Aangereden katje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Aangereden katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 20:00

Pfft, even van me af schrijven hoor. Het is ''maar'' een kat, maar ik vond haar, en het is en blijft zo naar om te zien :n

Vanmiddag reed ik naar mijn vriendin toe. Ik zou iets komen ophalen, maar ze was niet thuis. Normaal gesproken ga ik dan gewoon via de normale route weer naar huis toe. Om één of andere reden ging dat vandaag anders. Ik besloot een stuk om te rijden. In het volgende dorp besloot ik de weg om het dorp heen te nemen, in plaats van recht er doorheen. Een route die ik normaal gesproken niet neem.

Daar lag ze dan...met haar zachte vacht. Net haar laatste adem uitgeblazen. De postbode zag haar iets daarvoor nog net met haar pootjes bewegen, terwijl er ook andere auto's voorbij reden. Niemand stopte voor haar, ze lag daar maar. Door een klap van een auto overleden, en deze is helaas niet gestopt voor haar. Nu weet ik natuurlijk niet of diegene iets door heeft gehad (al lijkt het me haast van wel), maar ik was verbaasd dat er zoveel mensen door bleven rijden.

Ik heb haar nog warme lijfje van de weg af gehaald. Het zag er uit als een mooie kat, groot en fors.
Wetende dat deze kat een warm huis, een baasje, wellicht een gezin heeft die van haar houdt, en dat dat stukje vandaag uit hun leven gerukt wordt. Zo naar om dan allemaal mensen er aan voorbij te zien blijven rijden. Wat zal het zijn tegenwoordig, haast? Geen interesse? Ik weet het niet. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, en actie ondernomen.

De dierenambulance is ingeschakeld. Een uitgebreide omschrijving van waar ze is neergelegd, en een aantal foto's ter herkenning gemaakt. Omdat het aan een weg is waar jonge kinderen ook langs fietsen, heb ik haar zo neergelegd dat het lijkt alsof ze slaapt (en ergens gaf mij dat ook een fijner gevoel...)
Een oproepje op Amivedi en facebook geplaatst, en nu is het afwachten. Ik hoop van harte dat het baasje herenigd kan worden met de kat, zodat zij haar een waardig afscheid kunnen geven. Ik heb contact gehad voor aanvullende informatie, waaruit gebleken is dat ik met meerdere dingen juist heb gehandeld. Dat is fijn om te weten natuurlijk! Het maakt de situatie even iets zachter, wetende dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen.

Daarna als afsluiter Treur Niet (ode aan het leven) gehoord op de radio. Meegezongen, meegehuild, en even emoties laten gaan. Schijnbaar was het nodig :(:)

Wat wil ik hiermee? Zoals gezegd, het even van me af schrijven. Ik blijf er maar over na denken, en hopen dat het baasje gevonden zal worden. Respect als je alles gelezen hebt, want de lap tekst is groter geworden dan verwacht _O_
Laatst bijgewerkt door Tigress op 03-05-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Aangereden katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:01

Netjes dat je de moeite hebt genomen om de eigenaar op te sporen. Je bent één van de weinigen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:43

Wat sneu zeg, ik heb het zelf laatst ook meegemaakt dus kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ik was er ook even helemaal van af. Vlak voor mijn huis vond ik 'm en heb hem dus meegenomen naar huis. Helaas niet gechipt en ook geplaatst op amivedi en fb maar niks meer van gehoord. Ik hoop maar dat hij wel bij z'n eigenaar terecht is gekomen. Jij hebt iig je best gedaan!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:47

Wat ontzettend sneu voor het beestje.. Ik zou zelf absoluut stoppen, je hebt super gehandeld TS.

Ik had het ook niet droog gehouden hoor :(:)

Hoop dat de eigenaren er snel van op de hoogte zijn... ;(

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:56

Fijn dat je zo goed gehandeld hebt, ik denk dat de eigenaren je daar ontzettend dankbaar voor zijn.
Het zal je waarschijnlijk nog wel een tijdje achtervolgen..

