Ik heb nu bijna een week twee konijntjes, het zijn jonge rex-dwergkonijntjes van nu 7 weken oud.
Ik heb ze gekocht als ram en voedster (waar ik nu aan begin te twijfelen)
Gezien ik zelf geen expert ben in het kijken naar konijnengeslachten

Daarom even dit topic

Ze zitten nu een week lekker samen bij elkaar. Wasten elkaar steeds en lagen lekker tegen elkaar aan, het ging heel goed

Tot vanavond dus. Ik liet ze in de buitenren, waar ze wel vaker in zitten (deze is echt ook groot genoeg voor 2 konijnen) en ze begonnen ineens raar te doen.
Ze begonnen elkaar wat meer aan te raken met de mond en het leek op zacht bijten.
Ik keek het eerst even aan, maar daarna ontstond er een erg hevig gevecht...
Ik moest echt in de ren stappen en ze uit elkaar halen, de vacht dwarrelde in het rond van het bijten....
Ik heb er 1 uitgehaald en even laten rusten, de andere ook nagekeken, maar ze hadden niks verder.
Daarna er weer bij in gezet en daar gingen ze weer, dus weer snel uit elkaar gehaald voordat het weer escaleerde...
Mijn moeder zei dat ze het misschien in het hok niet zouden doen omdat ze daar meer gewend waren, dus toen heb ik dat geprobeerd.. maar ze gingen weer hard achter elkaar aan

Wat moet ik hier nu van denken? zijn het dan toch twee mannetjes of twee vrouwtjes?
En komt dat vechten dan nu al? ze zijn nog maar 7 weken...
Het is trouwens echt vechten, en geen paringsgedrag..