Mijn lieve, knettergekke monster

Op 24 april 2004 beviel onze kat van 3 kittens, waaronder Tiësto. Ik was toen 6 jaar oud en vanaf het begin af aan al mijn maatje

Maar nu.. Een tijdje terug geleden merkte ik dat hij ineens een dikke buik kreeg, terwijl hij al op een streng dieet staat aangezien hij dik wordt van lucht. Maar verder was hij gewoon zichzelf en ging alles prima. Ik dacht (hoopte) iets simpels als wormen dus m'n ouders hadden al een ontwormingsmiddel in huis gehaald. Maar afgelopen zondag toen ik thuis kwam (ik woon/studeer in Leeuwarden en ben in de weekenden bij m'n ouders in Almere, waar Tiësto dus ook woont) merkte ik dat hij pijn had. Hij lag ongemakkelijk op zijn buik, wilde niet eten en hij was vreselijk onrustig. Volgende dag natuurlijk direct naar de dierenarts gegaan en die dacht aan vocht in zijn buik. Mogelijk veroorzaakt door de hartruis. Ze hebben geprobeerd om een röntgenfoto te maken maar m'n monster is ondanks de castratie nog steeds voor vreemden geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dus hij moest de volgende dag terugkomen zodat ze het met een roesje konden proberen..
Het is helemaal mis

Dus nu is het een kwestie van afscheid nemen. Hij zit op de novacam en het gaat nog verrassend goed, hij is wat tam maar hij eet/drinkt/poept/plast gewoon goed, laat geen pijn meer zien en hij heeft ook niet overgegeven (wat de DA ook weer verbaasde, hij wordt al een medisch wonder genoemd). Maar het is klaar, we willen niet dat hij lijdt. Morgen gaan we nog proberen wat mooie foto's te maken en pootafdrukken maken. Nog één dagje goed verwennen en dan gok ik dat we vrijdag de dierenarts laten komen om hem in te slapen. Het liefst thuis, gewoon in zijn vertrouwde omgeving en waar hij is geboren. Maar het idee alleen al maakt me misselijk, het idee dat ik hem nu al moet missen is ondraaglijk

Het is een heel verhaal geworden maar ik wilde het graag even van mij af schrijven.
Ik ga je missen vriendje