Ik heb toen ik een jaar of 10 was een kat op straat gevonden in vreselijke toestand:
Spoiler:
waarvan de ogen uit hun kassen waren geplopt doordat de schedel een harde klap van achteren had gehad en dus helemaal misvormd was. Waarschijnlijk aangereden. Het ergste was dat de kat nog in leven was en vréselijk aan het krijsen was, sleepte zich in rondjes voort en er was overal bloed.
Ik heb gelijk mijn ouders gehaald en die hebben de dierenambulance gebeld.
Soms, nu ruim 10 jaar later, komt het beestje nog steeds voorbij in mijn nachtmerries..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:59

Vreselijk om mee te maken hè. Ik heb het ook meegemaakt, ongeveer 15 jaar geleden, maar het staat in mijn geheugen gegrift. Ik zag een vrachtauto een kat aanrijden. Ze sprong nog op, maar de auto erachter reed erover heen. Ik sprong van de fiets en heb hem opgepakt. Hij was dood. Oog lag er helemaal uit, echt vreselijk. Heb hem toen ook aan de kant van de weg gelegd.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:01

Begin zomer 2015 fietste ik langs een dode kat. Ook aangereden en bloed uit der neusje. Had bij verschillende mensen aangebeld niemand deed open. Had mijn vader gebeld om te vragen wat ik moest doen en hij zei laten liggen. Had achteraf mijn eigen gevoel moeten volgen en dus de dierenambulance moeten bellen, maarja.... Was voor mij de eerste keer dat ik een dood katje vond vind het erg naar... :(

Sterkte TS, hoop dat het beeld niet te lang je zal achtervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:03

Wat vreselijk... Maar je hebt goed gehandeld.

Mijn kat is vorig jaar doodgereden en ook daarbij was de dader doorgereden. (Voor mijn huis is die doodgereden) Een stel kinderen is er direct naar toe gegaan en hebben iemand er bij geroepen. Maar het was al te laat; mijn kat was op slag dood. Ik weet hoeveel pijn het doet als je zo'n beestje ziet liggen, maar je hebt er echt heel erg goed aan gedaan dat je naar hem toe bent gegaan.
Als dat bij mijn kat niet was gebeurd, waren er waarschijnlijk nog meer auto's over heen gereden en het is een fijn gevoel dat iemand op het laatste moment nog om je kat 'gegeven' heeft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:06

Eigen kat is inderdaad als halfjaar oud aangereden geweest door grasmaaier van de gemeente. Heeft zich halfdood naar huis gesleept...

Zo vreselijk, en hef idee dat er dan niemand is die het dier helpt en het zichzelf naar huis sleept. ;(

Spoiler:
Dier mistte een poot, andere achterpoot was dusdanig kapot dat het bot als enige nog over was, darmen lagen er uit, staart was weg, heupen lagen bloot. Ik was elf en dit staat ook op mijn netvlies gebrand. Hoe ik hem uit volle paniek maar mijn opa heb gebracht terwijl het bloed langs mijn armen stroomde... Diertje was te jong voor een karretje, dat zij oneerlijk geweest zijn. Is uiteindelijk ingeslapen...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:09

goed dat je de dierenambulance gebeld hebt,die hebben een chipreader en kunnen kijken of de kat gechipt is.
Als dat zo is, en de chip staat goed geregistreerd,kunnen ze de eigenaar opsporen.
Afgelopen vrijdag heb ik ook de dierenambulance(waar ik zelf ook bij werk) gebeld omdat er een kat doodgereden was voor op straat(auto reed door).
Deze kat was wel gechipt, maar niet goed geregistreerd,kat wordt 2 weken bewaard zodat een eventuele eigenaar nog kan komen(kat wordt dan op de site van de dierenambulance gezet en aangemeld bij Amivedi)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:10

Verschrikkelijk, heb ooit de kat van de buren aangereden aangetroffen. Ze waren op vakantie en zouden de volgende dag terug komen, dus hebben we het lijkje bewaard. Bah, denk er nog steeds af en toe aan.

Zelf ook katten verloren hierdoor, maar die heb ik nooit gezien. Misschien maar beter ook.

