wel rechtdoor de dierenarts heeft het wel gezien en vond het niet normaal. haar nier waarde waren te hoog, dus speciaal voer gekregen . met minder eiwitten en zout. maar het wankelen blijft ik vroeg mij af of hier ervaringen zijn, bij mensen met oude poezen en wat dat was. op de bank springen kan ze ook

Catnip

Re: Hoi vraag over wankel poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:48

Dit kan verschillende oorzaken hebben, van een hersenbloeding tot toxoplasmose tot meningitis of encefalitis, tot...

Welke vervolgstappen heeft de DA genomen om een diagnose te stellen?

Is het wankelen van de ene op de andere dag begonnen, of heel geleidelijk? Houdt ze haar hoofd wel gewoon normaal, of houdt ze haar hoofdje steeds schuin naar één kant? Merk je nog iets anders in haar gedrag (bv meer miauwen, meer/minder aanhankelijk etc)?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 01:35

heel geleidelijk en al langere tijd. hoofd staat recht haar gedrag is hetzelfde. da heeft verder nog niets gedaan maar ga hem wel ff bellen. ze is brommeriger ik mag haar niet oppakken. dank voor je reactie

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 03:17

Gezien de geleidelijke opkomst kun je een hersenbloeding alvast uitsluiten, en aangezien ze haar hoofd gewoon recht houdt is het ook geen midden- of binnenoorinfectie.

Toen ik een wankele kat in de opvang kreeg, is er een toxoplasmosetest gedaan (maar die uitslag liet een week op zich wachten - was uiteindelijk negatief maar toxo was onze grootste kanshebber), en een algemeen bloedonderzoek waar uitkwam dat er een infectie in het lichaam zat. Gezien de symptomen had die infectie, wat het ook was, de hersenen dus aangetast. Ik ben meteen met antibiotica gestart, maar hij heeft het helaas niet gehaald.

Hoe waren de rest van de bloedwaarden, met name de eiwitten en lymfocyten? Enig teken van een infectie?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:24

16jr is een oudje denk eerder dat je gewoon aan ouderdom moet gaan denken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 02:25

hoi jaa bloedonderzoek gedaan gelukkig geen ontstekings waarden ja ouderdom is logisch ze is zelfs 17 al denk ik, Ze was wel heel veel gewicht kwijt 6 ons in 5 maanden, dus....
we wachten af wat er gaat gebeuren ze lijk nog steeds wel redelijk normaal. en ze springt zo nog van een tafeltje een meter verder op een stoel ik was echt verbaasd en ze geeft luid en duidelijk aan wat ze wil haha

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 03:40

Fijn dat het goed lijkt te gaan met haar! En geen ontstekingswaarden is een hele opluchting.
Vindt ze haar nierdieet lekker?

En aangezien ze nog volop kan springen en ook gewoon recht loopt, wat bedoel je dan precies met wankelen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 05:33

Het grommen bij oppakken kan op pijn in de buik wijzen (misschien ook veroorzaakt door de nieren).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:45

Pijn kan ook vanuit de rug komen. Het kan zijn dat er iets scheef staat waardoor ze minder stabiel/kreupel loopt.