Wat lastig! Ik heb zelf helemaal niet veel ervaring met kippen, dus echt gedegen advies kan ik niet geven. Wel is het zo dat wij drie kippen hebben (of nouja, hadden, eentje is helaas overleden, maar in de situatie die ik nu beschrijf waren het er 3) waarvan één echt het onderspit moest delven en één die echt de baas was. De 'baas' pikte continue in op de 'onderdanige'. De 'onderdanige' kip werd ziek, wat verder niets met het pikken te maken heeft hoor, en heeft toen een week of 2 alleen gezeten om te genezen en aan te sterken. Eenmaal weer op de been is ze terug bij de andere twee dames gezet. De 'baas' begon echter meteen weer in te pikken op de 'onderdanige' kip, ze werd continue belaagd. Natuurlijk kan het zo zijn dat ze de pikorde moeten bepalen, we hebben het eventjes aangekeken, maar de 'onderdanige' kip had hier echt last van en werd tot bloedens toe gepikt. Wat we toen gedaan hebben is de 'bazige' kip apart gezet ipv de 'onderdanige' (aangezien die prima met de derde overweg kon). Na een aantal dagen hebben we de 'bazige' kip terug bij de andere twee gezet en toen plots was het over. Daarna hebben ze nooit meer op elkaar ingepikt of gevochten.