Enya heeft een vriendje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Enya heeft een vriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:56

Hallo!

Helaas is het zusje van Enya, na een lange behandeling toch overleden. Nu zat Enya dus eigenlijk al sinds eind januari alleen, omdat Dawn binnen moest zitten.

Dus de zoektocht naar een nieuw maatje voor Enya was begonnen en dat moest ook een groot konijn zijn. Het liefst ook een lotharinger, maarja, zolang het maar klikte vond ik het prima. Na lang zoeken de ideale (niet zo) knappe man gevonden: Robert :'). Maarja, als het maar klikte... En stiekem ben ik hartstikke verliefd! Na wat overtuiging was ook Enya verliefd en Robert.. tja die zag een knappe dame en had niet zoveel overtuiging nodig. <3

Enya is een Lotharinger dame van nu 1 jaar oud en +- 4,5 kilo
Robert is een franse langoor heer van bijna een jaar oud en ik schat ook rond de 4,5 kilo

Vanaf het begin gaat het echt heel goed samen. Robert is er nu een week en het ziet er zo leuk uit! Dus bij deze een paar plaatjes. Foto's maken met strontnieuwschierige konijnen is niet zo handig, maar het gaat om het idee *\o/*

Dit bedoel ik dus, zodra je op je hurken gaat zitten... Eten? :')
Afbeelding

Hmmm, baasje heeft hier wat lekkers neergelegd :D
Afbeelding

Stiekem vind ik hem best knap, maar wat een blonde karakter heeft hij, hihi _/-\o_
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja hoor, ik ging weer op mijn hurken zitten..... Eten? }:0

Afbeelding

<3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!!

Villanelle

Re: Enya heeft een vriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:56

Wat een lief stel is het al. Veel plezier en geluk met je konijnen kinders!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:01

Leuk, konijnen! Verblijf ziet er ook erg leuk uit, heb je een foto van het geheel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:07

Frans hangoren zijn vet knap! Echte plompe goedzakken :D De kleur van Robert is Isabella, mocht je het grappig vinden te weten :) Knap koppel zo :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 23:43

Spruit schreef:
Frans hangoren zijn vet knap! Echte plompe goedzakken :D De kleur van Robert is Isabella, mocht je het grappig vinden te weten :) Knap koppel zo :D

Isabella? Ik had meegekregen dat het een Mignon was haha. Weet niet of dat hetzelfde is? :D

Het is echt een goedzak inderdaad. Maar wel een heerlijk karakter. Heel anders dan de lotharinger. En erg traag :') toen hij Enya wilde onderzoeken sprintte ze steeds weg de eerste dag en elke keer zag je hem denken *zucht, moet ik er weeer achteraan*.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 23:45

Rohol schreef:
Leuk, konijnen! Verblijf ziet er ook erg leuk uit, heb je een foto van het geheel?

Zal morgen eens kijken of ik een goeie foto kan maken. Helaas is al het gras op en het stuk dat ik had afgezet springt Enya steeds overheen... dus dat schiet ook niet echt op :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:49

Wat is ie knap! Ik ben helemaal weg van hangoren.
Herken het wel, mijn "gewone" konijnendame een racemonstertje en mijn hangoor meneer is liever lui dan moe :O

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 13:03

Het ziet er heel kaal uit, maar ze vreten alsof ze nooit wat krijgen :') heb linksachter dus een hoek afgezet waar ik stille hoop voor had. Netjes bemest en graszaad gestrooid, maar dat maakt Enya niks uit... die springt gewoon over het hekje af en toe..

Afbeelding

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:35

Late reactie, onder het mom van beter laat dan nooit :Y Wat een leuk verblijf zeg! Lekker de ruimte, zou zoiets ook wel willen. Heb je het zelf gemaakt? En proberen ze zich niet uit te graven?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 13:02

Ja, zelf gemaakt. Gewoon wat paaltjes in de grond, gaas er omheen en klaar :Y) Leuk deurtje gemaakt van planken die ik nog had liggen en wat oud gaas. (2 rennen geleden) NOOIT heeft ze gegraven, tot die ochtend. Toen had ze in de bult gegraven die naast het hok ligt *grrr* dus nu toch maar op de grond ook gaas geplaatst (van gaas van de vorige ren :') :') )

Eerst sprong ze er altijd over. ren was dan ook 'maar' 80 cm hoog. Voorheen altijd hoog genoeg voor mijn andere konijnen. Toen had ik er netten overheen gemaakt, maar vond dat zo lelijk en onhandig. Dus toen het tijd was voor een vriendje wilde ik eerst de ren anders, in ieder geval hoger. Dus nu istie 1.20 hoog en *klopklop* heeft ze nog geen poging tot springen weer gedaan.