Welke fietskar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Welke fietskar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 20:51

Ik ben op zoek naar een fietskar voor onze labrador pup.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... kar/220587
Ik had deze kar gevonden, maar helaas meerdere negatieve reacties dat het gaas snel stuk gaat etc.
Aangezien onze pup er in gaat moet hij natuurlijk wel stevig genoeg zijn.

Ons budget is alleen niet zo hoog, ongeveer 150,-

Wie heeft er goede ervaringen?
Alvast bedankt!

Edit: Hoeft niet perse omgebouwd te kunnen worden tot een buggy.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 03-05-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Re: Welke fietskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:56

zeker met een grotere hond raad ik je aan eentje te kiezen met versteviging aan de zijkanten, ze leunen er graag tegen aan met als gevolg dat ze tegen de banden aan komen. je kunt ook via marktplaats kijken voor een 2e hands Doggy ride, die blijven toch het beste

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:02

Wij zijn ook aan het zoeken geweest voor onze rottweiler pup, maar als we naar volwassen gewicht gaan kijken dan zijn ze al vlug te licht. Ze mogen ivm HD pas vanaf een jaar kleine stukjes langs de fiets en dan zit ze toch al aardig aan d'r volwassen gewicht.
Wat googelen bracht mij naar een viskar, eventueel deels omgebouwd, die hebben een hogere maximale draaglast.
We hebben overigens nog niets gekocht. Nog steeds zoekende naar iets wat qua maximale draagkracht en afmetingen geschikt is.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 23:18

Ja ik lees goede ervaringen over de Doggy Ride, maar ik kan tweedehands niets in de buurt vinden.

Een viskar is inderdaad veel steviger en valt qua prijs ook behoorlijk mee. Heb je nog ideeën hoe ik de bovenkant vast zet, want ze springt er echt uit. Ik heb haar toen ze nog wat kleiner was voor op de fiets in een mand gehad en daar probeerde ze regelmatig uit te springen. En in zo'n kar kan ze niet naar buiten kijken..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:36

Je moet haar sowieso vastzetten aan haar tuig. Dan kunnen ze er niet uit springen. Overigens kan een labrador qua gewicht prima i de meeste honden karren.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:15

Ik heb een (tweedehands) doggyride. Ideaal ding, helaas fokt Oll zichzelf volkómen op als ie er in zit dus echt veel plezier hebben we er nog niet van gehad :')

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 13:36

jilleroo schreef:
Je moet haar sowieso vastzetten aan haar tuig. Dan kunnen ze er niet uit springen. Overigens kan een labrador qua gewicht prima i de meeste honden karren.

Ja dat tuig zit al in de fietskarren voor honden.
Maar hoe maak je dat in een viskar.

Klopt dat een labrador in een hondenkar kan. Maar de meeste karren gaan snel kapot of zijn niet stevig.
Dus ik wil graag weten waar jullie goede ervaringen mee hebben en die binnen mijn budget passen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:28

Bij een viskar kwestie van een gat boren en een bout er doorheen vastzetten. Door de grondplaat oid, denk dat dat het minste probleem is.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:58

Ik heb voor mijn stabij van inmiddels 10 maanden een fietskar. Het merk weet ik niet meer maar hij lijkt erg op de karlie. Komt bij jumper vandaan.
Romke zit er vanaf 10 weken al in. De voorkant van gaas was al snel helemaal kapot, meneer wordt over enthousiast als we weg gaan. Mijn vader heeft de voorkant dicht gemaakt met betongaas. Toen het een aantal weken geleden mooi weer was heb ik de bovenkant open gemaakt. Niet slim want binnen 5 minuten was de rits compleet door gebeten. .. de bovenkant kan dus niet meer dicht.
Verder is de kar stevig en rijd prettig achter de fiets.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 14:57