Moet zeggen dat ik me veel ontspannener voel nu mijn katten niet meer buiten komen. Het was niet mijn keus en vroeger zei ik altijd dat ik mijn katten buiten wilde bieden, maar echt ze gaan nooit meer zonder tuigje naar buiten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:12

Die van ons hebben verder nooit problemen gehad met auto's, is bij ons een 15 km zone.

Onze kat was aangereden door een grasmaaier van de gemeente in het park...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:25

Goed van je ts. Hopelijk melden de eigenaren zich en kunnen ze afscheid nemen :j
Ik heb het andersom gehad. Heb ooit eens iets geraakt met de auto, ben meteen gestopt en zag in de spiegel iets zwarts wegschieten. Het was donker, dus kon niet zien wat het was. Heb de auto gedraaid en in het licht dat ik had aan beide kanten de bermen afgezocht. Niks gevonden, dus dierenambulance gebeld om ze op de hoogte te brengen, mocht het een kat of hond zijn en gevonden worden. En bij het dichtstbijzijnde huis mijn gegevens achter gelaten, mocht het een kat van een van de buren zijn. Het was al te laat om overal aan te bellen, maar zij zagen mij de auto draaien en stoppen, dus kwamen naar buiten. We hebben niks gevonden, ik heb nooit meer iets gehoord. Ik hoop dus maar dat het allemaal mee is gevallen en het alleen een flinke tik zonder schade is geweest. Maar vond het idee dat ik een dier had aangereden zo erg...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:39

Super van je TS +:)+

En wat een akelige verhalen in de spoilers van andere posters, bah... dat zal idd. wel in je netvlies gebrand blijven staan....echt vreselijk wanneer je zo'n lijden voor je hebt en je er niet humaan een einde aan kan maken, ik zou echt willen dat ik iets van een spuitje in huis kon hebben om toe te kunnen dien in zo'n situatie zodat het maar z.s.m. voorbij is voor zo'n arm dier :(:)

Amanda: hier vorige week zo'n zelfde soort verhaal maar dan van de andere kant :=
Wij waren buiten en ineens stopt er een auto, onbekende vrouw waarvan ik dacht "wat wil die nou" :?

Had ze de auto langs de kant gezet omdat ze een kat aangereden had "hele harde knal en zag in de spiegel een zwarte kat achter de auto weg schieten".

Gezocht, niks gevonden. Gehoopt dat het niet ons grijze poesje was, vrouw was eigenlijk zeker dat het een zwarte was. Vrouw weer weggereden.

Wij nog een poos aan het zoeken geweest. Bij buren langs om die in kennis te stellen van het gebeurde.
Geen kat kunnen vinden...maar ook ons grijze poezenmeisje niet ;(

Die was 's avonds nog steeds niet thuis, later op de avond wanneer ze normaal wel thuis is... harde knal en poesje van 3 kg.... haar broer was ook al mauwend aan het zoeken buiten (en zulke vrienden zijn het niet := ) dus we dachten dat we die niet meer zouden zien ;(

's Nachts werd ik wakker en voelde op bed, kwam de katermans tegen. Voelde verder...en nog een harig lijfje!! *\%/*

Meteen mee naar beneden genomen om eens goed te bekijken en had een bebloed bekje en befje :(:)
Maar leek allemaal wel okee verder en dat bleek ook bij de dierenarts volgende dag. Alleen een flinke jaap onder haar bekje. Dacht dat toch wel minstens haar kaakje gebroken zou zijn ofzo maar ze is echt goed weggekomen :(:)

Dat verwacht je toch niet als zo'n klein poesje zo'n klapper maakt :=

Rotkatten steken ook vaak nèt op het laatste moment over, en al hebben ze net als hier tientallen hectares aansluitend achter het huis om in rond te struinen, ze moeten en zullen natuurlijk toch een weg over als die in de buurt ligt _-:(

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:44

Goed van je dat je de eigenaar probeert te achterhalen! Onze kat is vorig jaar aangereden en lag sochtends op de bank, ik aaide hem en hij verging van de pijn. Bleek z'n bekken gebroken te hebben. Aangereden en gevlucht waarschijnlijk.. Gelukkig naar huis..

