Wat is er met mijn konijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Wat is er met mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 15:02

Hallo.

Ik heb een aantal konijn en 1 daar van zit sinds het overlijden van haar vriendje alleen.

Normaal is ze een heel sociaal konijn naar de andere konijnen en mij toe, maar nu dus plots niet meer, ik heb ze dagelijks los Door de kamer lopen, wel per hok dus niet allemaal tegelijk maar nu wil ze dus plots 'vechten' met de anderen.

Normaal als ik het hok open doe springt ze er meteen uit en komt ze bij mij op schoot zitten maar dat doet ze nu ook niet meer en ze bromt zelfs naar mij....

ook eet ze niet meer zoals voor heen en zit bijna de hele dag stil in een hoekje en slaapt veel.
Ze drinkt gelukkig nog wel goed.

Maar goed wat moet ik hier nu mee?
Ik ben al opzoek naar een nieuw vriendje voor haar :o

Dit topic maak ik meer aan omdat ik graag wil weten of dit normaal gedrag is voor een konijn en hoe ik hier mee om moet gaan.

Alvast bedankt!

Dit is het konijn waar het over gaat
Afbeelding

Zo ligt ze nu vaak, best een eng gezicht, maar ze leeft nog wel.
Zo ligt ze ook sinds haar vriendje dood is eerder zag ik haar dit niet doen.
Afbeelding

Mizora

Re: Wat is er met mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:24

Je konijn zit niet lekker in haar vel doordat ze alleen zit. En dat uit ze door asociaal gedrag te vertonen. Ik zou bij de konijnenopvang zo snel mogelijk gaan koppelen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 15:29

Mizora schreef:
Je konijn zit niet lekker in haar vel doordat ze alleen zit. En dat uit ze door asociaal gedrag te vertonen. Ik zou bij de konijnenopvang zo snel mogelijk gaan koppelen.

Daar ben ik inderdaad al mee bezig om een opvang in de buurt te zoeken en een nieuw vriendje :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:41

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 16:20

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:15

Hoe je konijn ligt is gelukkig niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Zo tukken mijn konijnen ook regelmatig. Ze laten zich dan vaak zo ineens omvallen om te slapen. Ziet er enger uit dan het is.

Succes met koppelen! Inderdaad wel haast maken want zo te lezen in je bunny wel ongelukkig.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 22:31

Willeke_ schreef:
Hoe je konijn ligt is gelukkig niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Zo tukken mijn konijnen ook regelmatig. Ze laten zich dan vaak zo ineens omvallen om te slapen. Ziet er enger uit dan het is.

Succes met koppelen! Inderdaad wel haast maken want zo te lezen in je bunny wel ongelukkig.

Haha ja de eerst paar keer dag ik het zag heb ik haar eerst maar met een stroo'tje geprikt omdat ze ook niet reageerde toen het het holen open maakte.
Ze zit nu eigenlijk continu op schoot bij mij of mn broer, ook heb ik meteen een buiten ren gekocht omdat ze buiten ook altijd heel blij word.

Maar een vriendje is nu nummer 1 prioriteit :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:52

Konijnen slapen met hun ogen open en "vallen" op hun zij. Ik denk dat de jouwe misschien wat depressief is en daarom meer slaapt. Over het slapen hoef je je geen zorgen te maken.

Lekkere hapjes voeren en een nieuw vriendje (dat kan soms ook nogal moeilijk zijn) heb je een voedster of ram?