Gezocht: Problemen na Lepto 4 enting bij hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Gezocht: Problemen na Lepto 4 enting bij hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 10:15

Gezocht;
Mensen waarvan de hond na de lepto enting ernstige gezondheidsproblemen kreeg.
(Deze enting gaat om leptospirose ook wel de ziekte van Weil.)
We zijn erg benieuwd naar welke aanpak en behandelingen de hond weer beter hebben gemaakt.
Welke kliniek of andere arts in Nederland ervaring hier mee heeft.
Svp enkel reageren met serieuze informatie.

Willemina_L

Re: Gezocht: Problemen na Lepto 4 enting bij hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:28

Wat bedoel je met ernstige gezondheidsklachten? Wat zijn de klachten?

Lydia2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:41

Ik heb hier geen ervaring mee, maar kijk eens op barfplaats.nl daar staat wel veel info over problemen door enten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 10:44

Ja is allemaal al gelezen, maar we zoeken iemand met een behandelde hond.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:10

Tannetje koning al persoonlijk gesproken?

Heel veel sterkte.
Edit: een medisch topic openen op barfplaats zou ik ook doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:06

Is het probleem ontstaan na de oude versie of de nieuwe stam die nu extra geent wordt.

De twee hier hebben net hun herhaal enting gehad met de twee nieuwe varianten en er toch wel ziek van geweest. Diarree, overgeven hangerig en stijfjes lopen.

Maar dat zal nee, ik aan niet onder ernstig vallen denk ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:59

L4 is de nieuwe Karuna.

Wat vervelend dat de jouwe ook gereageerd hebben op die enting. Er zijn heel veel klachten van die spuit.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:02

Ik heb bij ons in de praktijk nog geen enkele hond terug gezien met serieuze klachten na vaccinatie. Zijn nu een goed jaar verder, alle honden zijn inmiddels dus vorig jaar gevaccineerd en geboosterd, dit jaar sommige dus al weer hun jaarlijkse vaccinatie gehad.
Dus al 3 keer de L4 gehad.

Je zult dus net geluk moeten hebben om die ene hond eruit te kunnen vissen, want mijn insziens, zullen het er niet veel zijn.
Kan je anders niet contact opnemen met de leverancier zelf?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:05

Ellende is, niet enten is geen optie. Het zijn twee grote waterliefhebbers dus lopen ook veel risico.

De kliniek had al best veel geente honden gehad die weil opgelopen hebben. Vandaar dat zij snel begonnen zijn met deze enting erbij. Hier in de regio had ik dat ook al gehoord. Maar liever even belabberd door de enting dan weil oplopen. Witte heeft nog een wat maf loopje (maar heeft ook knie last nu) en kleine eet nog wat meer gras dan normaal. Maar verder zijn ze weer ok.

Zij worden altijd in Maart geent dus vandaar nu pas de nieuwe enting.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:31

Op de fb groep staat genoeg

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:56

Ja, er is een speciale L4 groep op fb. Ik ent helemaal geen lepto en als ik het ooit ga doen ga ik hard opzoek naar de L2.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:56

De nieuwe is gemaakt omdat de laatste tijd nieuwe stammen zijn van de ziekte van weil. Daarom nu de l4, met de 2 nieuwe stammen die nu voor problemen zorgen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:58

Dat is de narigheid ook, je kunt wel niet enten maar de kans op een hond met weil dan wordt langzaam erg groot omdat er nieuwe weilvarianten opkomen vanuit Roemenie, Bulgarije en zo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:12

Wat naar voor je ts, helaas ben je niet de enige :(
Ik ent sowieso niet (alleen rabiës en de rest met titer) en ook zeker geen weil, ook al zwemmen ze veel in de sloten
De grootste redenen hiervoor zijn dat er zoooooo veel verschillende soorten weil zijn, je maar tegen een paar soorten ent. Er heel veel risico s aan hangen die ik groter vind dan het risico op weil. En de enting geen jaar werkt waardoor als ze bijv in het najaar zwemmen ze het alsnog kunnen krijgen ondanks dat je ent..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:00

Ik zal even wat meer informatie plaatsen, want ik zoek echt specifiek honden die ERNSTIGE gevolgen hebben ondervonden nav de enting.
Deze Facebook post is van even geleden.
Inmiddels is de hond zo goed als terug bij af :(
Dinsdag wordt er een endoscopie gemaakt in de hoop dat daar iets uit komt dat te behandelen is.
De dierenarts is verder uitbehandeld.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =793375243

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:11

Mijn hond reageert ook enorm op entingen. Niet de Lepto specifiek, maar op alles. Enorme diarree, wanden van de darm die meekomen. Het lichaam valt zichzelf aan. Uiteindelijk is hij gediagnostiseerd met een auto immuun ziekte (kauwspier myositis). Bij hem wordt dat getriggerd door oa het enten. Vraag is of het ook een oorzaak is.....dat kan niemand mij vertellen. Iig ent ik niet meer, krijgt hij geen brok (ook een trigger) maar vlees. Af en toe is er iets wat een aanval triggert, waardoor hij aan de prednisolon moet. Maar gelukkig (tot nu toe) niet blijvend. Sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:49

Dankjewel voor je reactie!
Brok werkt hier inderdaad ook als trigger, vers vlees inmiddels ook en nu krijgt ze gevriesdroogd voer maar ook daar reageert ze negatief op.
Alles is helemaal over de zeik :(
Ik hoop dat we morgen wijzer en vooral beter worden.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:48

Nogmaals heel veel sterkte..... Ik hoop dat je hond er weer bovenop komt.... In het begin was bij Ice ook alles een trigger. Ik kon ook niet wisselen van voer, zelfs geen ander merk vlees geven of het was weer pan. Inmiddels zijn we 4 jaar verder, en kan ik zeggen dat zijn lijf wel tot rust lijkt te zijn gekomen. Ik kan wisselen met voer. Moet wel zorgen dat de stress laag blijft, anders krijgt hij ook een aanval, en hopen dat hij heel blijft, want ook een wondje zorgt bij hem voor een heftige reactie.

Het is bij hem begonnen met zijn 2e jaar na de entingen. Nadat hij helemaal op de rit was heeft hij weer entingen gehad met zijn 3e jaar, weer terug bij af. Toen viel het kwartje en vanaf dat moment heb ik hem helemaal niet meer geent. Ik durf het niet meer aan. Overigens ben ik nog wel steeds van mening dat honden iig geent moeten worden. De frequentie en leeftijd kun je wel vraagtekens bij zetten.

Dat hij zo ziek was heb ik met klem moeten vragen om een doorverwijzing naar Utrecht, daar hebben ze hem direct op myositis getest (bloed naar Amerika gestuurd). Prednison is hiervoor de enige oplossing. Ook alternatieve genezers geven aan dat hier geen andere keus voor is. Overigens is er geen kliniek of da roepen dat dit veroorzaakt is door de enting. Het is ook gewoon niet te bewijzen.....

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:43

En?? Hoe is het afgelopen?