In Memoriam - voor huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

In Memoriam - voor huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 19:53

Hoi iedereen,

Zou het niet fijn zijn, om ook een In Memoriam te hebben voor de overleden huisdieren? En dan niet als in een apart forum onderdeel, maar gewoon als in een topic. Dat je even een foto kunt plaatsen van jouw dier, eventueel een verhaaltje erbij. En ook dat je het met andere bokkers erover kunt hebben en elkaar kunt steunen. We weten allemaal natuurlijk hoe moeilijk het is/kan zijn..

Al een tijd terug is mijn eigen kat overleden. Hoe dat is gegaan valt te lezen in dit topic: [BB] Wat heeft onze kat?? hyperventileren? Y;(

Het lijkt mij in ieder geval prettig om ook voor alle katten, honden, knaagdieren en andere huisdieren een plekje te hebben als uitlaatklep. Merkte daar toen ook wel behoefte aan te hebben, maar wilde geen nieuw topic maken en wilde het eigenlijk ook niet op Facebook oid zetten.

Ik hoor graag wat jullie vinden. Misschien kan er dan van dit topic een IM gemaakt worden?

ninji

Re: In Memoriam - voor huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:16

Ik vind het een goed idee
Zo heb je steun, kun je even een woordje doen en blijft het overzichtelijk :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:24

Ik zou ook voor zijn :j
Soms is het net even wat je nodig hebt :(:)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:27

Ik zou dan voor een apart forumdeel zijn wel, je hebt immers ook BB-ITP. Dan kun je ook BB-IM maken, lijkt me. Dat zou ik persoonlijk fijner vinden dan een algemeen topic, waar er eventueel over je post wordt heengelezen. VOor mij zou het niet voelen alsof het over mijn geval ging, maar een 'gespreksonderwerp'.
Dat is mijn mening, maar ik ben sowieso ervoor om iets op bokt hieraan te wijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:09

Ik zou dit op FZ-Forumzaken zetten , lijkt mij prachtig idee.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 00:20

Als het apart kan zou natuurlijk helemaal super zijn, weet alleen niet of dat zo snel gedaan wordt.

Maar ik vraag me wel af hoe veel er dan op die topics gereageerd zal worden.. of mensen echt zin hebben om te reageren op iemands overleden kat. In een topic komen lotgenoten meer samen

Edit: misschien met bepaalde regels in de OP dat er kan worden voorkomen dat er over posts worden heen gelezen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:26

Een mooi idee er zijn er zat die een huisdier moeten missen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:32

Ik ben voor... In veelgevallen heeft de dood van een huisdier meer impact dan van een paard. Een huisdier heb je over het algemeen vanaf jongs af aan, je word er mee wakker en gaat er mee naar bed. Zeg niet dat paarden niet erg is hoor, maar een huisdier is altijd om je heen thuis. Dus ja, ik zou een BB-IM erg fijn vinden

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 00:41

Anders wacht ik nog even af op verdere meningen en plaats dan deze vraag eventueel nog op FZ :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:44

Ik zou in elk geval geen centraal topic ofzo willen... Echt een apart forum onderdeel. Een centraal topic ga ik iig niet gebruiken mocht het ooit zover zijn :n

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:32

Ik zie niet in waarom er wel mensen zouden reageren op de dood van je paard en niet op de dood van je hond bv. Het is beide verschrikkelijk, en op dit forum denk ik beide 'van toepassing', vele bokkers hebben huisdieren/paarden, toch?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 11:29

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:44

Gezien er nu twee topics zijn over hetzelfde onderwerp plaats ik hier een slotje.