Net een jonge gehavende duif gevonden. Hij mist vornamelijk veren en heeft opppervlakkige wondjes, maar is verder alert. De dierenambulance gebeld en die komen hem vanmiddag ophalen. Misschien een stomme vraag...... Redden ze nou ook echt duiven of zouden ze hem gewoon een spuit geven?
Wij brengen deze dieren gewoon naar de vogelopvang. Alleen als een dier echt niet meer te redden is gaan we naar de dierenarts om het dier in te laten slapen, dit is meestal bij een gebroken vleugel bijvoorbeeld. Jou duif zou bij onze vogelopvang gewoon verzorgd, grootgebracht en uitgezet worden.
Shenavallie
Geplaatst: 01-05-16 15:57
Hier worden ze door de Dierenambulance naar de vogelopvang gebracht, of je moet het beestje er zelf naar toe willen brengen.
Ja hoor die redden ze. Hier gaat alles naar de opvang, ze komen overal voor. ik breng ook vaak naar het asiel waar ik bijna naast woon. Krijgen ze meteen zorg terwijl de dierenambu eraan komt.
Hier kwamen ze toen niet voor een uit het nest gevallen duif, omdat ie verder geen verwondingen had. Vlakbij station en drukke weg...Zou er zeker zijn plat gereden. T arme beest zelf maar mee genomen, gevoerd en de dag erna naar de vogelopvang gebracht.
Nou hij zit nog op mijn balkon. Hij kan nog niet vliegen, maar moeders heeft hem ondertussen gevonden en voert hem nu op mijn balkon bij. Dus de duif blijft tot hij uitvliegt, want de dierenambulance neemt hem niet mee aangezien zijn moeder en vader hem dus gevonden hebben.