Ik heb zelf eens een kat aangereden, ben gestopt, heb m'n vriend in tranen opgebeld en die is direct gekomen.. Hebben nog gezocht met een zaklantaarn, want het was nog donker, maar konden hem niet meer vinden.. Heb me daar ook zo rot om gevoeld.. Stel dat hij ook gevlucht is en alsnog ergens dood is gegaan.. Ik zou ook graag willen weten wat er is gebeurd als mijn kat weg is en niet meer thuis komt, maar ik kon niks.. Vind het echt heel goed van je!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:59

Ik werk zelf op de dierenambulance dus ik maak het vaak genoeg mee helaas.
Ik ga mijn verhalen dan ook maar niet neerzetten -O-

Een enkele keer hebben we een succesje maar dat is mij in 4,5 jaar tijd nog maar 1 keer gebeurd.

TS wat je zou kunnen doen is eind van de week de Dierenambulance even bellen om te vragen of er al een eigenaar bekend is. Dat helpt vaak wel als je er zo mee zit.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:03

Het probleem is dat mensen vaak denken dat een dier gelijk dood is als het aanrijdt.
Dat is jammer genoeg niet zo, ook vaak aangereden dieren bij de dierenarts gehad die ik shock waren.

Ook vaak dieren aan de kant van de weg gelegd als het veilig kon.
Dat mensen maar achter elkaar over de dieren kunnen rijden, net zolang tot er niets meer van over blijft, zal ik nooit kunnen begrijpen.
Een keer een koolmeesje die aangereden was, al zijn vriendjes zaten eromheen, waarschijnlijk te hopen dat het nog op zou staan.
Die heb ik toen onder een heg langs de weg gelegd.
Ook twee konijnen naar de kant gehaald
Spoiler:
1 daarvan was aardig uit elkaar gereden.
Ik ben bang dat het nog weg heeft geprobeerd te komen.
Hij lag namelijk op het midden van de weg
De poot met vlees en al uit z'n verband gerukt en met de angst in z'n ogen.
Bah soms komt het dan in mijn nachtmerries op.
Een tijdje daarna had ik een verhaald gelezen van een meisje die een konijn had horen gillen die ook uit elkaar gerukt was, zei is toen op z'n hoofd gesprongen om hem uit z'n lijden te verlossen.
Ik had gewild dat ik dat ook voor dit konijntje had kunnen doen.

Ook een keer meegemaakt dat ik mijn eerste werkdag ergens had waarvoor ik vrij vroeg moest opstaan.
Die morgen zag ik hard een konijntje over de weg rennen (gewoon dichtbij een woonwijk met veel verkeer) en net ontkomen aan een auto.
God mag weten wat dat konijntje daar deed, het was geen wild konijn en nog vrij klein.
De volgende ochtend lag hij daar dood op de weg.
Arm beestje.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:14

Goed dat je dat hebt gedaan.

Wij zijn een aantal jaar terug ook een kat kwijt geraakt. Ik heb maanden op een telefoontje gewacht van iemand die haar had gevonden (dood of levend...). De gedacht dat onze geliefde kat meerdere malen overreden is geweest en dat niemand de moeite nam om te stoppen voor haar maakt mij misselijk. Die onzekerheid is erger dan weten dat ze dood is...

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:24

Ah vreselijk! Fijn dat je haar rustig hebt neergelegd en de dierenambulance hebt ingeschakeld.
Hopelijk worden de baasjes snel ingelicht! Vind het al erg om te lezen, laat staan om te zien.
Heb zelf 3 katten, moet er niet aan denken dat er zo iets gebeurt.
Fijn dat je voor hem/haar gestopt bent en netjes aan de kant hebt gelegd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:34

wat ontzettend lief van je deze daad....mijn eerste kat is ook doodgereden.(30 jaar geleden)Ik ben nog steeds degene ontzettend dankbaar die toen de dierenambulance heeft gebeld.En haar naar de dierenarts hebben gebracht,Ze was op slag dood door een vrachtwagen.Ik kon haar daar ophalen en begraven.
Alles is beter dan onzekerheid!
Sterkte!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:44

Goed dat je bent gestopt en de dierenambulance hebt gebeld. Hopelijk was de kat gechipt en kan zijn baasje op de hoogte worden gesteld.

