Kat doodziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Kat doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 04:27

Ik zat een paar weken terug nog te denken, hee Tiësto heeft nog nooit op Bokt gestaan, misschien binnenkort eens een leuk fototopic maken ofzo.. Nooit gedacht dat het een heel ander topic zou worden -O-

Mijn lieve, knettergekke monster <3
Afbeelding

Op 24 april 2004 beviel onze kat van 3 kittens, waaronder Tiësto. Ik was toen 6 jaar oud en vanaf het begin af aan al mijn maatje <3 Hij was gelijk al een buitenbeentje in het nest, moeders haalde hem er steeds uit en legde hem dan onder de bank. Toen we hem later wilde laten castreren bleek dat hij een hartruisje had en we denken dat de moeder hem daarom verstootte. Dierenarts wilde hem daardoor niet castreren omdat het risico te groot zou zijn dus we kregen hem ongecastreerd weer mee naar huis. Eenmaal volwassen werd het een behoorlijk vechtersbaasje, vaak kwam hij met flinke battle wounds thuis en hij heeft inmiddels ook een scheurtje in zijn oor :+ Dit werd hem uiteindelijk een keer "fataal", een paar jaar geleden kwam hij thuis met een gigantische hap uit zijn staart. De dierenarts dacht een hond. Zijn staart moest geamputeerd worden, dus nou moest hij wel onder narcose. De arme stumper verloor direct zijn stoere imago, aangezien hij toch al onder zeil was hebben ze hem ook gelijk maar gecastreerd. Hele achterkant eraf gesnoeid :(:) :+ Daarna heeft hij nog een keer de niesziekte gehad waarbij het kantje boord was. Nee, als meneer iets had was het ook gelijk iets 'dramatisch'. Maar het was mijn vechter, hij kwam overal doorheen :+:

Maar nu.. Een tijdje terug geleden merkte ik dat hij ineens een dikke buik kreeg, terwijl hij al op een streng dieet staat aangezien hij dik wordt van lucht. Maar verder was hij gewoon zichzelf en ging alles prima. Ik dacht (hoopte) iets simpels als wormen dus m'n ouders hadden al een ontwormingsmiddel in huis gehaald. Maar afgelopen zondag toen ik thuis kwam (ik woon/studeer in Leeuwarden en ben in de weekenden bij m'n ouders in Almere, waar Tiësto dus ook woont) merkte ik dat hij pijn had. Hij lag ongemakkelijk op zijn buik, wilde niet eten en hij was vreselijk onrustig. Volgende dag natuurlijk direct naar de dierenarts gegaan en die dacht aan vocht in zijn buik. Mogelijk veroorzaakt door de hartruis. Ze hebben geprobeerd om een röntgenfoto te maken maar m'n monster is ondanks de castratie nog steeds voor vreemden geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dus hij moest de volgende dag terugkomen zodat ze het met een roesje konden proberen..

Het is helemaal mis -O- De röntgen wees nog steeds niet veel uit dus hebben ze een punctie genomen. Er kwam zwartgroene drab uit dus de alarmbellen gingen rinkelen.. De DA heeft een echo gemaakt en het bleek dat zijn buik vól zit met cystes. De alvleesklier was op de echo niet eens meer goed te zien, het weefsel is compleet aangetast. Het verbaasde de DA zelfs dat hij überhaupt nog leefde, zo erg als dit hadden ze het nog nooit gezien.. -O- Al zijn andere organen waren nog gewoon goed maar het is op geen mogelijkheid te behandelen, met opereren zou er nog minder overblijven van de alvleesklier dan er nog is :(

Dus nu is het een kwestie van afscheid nemen. Hij zit op de novacam en het gaat nog verrassend goed, hij is wat tam maar hij eet/drinkt/poept/plast gewoon goed, laat geen pijn meer zien en hij heeft ook niet overgegeven (wat de DA ook weer verbaasde, hij wordt al een medisch wonder genoemd). Maar het is klaar, we willen niet dat hij lijdt. Morgen gaan we nog proberen wat mooie foto's te maken en pootafdrukken maken. Nog één dagje goed verwennen en dan gok ik dat we vrijdag de dierenarts laten komen om hem in te slapen. Het liefst thuis, gewoon in zijn vertrouwde omgeving en waar hij is geboren. Maar het idee alleen al maakt me misselijk, het idee dat ik hem nu al moet missen is ondraaglijk ;( "Al" 12 jaar mijn allerbeste vriendje, maar ik had zo gehoopt dat daar nog minstens 5/6 jaar bij zouden komen ;(

Afbeelding

Afbeelding

Het is een heel verhaal geworden maar ik wilde het graag even van mij af schrijven.

