Supplementen tegen schijnzwangerschap hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fosco

Supplementen tegen schijnzwangerschap hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 21:54

Hallo Allemaal,

Mijn hond is momenteel schijnzwanger (beginstadium) en ik hoop haar hier wat makkelijker doorheen te kunnen helpen. De sterilisatie stond al gepland en de eerste loopsheid is nu twee weken achter de rug. Ze heeft wat opgezette tepels en valt sinds een week uit naar andere teefjes. Slepen met knuffels en nestjes maken doet ze nog niet, eetlust nog goed en gaat nog graag mee wandelen.

Dit wil ik graag zo houden, vandaar dat ik opzoek ben naar natuurlijke voedingssupplementen die de hormoonhuishouding wat rustiger zouden kunnen maken, of in elk geval niet erger. Mocht het echt erg worden kan ik uiteraard altijd nog aan de medicatie bij de dierenarts maar ik wil het liever via de natuurlijke weg tegen gaan.

Ik las bijvoorbeeld ergens al dat haver geven helpt en dat wat minder voeren ook kan helpen. Ik hoorde ook over een (homeopatische) zalf tegen melkklier ontwikkeling maar daar was diegene de naam van kwijt. Hebben jullie eventueel nog tips en tricks voor mij en mijn stippel?

De knuffels en speeltjes zijn inmiddels opgeborgen en we gaan teefjes tijdelijk even uit de weg (want ze zou ze echt opeten).

We horen het graag!

Afbeelding

Neej

Re: Supplementen tegen schijnzwangerschap hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:02

Puur heeft een algemeen middel voor bij schijndracht, zou je kunnen proberen. Maar waarom gaan middelen als er nauwelijks symptomen zijn? Alle honden worden overigens schijnzwanger, alleen bij de een merk je wat meer dan de ander. Bij een rustige schijndracht is afleiding en beweging over het algemeen meer dan genoeg ondersteuning :) Verder zijn er legio middelen specifiek voor bij bepaalde klachten..

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 21:34

Neej schreef:
Puur heeft een algemeen middel voor bij schijndracht, zou je kunnen proberen. Maar waarom gaan middelen als er nauwelijks symptomen zijn? Alle honden worden overigens schijnzwanger, alleen bij de een merk je wat meer dan de ander. Bij een rustige schijndracht is afleiding en beweging over het algemeen meer dan genoeg ondersteuning :) Verder zijn er legio middelen specifiek voor bij bepaalde klachten..

Dit omdat ik merk dat de symptomen wel erger/heftiger worden en er met de dag ontwikkeling is in de melkklieren.

Weet jij bijvoorbeeld welk middel werkt bij agressie (naar teefjes) en ontwikkeling van de melkklieren?