Hondenschoenen, wat is wijsheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Hondenschoenen, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 18:25

Hondenschoenen, eerst moest ik er maar om lachen.
"Dat heeft mijn hondje niet nodig."

Maar ze heeft wekelijks haar pootjes open, tijdens een wandeling in het gras/stenen/bos of bij het spelen met andere honden. Herstel duurt vaak dagen... En om haar nou in te houden en te straffen, vind ik ook weer zo wat.

Het gaat om een 3 jarige Bull terriër teefje die enorm veel energie heeft. Tijdens een activiteit zet zij ook geregeld veel kracht in haar afzet om sneller ergens heen te kunnen rennen.

Daarom wil ik komende week hondenschoenen voor haar aanschaffen.
Echter heb ik hier totaal geen ervaring mee en weet ik niet waar ik op moet letten.

Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen en advies! :D

Wilawander

Re: Hondenschoenen, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:57

Bij een kapotte poot pakken wij de hond in verband en dan een trixie walky schoen erom heen. Doen wij in de dierenartspraktijk ook zo. Altijd een nummer groter nemen ivm verband.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:03

Wij hebben schoentjes voor onze hond. Let goed op de maat want wij hadden ze dus te groot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:09

Ik heb de schoentjes van zooplus. Ik gebruik ze weinig, maar ze bevallen prima! Er staat op zooplus ook een maattabel en dat klopte bij mijn hond heel goed :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:25

Geen eigen ervaring, maar ik ken mensen die bij "musher´s secret" zweren voor dit soort problemen. Is een taai wasachtig smeersel.
Ik zou me in jouw plaats eens afvragen waarom de hond zó gevoelig is voor dit soort problemen; de beslasting die je beschrijft is niet zo hoog.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:36

Ik herken het probleem, het gaat gelukkig al een hele tijd goed maar in de zomer kan hij geheid zijn schoenen weer aan. Overigens zit het probleem alleen aan zijn voorpoten.

Wij hebben ze van Ruffwear, die hebben een vaste zool wat ik persoonlijk véél fijner vind dan zo'n sok.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 06:55

Kuggur schreef:
Geen eigen ervaring, maar ik ken mensen die bij "musher´s secret" zweren voor dit soort problemen. Is een taai wasachtig smeersel.
Ik zou me in jouw plaats eens afvragen waarom de hond zó gevoelig is voor dit soort problemen; de beslasting die je beschrijft is niet zo hoog.

Het is een hond met een hele gevoelige huid. Als ze haar hoofd stoot, loopt ze serieus een paae dagen met een zichtbare blauwe plek. Ze is wit met roze huid en je ziet alles. Zomers verbrand ze ook in de zon als je niet oplet.
Een lange tijd heb ik haar kort gehouden met spelen etc. Maar vind dat echt niet hondwaardig. Zij mag ook spelen :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:28

Ts welke maat heeft ze?
Ik heb nog schoentjes liggen miss is het wat voor je?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:13

Wat leuk dat je een bull terrier heb. Wij hadden er ook eentje. Kort geleden in moeten laten slapen i.v.m. ouderdom/ziekte. Ik heb er nog veel verdriet van. Onze bull (teefje) kauwde vaak haar eigen voetzooltjes kapot en likte de huid tussen haar tenen helemaal rauw, tot bloedens toe. Zij droeg de schoentjes ook in huis. Ik smeerde haar pootjes in met huidherstellende creme, dan kreeg ze een zacht badstof babysokje om haar poot en dan het schoentje. Zo bleven de schoentjes netjes en badstof dempt een beetje.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:15

Oh zó herkenbaar dit probleem! M'n cane corso is net weer hersteld van een fikse snee in z'n teen. Ik ben dus ook op zoek naar goed passende schoenen. Ik heb die van ruffwear, maar daar krijgt hij op ten duur schuurplekken van, ook met sokken erin.

Overigens gebruik ik deze rubberen paws voor als hij een wondje heeft. Zo komt er buiten geen vuil in het wordt niet nat. Echt perfect! Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:52

Je kunt ook nadenken over iets om te smeren om de zooltjes sterker te krijgen.
Hier aan het begin van het hoedseizoen bij de werkhonden in de eerste weken ook altijd de zooltjes iets kapot. Dan spuit ik die na het werken in met een olie waar o.a. propolis in zit, ik meen van beaphar. Zijn wel meerdere merken te krijgen die goed werken.

Voor mijn werkhonden (border collies die werken aan een schaapskudde) zijn schoenen geen optie, omdat ze die a) door het hoge tempo waarop ze werken kwijt raken, of b) daar geen 8 uur op een dag mee kunnen werken, dat gaat dan zeker als het warm is op andere plaatsen schuren. De perfecte schoenen waar je dat probleem beiden niet mee hebt ben ik nog niet tegengekomen helaas.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:28

Ik gebruik ook dagelijks de voetzolen spray van beaphar. Moet zeggen dat het zijn voeten wel beter heeft gemaakt. Maar als ik soms zie wat er aan glas ed op losloop veld ligt...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 09:47

Bedankt voor al jullie reactie's!

Annoya, dat is vervelend nieuws... Sterkte ;( Bullies zijn echt leuke hondjes!
Ik herken wat je schrijft: likken/kauwen/kluiven aan de poten deed Nola ook toen ze hier net woonde.
Na een aantal weken nam het af en ben ik haar "allergie" druppels gaan voeren. Toen werd het minder en minder. Alleen wanneer zij veel stres heeft (soms met veel visite in huis) dan begint ze weer.
Had jouw Bullie geen last van een gladde vloer met de schoenen aan?

Marloes, vervelend probleem he %)
Die "balonnen" dat is bijzonder om te zien. Hoe bevallen die op langere duur?

Sassy, smeren vind ik geen optie, ze likt echt alles van haar pootjes.
Maar bedankt voor je tip en reactie!

Marloes, nou inderdaad. Of scherpe takjes of stukjes blik...
Een schoen houdt meer tegen denk ik.

Morgen ga ik langs een dierenwinkel. Schoentjes passen *\o/*

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:27

We hebben de ruffwear barkn boots grip trex. Bevallen echt super goed. Ik gebruik ze voornamelijk in de bergen of in de sneeuw.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:23

Ik gebruik ze echt alleen maar als hij al een wondje heeft, dus niet preventief. Ze zijn van rubber dus gaan maar een paar wandelingen mee. Je krijgt er ook wel een aantal, 15 dacht ik, maar voor dagelijks gebruik zijn ze echt te duur...