Mijn hond is momenteel schijnzwanger (beginstadium) en ik hoop haar hier wat makkelijker doorheen te kunnen helpen. De sterilisatie stond al gepland en de eerste loopsheid is nu twee weken achter de rug. Ze heeft wat opgezette tepels en valt sinds een week uit naar andere teefjes. Slepen met knuffels en nestjes maken doet ze nog niet, eetlust nog goed en gaat nog graag mee wandelen.
Dit wil ik graag zo houden, vandaar dat ik opzoek ben naar natuurlijke voedingssupplementen die de hormoonhuishouding wat rustiger zouden kunnen maken, of in elk geval niet erger. Mocht het echt erg worden kan ik uiteraard altijd nog aan de medicatie bij de dierenarts maar ik wil het liever via de natuurlijke weg tegen gaan.
Ik las bijvoorbeeld ergens al dat haver geven helpt en dat wat minder voeren ook kan helpen. Ik hoorde ook over een (homeopatische) zalf tegen melkklier ontwikkeling maar daar was diegene de naam van kwijt. Hebben jullie eventueel nog tips en tricks voor mij en mijn stippel?
De knuffels en speeltjes zijn inmiddels opgeborgen en we gaan teefjes tijdelijk even uit de weg (want ze zou ze echt opeten).
We horen het graag!