Dieren in de oosterschelde!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xwildhorse

Dieren in de oosterschelde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:12

hoii allemaal!
Ik zit in 3e leerjaar van de steenspil en met dierhouderij hebben wij het over zeedieren (in de Oosterschelde), de docent zegt dat ook daar een plastic probleem is, of gewoon vervuiling van het water en omgeving & dat veel dieren daar door leiden. Nu blijkt het dus dat er veel meer dieren leven dan dat ik en waarschijnlijk meerdere mensen weten. tuurlijk simpele visjes zullen er zitten, maar een bruinvis, zandhaai of sepia inktvis en andere bijzondere dieren heb ik nooit geweten, dus wil ik iets doen samen met de klas waardoor mensen nog bewuster worden wat er nou allemaal leeft onderwater en wat mensen aanrichten. zelf zat ik te denken aan borden waarop staat welke dieren er zwemmen, misschien een boten bedrijf of duikspullen verhuur dat je ze zelf kan bezichtigen? hebben jullie meer ideeën? gooi maar los!

Thats_Me

Re: Dieren in de oosterschelde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:14

Je kan al snorkelen en duiken in de Oosterschelde. Erg leuk om te doen en je ziet echt wat er allemaal leeft onder water. Zoek anders eens contact met de mensen van het nationaal park. Zij zorgen ook voor een stuk promotie. Wellicht dat je samen kan werken en je ze zo een mooie dienst kan bewijzen ter promotue van de Oosterschelde.

De plastic soep is een ander, wereldwijd, probleem. Heel triest...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:11

Ik verplaats dit topic van NM naar BB.

NM >> BB

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:50

volgens mij ook anemonen !

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:58

De Oosterschelde is al een heel erg populair duikgebied (duik er zelf ook regelmatig) en je kunt al boottochten maken. Qua documentatie kun je hier terecht:

http://www.np-oosterschelde.nl/

En bij de NOB.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:59

Er leeft inderdaad van alles in de Oosterschelde wat je van bovenaf niet zou vermoeden, maar een zandhaai zou mij zeer verbazen.