Jackrussel erg benauwd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Jackrussel erg benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 20:54

Hallo,

Wie weet heeft iemand hier de gouden tip....

Mijn jackrussel teefje van bijna 13 heeft al ong 2 jaar een hartruis, op een gegeven moment ging ze ook vocht vasthouden en zijn we begonnen met medicatie. Pillen voor haar hart en vochtafdrijvers.
Dit ging heel goed tot gisteravond, ze werd heel benauwd en wilde niet eten. Direct de dierenarts gebeld en er heen geweest. Daar kwam ze tot de conclusie dat ze zeer veel vocht vasthoud zowel in haar buik als achter de longen. Hier heeft ze een hoge dosering vochtafdrijvers voor ingespoten en ik moest de dosis vochtafdrijfpillen verhogen van 2x daags een halve naar 4x daags een halve. Nu zijn we bijna 24 uur verder en eigenlijk is er nog weinig veranderd. Ze is iets minder benauwd geworden, maar eet nog bijna niet, drinkt wel genoeg, maar is helemaal niet actief. Wat natuurlijk logisch is.

De da gaf gister ook al aan dat als ze hier niet uitkomt en zo benauwd blijft dat we dan toch moeten nadenken over afscheid nemen ;(

Vandaar dat ik hier maar de vraag neergooi; wie heeft hier ervaring mee en heeft evt de gouden tip om van het vocht af te komen.....

Alvast bedankt, voor de duidelijkheid ze wordt goed in de gaten gehouden door mijn dierenarts.

Hou het vriendelijk en alvast bedankt!

:evaw:

annepaardoes

Re: Jackrussel erg benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:32

Een gouden tip is er niet. De medicatie moet z'n werk doen anders is nadenken om jullie hondje te laten gaan een realistische gedachte.
Ik heb het meegemaakt met de hond van mijn schoonouders. Hierbij hebben zij ook vrij snel besloten afscheid van de hond te nemen, omdat het niet meer dierwaardig was.