Konijnen "zindelijk" maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Konijnen "zindelijk" maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:04

Mijn konijntjes lopen los in de tuin en doen hun behoefte overal. Het meest nog op de plek waar mijn tuintafel en stoelen straks weer staan met het mooie weer.
Is er iets waar konijnen niet van houden? Bijvoorbeeld azijn ofzo wat ik daar kan sproeien/inbezemen zodat ze dit stuk niet meer zien als hun toilet?
Ze hebben overigens 2 hokken (een buitenhokje en binnenkooi in de schuur) waar ze vrij in en uit kunnen. Deze maak ik regelmatig schoon en zijn voorzien van schoon stro en hooi.

annikeee19

Re: Konijnen "zindelijk" maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:08

je kan ook een konijntioletje kopen, daar de drollen in doen en zo proberen de konijnen zindelijk te krijgen :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:14

Ik weet niet hoé het moet, maar het konijn van een vriendin doet zijn behoefte op een kattenbak.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:15

probeer het anders eerst in zijn slaaphok en als dat goed gaat in de tuin nog 1:D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:16

annikeee19 schreef:
je kan ook een konijntioletje kopen, daar de drollen in doen en zo proberen de konijnen zindelijk te krijgen :)

Hun hokken zijn in weze de toiletjes, ze gebruiken ze alleen niet :')

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:17

Liselot schreef:
annikeee19 schreef:

Hun hokken zijn in weze de toiletjes, ze gebruiken ze alleen niet :')

o oke, uhm dan weet ik het ook niet zo goed :oo

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:20

Je kan ze zelf proberen zindelijk te maken. Alle poepjes/plasjes die je vind op een plek waar je het niet wilt, leg je zelf neer op de plek waar je het wel wilt (plasjes met een doekje opnemen en doekje op de goede plaats leggen). Als je dit lang en consequent genoeg volhoudt hebben de konijnen door waar ze hun ontlasting wel/niet mogen doen.

Ik ben er 5 dagen geleden mee begonnen met mijn ratten, 3x per dag alles verzamelen en in het toiletje leggen. Gisteren heb ik daadwerkelijk de eerste op het toiletje zien zitten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:21

Vind het ook niet echt erg dat ze het in de tuin doen hoor, heb alleen maar steen, dus haal eens per week de bezem er door.
Het is alleen lastig dat ze de meeste plasjes en poepjes precies op de plek doen waar mijn tuinset komt.
Zoek dus iets waardoor ze iig daar hun behoefte niet meer doen

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:23

Daarmee kan ik je niet verder helpen helaas. Behalve een andere plek zoeken voor je tuinset. Maar denk niet dat je dat wilt :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:24

xLyssii schreef:
Je kan ze zelf proberen zindelijk te maken. Alle poepjes/plasjes die je vind op een plek waar je het niet wilt, leg je zelf neer op de plek waar je het wel wilt (plasjes met een doekje opnemen en doekje op de goede plaats leggen). Als je dit lang en consequent genoeg volhoudt hebben de konijnen door waar ze hun ontlasting wel/niet mogen doen.

Ik ben er 5 dagen geleden mee begonnen met mijn ratten, 3x per dag alles verzamelen en in het toiletje leggen. Gisteren heb ik daadwerkelijk de eerste op het toiletje zien zitten.

Volgens de dame van de opvang was iig één van mijn konijnen niet zindelijk te krijgen. Is ook al een ietwat bejaarde heer

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 08:24

xLyssii schreef:
Daarmee kan ik je niet verder helpen helaas. Behalve een andere plek zoeken voor je tuinset. Maar denk niet dat je dat wilt :P

Als dat had gepast had ik dat gedaan :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:42

Ik heb eigenlijk altijd gehad dat mijn konijnen op 1 plek hun behoeften doen. Ze kiezen de plek wel zelf uit.

Wat ik wel eens lees is dat je alle keuteltjes verzameld en op 1 plek legt maar of het kwartje valt, weet ik niet. Konijnen zijn helaas niet als honden of katten.
Ik zou zelf niet beginnen met azijn oid, straks krijgen ze last vanhun pootjes. Als het echt te erg wordt zou je nog een deel ku nen afzetten met een hekje.