Hondenzwembad (artrose), waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Hondenzwembad (artrose), waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 15:03

Mijn hond krijgt langzaam steeds meer last van zijn gewrichtjes enz. Het is een onwijs blije, en vooral actieve hond, die niet wil toegeven aan zijn mankementjes en gewoon doorblijft gaan tot ie er bij neervalt bij wijze van spreken.

Zwemmen is zijn favoriete bezigheid, alleen is buiten het water gewoon te koud eigenlijk, en krijgt ie een klap op z'n spieren als ie er in 1x indendert, want hij kan niet normaal het water inlopen, dat moet met een bommetje :+

Voorlopig wil ik nog niet op de pijnstillers over, en wil ik eerst andere dingen proberen.

Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die therapeutisch zwemmen voor oa artrose, in een verwarmd bad. Allemaal positief met goede vooruitgang.
Nu wil ik dit heel graag gaan proberen, maar ik kan niet zo snel een hondenbad vinden die max. 45 minuten rijden is vanaf Almere.

Wie o wie weet er een plek die max. 45 minuten rijden is vanaf almere waar je met je hond kan zwemmen? :D

Groetjes van Mister aka Happyface :D

Afbeelding

Wilawander

Re: Hondenzwembad (artrose), waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:09

Bij een hondenfysiotherapeut?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:05

Iets heel anders hoor, maar heb je wel eens gedacht aan acupunctuur?
Ik was daar heel sceptisch over, maar mijn hond (die ook artrose en ocd heeft) werd steeds slechter en ze heeft een half jaar geleden 3 behandelingen ondergaan. Ze is enorm opgeknapt, krijgt zelfs geen supplementen meer. Ze is weer helemaal soepel, kan weer goed en soepel opstaan en ze gaat weer als een malle :D

Niet een antwoord waar je om vroeg, maar misschien wel het overwegen waard ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:45

Bij ons hebben ze wel een hydrofysio in Amsterdam.. Stuur maar even een pbtje als je meer info wilt..