'Gevaarlijke hond', wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

'Gevaarlijke hond', wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 17:35

Hallo!

Hier in de buurt woont een gezin met een herder (vermoed een kruising met iets)
Deze hond is erg fel en het baasje is nog feller (naar zowel medemens als hond toe)
Wij (en veel andere) hebben al vaker woorden gehad met deze mensen over hun hond maar het lijkt allemaal niets te doen..

Deze mensen laten hun hond loslopen in het bos (waar honden sowieso aangelijnd moeten zijn met uitzondering van een aantal veldjes), maar deze hond valt dus alles en iedereen aan.. Hij heeft nu in korte tijd 2 keer mijn hond te pakken gehad en een aantal keer achter m'n kat aangezeten..

Wat kunnen wij nog doen om het door te laten dringen bij deze mensen of kunnen we hier een melding van maken ergens?
De politie doet hier niks mee..

Paisano

Re: 'Gevaarlijke hond', wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:37

LZP -> BB

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:37

Ook de wijkagent niet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:38

Afbeelding

Afbeelding

Hetbwordt tijd dat gemeente en politie samen hun verantwoordelijkheid hierover gaan aanpakken. Politie hoort aangifte op te nemen obv bovenstaande artikelen, daarnaast heeft de gemeente verantwoordelijkheid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:41

Als je de adresgegevens van de eigenaar hebt zou je dit kunnen melden bij 144.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:09

Ik zou net zolang meldingen maken/ aangifte blijven doen tot de politie er knettergek van wordt en het serieus gaat nemen.
Als jouw hond al 2x gegrepen is lijkt me dat ernstig genoeg. Was er schade?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:15

Ik heb ook zo'n "beest" in het park lopen. Steeds weer op m'n hond af. Uiteindelijk heb ik hem streng bij me geroepen ipv weggejaagd. Zitten, koekje en een knuffel gegeven. Na een paar keer was het over. Baasjes zijn er echt wel gek mee maar kunnen gewoon niet opvoedden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:17

Als de hond losloopt en jou hond grijpt, aangifte doen.
Of vangen en naar het asiel brengen.....

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:24

Goof schreef:
Ik zou net zolang meldingen maken/ aangifte blijven doen tot de politie er knettergek van wordt en het serieus gaat nemen.
Als jouw hond al 2x gegrepen is lijkt me dat ernstig genoeg. Was er schade?

1ste keer is hij er met de schrik af gekomen, 2e keer was er een nagel van zijn poot af en had ie een scheurtje in een peesje in z'n poot. Opzich valt het dus nog mee en hij is goed hersteld, maar dat had natuurlijk ook anders kunnen zijn en aangezien mijn nichtje ook nog wellis buiten loopt ben ik toch bang dat die hond haar een keer aanvalt.. (zij vind alle honden geweldig en met 1,5 jaar kan je dat ook niet echt duidelijk maken haha)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:30

Wellis = wel eens ;)

Een hond valt niet zomaar een kind aan, dus daar zou ik niet teveel bij stilstaan ondanks dat ik je angst wel begrijp.
Kennelijk valt de hond wel aan, maar grijpt hij niet echt? Als hij echt schade wilde toebrengen had hij dat namelijk wel gedaan.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:50

Goof schreef:
Wellis = wel eens ;)

Een hond valt niet zomaar een kind aan, dus daar zou ik niet teveel bij stilstaan ondanks dat ik je angst wel begrijp.
Kennelijk valt de hond wel aan, maar grijpt hij niet echt? Als hij echt schade wilde toebrengen had hij dat namelijk wel gedaan.

Mijn hond heeft ie nooit echt gegrepen, maar ik moet er ook wel bij zeggen dat mijn ex zijn stem behoorlijk heeft opgezet naar die hond en drijgende bewegingen gemaakt heeft waardoor de hond schrok..
Ik woon naast een bos en ik weet dat mijn hond niet de enige is die het slachtoffer is geweest bij deze hond..
We gaan nogmaals aangifte doen en dit keer met meer mensen uit de buurt/mensen die altijd in het bos wandelen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:28

Onze hond is in oktober behoorlijk gegrepen door een hond hier uit de buurt.
Onze hond stond voor het huis, op ons erf achter het hek en meneer kwam langslopen met zijn Akita (wel aan de lijn) maar kon hem niet houden.

Onze hond heeft ongeveer 2 maanden met een enorme wond gelopen in zijn hals. We hebben aangifte gedaan. Politie is bij meneer langs geweest en heeft hem gewaarschuwd.

Maar een muilkorf omdoen? Nee, dat vind hij niet nodig :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:51

Helaas, een bekend verhaal, van dat het niet nodig is.........

hondeneigenaren zijn vaak a-sociaal, verschrikkelijk!

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:09

Bij schade, aangifte doen. En in ieder geval melding maken.
Tevens bij Staatsbosbeheer? (of wie er dan ook maar beheerder is van het bos) dringend vragen om intensiever te controleren op de aanlijnplicht.
Hier is de boete 90 euro en controleren ze, zeker nu het beter weer wordt, erg intensief.

En als het lukt, toch met de eigenaren van de hond in gesprek gaan.
Het kan zijn dat ze vinden dat ze boven de wet staan, maar wellicht hebben ze geen flauw benul van hondengedrag en weten ze ook niet hoe hun hond overkomt op anderen.