Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:Als je hond in shock is geweest lijkt me dat je niet eens hoeft te twijfelen... Snap niet dat mensen dan nog adviseren het gewoon wel te doen.. Een absolute no! Dus wat mij betreft.
dierenfan schreef:essiesilly schreef:Als je hond in shock is geweest lijkt me dat je niet eens hoeft te twijfelen... Snap niet dat mensen dan nog adviseren het gewoon wel te doen.. Een absolute no! Dus wat mij betreft.
Als ze 100% zekerheid hebben dat het daadwerkelijk die enting was dan zou ik het ook niet eens overwegen wel te enten maar vaak is het een gooi om iets de schuld te geven en dan is een overweging het wel te doen best logisch als de hond veel kans heeft op besmetting
vanRijnwoude schreef:Ik ent dagelijks vele honden met de L4: niet meer entreacties dan de vorige L2 of een ander merk.
De een kan gewoon minder goed tegen een bepaald adjuvans dan de ander (dus we hebben ook een aantal dieren die een ander merk nodig hebben en andersom leveren we ook aan praktijken die van ons de enting willen omdat daar gereageerd wordt op hun gebruikte merk).
Als pup heeft hij neem ik aan een L4 + parvo en L4 + DHP(pi) gehad. Hij kan dan ook de reactie op de parvo/dhp(pi) gehad hebben.
Om het veilig te doen zou ik een ander merk kiezen. Of testen of de shock nogmaals optreedt en dat houdt hier in in opname enten en onder toezicht voor ten minste een paar uur. Bij shock kan er dan vlot ingegrepen worden.
DanonePower schreef:Als hij weil zou krijgen, en er aan dood zou gaan.. dan ga je jezelf ook afvragen; had ik hem niet in moeten laten enten. En geef je je zelf ook de schuld. Het is zo'n beetje een onmogelijke keuze.