Mijn zwarte kater is afgelopen kerst dood gereden 50 meter vanaf mijn huis. Helaas ook nog Door een bekende van stal. Ze kon er niks aan doen want hij vloog zo de weg over. Ze heeft netjes de dierenambulance gebeld en de buurvrouw die het zag gebeuren bij mij aangebeld om re vragen of het mijn kat was. Hij was "gelukkig" op slag dood. Fijn dat er mensen zijn die toch even stoppen en actie ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:27

Zo heb ik een paar maand terug een kat van een 80km weg gehaald, alle verkeer reed door, er overheen. Ik in eerste instantie ook (wel midden overheen, niet met mn banden) want het is geen weg om zomaar te stoppen, maar zodra het kon ben ik omgedraaid en heb de auto de berm in gereden met alarmlichten aan. Pas toen werd er met een boog om de kat heen gereden, echt verwonderlijk. Ik heb het zelfde gedaan als jij, kat mooi in de berm getild en de dierenambu gebeld.

Zelf heb ik ook wel eens voor god gespeeld en nog levende maar aan de weg gekleefde dieren doodgereden. Gelukkig geen katten, maar hazen en egels. 1 haas was zichtbaar gebroken, maar probeerde al liggend en vastgekleefd aan de weg toch nog weg te komen. Ik heb m dood gereden en gecheckt of hij wel echt dood was. Vreselijk, maar ze laten lijden is erger.

Mijn ouders hebben meerdere katten verloren aan de 80km weg, niks zo erg als een vachtje en losse onderdelen met een schep van de weg te moeten schrapen, omdat het toch je dier is, en je het toch wilt begraven. Dan hebben wij toch liever dat je ze in de berm vind, dat kapot rijden is echt niet nodig gewoon.. :n

Als bij ons een kat zoek is en we ze niet langs of op de weg kunnen vinden dan kijken wij overigens, ondanks dat ze niet gechipt zijn, ook op de site van het asiel en de dierenambu. Ook voor de dode dieren..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:48

Citaat:
Het probleem is dat mensen vaak denken dat een dier gelijk dood is als het aanrijdt.
Dat is jammer genoeg niet zo, ook vaak aangereden dieren bij de dierenarts gehad die ik shock waren.

Ik moet zeggen dat dat in mijn regio wel meevalt. Maar het is hier ook dicht bevolkt.
Je kan ook niet altijd stoppen maar de ambu telefoon staat dan bijna roodgloeiend.

Ik moet ook zeggen dat vogels het vaker overleven dan katten.
We brengen meer zwaargewonde vogels naar de da dan katten. Helaas moeten we wel 99,9% van de aangereden vogels laten inslapen. Veel open bot breuken.
Maar wel blij dit zo te kunnen doen anders liggen die beesten maar te creperen langs de weg.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:56

Fijn dat je gestopt bent TS, heel netjes!

Ik heb twee jonge katten verloren doordat ze voor mijn huis dood gereden zijn. De eerste was nog maar een paar maanden oud, de andere zou bijna 2 worden. Allebei de katten hebben als oud vuil bij de weg gelegen, beide chauffeurs hebben niet de moeite genomen om te stoppen en bij ons aan te bellen.. De oudste was, gezien hoe hij erbij lag, hopelijk op slag dood. Van de jongste ben ik nog steeds bang dat ze geleden heeft..

Doet nog steeds pijn als ik eraan denk hoe mijn katten eruit zagen, tranen met tuiten heb ik gehuild..
Nu maar besloten om geen katten meer te nemen, kan het niet aan om er nog meer te moeten begraven..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:03

Goed gedaan, maar ik vind het wel erg jammer dat je gelijk uit gaat van het slechte.. Dat mensen het dier wel gezien hebben en bewust doorreden. Dat weet je allemaal niet, dus het had een stuk sierlijker geweest als je daar niet over uit had gelaten. Je kan ook niet zomaar overal acuut stoppen, dan loop je het risico om zelf plat gereden te worden.