Kwartels houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Kwartels houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:19

Hey!

Stiekem vind ik kwartels hele toffe beestjes, en nu ben ik dus een beetje op internet aan het rondneuzen, maar echt 'goede' informatie kan ik niet echt vinden.

Onze plaats word binnenkort opgeknapt, nu zat ik dus te kijken voor een paar leuke bewoners erop.

Wij hebben helaas helemaal niet veel ruimte, denk aan zo'n 2,5m2 à 3m2. Zouden kwartels hier op gehouden kunnen worden?

Wat eten ze nou precies? Elke site zegt wel wat anders.

Van welk materiaal kan hun habitat het beste worden gemaakt? Gaas word afgeraden las ik ergens.

Als iemand nog andere leuke dieren weet die misschien íets beter op zo'n klein stukje passen hoor ik het érg graag! :D

Alvast bedankt!

Bluebontje

Re: Kwartels houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:32

Ik heb 7 Japanse kwartels onder in mijn voliere wonen. Leuke dieren, en leggen ook nog een lekker eitje.
Voorheen heb ik ook wel chinese kwartels gehad, maar die vond ik erg zenuwachtig.
Ze eten bij mij de restjes van het vogelvoer, krijgen kippenvoer, eten mee met de konijnen, uiteraard grit en groenvoer.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:55

Ik ben gek op kwartels en op het stukje dat jij hebt kan je best kwarteltjes houden. :j
Wij hadden chinese en die zijn inderdaad wat hyperactief. Maar het vervelendste was wel het kraaien van de haan, ook 's nachts. Kon er zelf niet goed van slapen en ook van de buren kwamen er klachten. Dus nu maar zonder kwarteltjes. -O-