Ik ga je missen vriendje |( |( |(

suus_pepper

Re: Kat doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 04:52

Sterkte Y;(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 05:02

Sterkte, kattenmaatjes zijn toch zo bijzonder :(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 05:49

Y;( sterkte...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:56

Dankjulliewel :)

Het staat vast, morgen wordt hij ingeslapen. Het is beter zo, hij heeft vandaag lekker de hele dag in de zon gelegen en lijkt ook geen pijn te hebben. Dat willen we voor blijven, dus het is beter om hem morgen te laten gaan dan te wachten tot hij weer pijn laat zien :(:)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:59

Smee__ schreef:

Het staat vast, morgen wordt hij ingeslapen. Het is beter zo, hij heeft vandaag lekker de hele dag in de zon gelegen en lijkt ook geen pijn te hebben. Dat willen we voor blijven, dus het is beter om hem morgen te laten gaan dan te wachten tot hij weer pijn laat zien :(:)

Ik denk dat jullie de beste beslissing hebben genomen, hoe moeilijk ook. Voor je kat is het beter, maar voor jullie ook. Een lijdensweg van het dier doet niet alleen het dier pijn. Heel veel sterkte!

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:04

Veel sterkte.

Weet hoe het is. Heb vorig jaar ook twee katten in moeten leveren :(
Maak er nog een mooie avond van!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:29

Heel veel sterkte!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:33

Heel veel sterkte morgen

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:18

Ach, wat erg :( veel sterkte morgen, en slaap zacht Tiësto Y;(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:24

Ach gut wat sneu!

Nu zie ik ook jouw witje, wat een leuk koppie en wat een gemis zal het zijn.. heel veel sterkte!! :*

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:26

Heel veel sterkte TS :(:)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:32

Kunnen loslaten is echte liefde .... Heel veel sterkte morgen !

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:34

Ahw, vreselijk. Een goede, maar moeilijke beslissing. Veel sterkte! Y;(

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:34

Heel veel sterkte xx

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:35

Ach wat sneu... Heel veel sterkte morgen :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:14

Heel veel sterkte!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:29

Heel veel sterkte, soms is liefde ook loslaten Y;(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:47

Smee__ schreef:

Zie je topic nu pas...
Jullie nemen een hele moedige beslissing. Het is zo makkelijk om het beestje op pijnstillers nog door te laten gaan. Jullie kiezen gelukkig voor een pijnvrij afscheid. Ik hoop dat jullie een waardig afscheid hebben kunnen nemen van Tiësto.
Heel veel sterkte morgen, dikke knuffel en PB maar als je wat eruit wil gooien of meer knuffels nodig hebt. :(:)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:01

Wat verschrikkelijk! Je maatje, zo onverwacht, van je afgenomen :(
Ik voel ontzettend met je mee, het verlies zal de eerste dagen zeer doen maar ik hoop dat je troost put uit het feit dat je hem een waardig einde geeft. Geen lijdensweg, gewoon een vredig, pijnvrij en liefdevol einde met zijn maatjes, jullie, om hem heen.

Veel sterkte!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:26

ahgossie maar met een hartruis zo oud worden en dan met zijn buik vol cystes bijna niets laten merken. voor hem is het letterlijk Bevrijdingsdag naar het eeuwige geweest ( goed bedoeld ) heel veel sterkte het was een leukerd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 01:37

Hij had vandaag echt weer een super goeie dag, was echt gewoon zichzelf weer <3 Lekker zeuren om eten en hij is flink verwend met stukjes kaas/vlees, natvoer, kattensnoepjes en zijn all time favorite komkommer :+ Dat maakt het aan de andere kant ook weer moeilijk, maar het is ook wel fijn dat het geen hoopje ellende is. Ik wil eigenlijk niet slapen, wil niet dat het morgen wordt. Maar ook als ik niet slaap wordt het vanzelf morgen dus ik ga toch maar proberen te slapen -O-

Palmera schreef:
Smee__ schreef:

Zie je topic nu pas...
Jullie nemen een hele moedige beslissing. Het is zo makkelijk om het beestje op pijnstillers nog door te laten gaan. Jullie kiezen gelukkig voor een pijnvrij afscheid. Ik hoop dat jullie een waardig afscheid hebben kunnen nemen van Tiësto.
Heel veel sterkte morgen, dikke knuffel en PB maar als je wat eruit wil gooien of meer knuffels nodig hebt. :(:)

Daarom. De dierenarts zei ook in principe kunnen ze heel lang doorgaan op pijnstillers. Maar we weten hoe het er van binnen uitziet, dat is niet eerlijk naar hem toe :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:45

Ok morgen gaat het gebeuren dan wens ik je nog meer sterkte had het even verkeerd gelezen, blij dat hij nog zon fijne dag gehad heeft.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 01:59

Geen probleem, alsnog bedankt!

Jullie berichten doen me goed :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 02:40

Heel veel sterkte!

Prachtige kat.
Ik heb precies dezelfde alleen een vrouwtje.
Ook 1 met een "speciaal" karakter.
Afscheid nemen is echt vreselijk.
Hele dikke knuffel!