ontvlo en teek middel maar geen pipet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

ontvlo en teek middel maar geen pipet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 22:40

Wie kan ons helpen met goede adviezen om bepaald middel wel of niet te geven? Wij hebben 6 grote honden en lopen en werken ontzettend veel met hun in het bos. Helaas zijn de teken weer al overal aanwezig en komen wij ze overal weer tegen op de honden grrrrrr. Gezien ze ook erg veel met andere honden in contact komen graag de combinatie tegen vlooien en tegen teken ;)

2 van de 6 kunnen geen pipet verdragen wegens hun gevoelige huid en de vachten zien er dan niet uit van allemaal (langharen) voor zeker een week.
Een band om doen is bij geen van hun een optie gezien hun onderling 'spel' regelmatig. Wij moeten het dus hebben van tabletten of injecties. Prijs en kwaliteit tegen elkaar af wegend een goede beslissing maken wat we gaan nemen.

Wat is er allemaal op de markt wat goed werkt en het liefst ook lang werkt (maanden)?

Wij komen nu niet verder als bravecto. Vorig jaar daar 2 van de honden mee behandeld en dat werkte heel goed maar zijn er nog andere middelen geschikt?

tootje71

Re: ontvlo en teek middel maar geen pipet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:48

Ben ook benieuwd maar dan voor de kat..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:52

Ik kan me voorstellen dat bravecto voor 6 honden een duur grapje is!
Wel gebruik ik het nu voor het 2e jaar en vind het echt goed werken.
Heb zelf een half lange Border Collie die ook overal in duikt en ik soms wel tussen de 7 en 10 teken er uithaalde per dag! Vorig jaar met bravecto gestart en heb er niet eentje gevonden.

Heb ook nog een DH maar die heeft er minder last van maar ook voor die wat gehaald en nu heeft ze nergens meer last van ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:56

Is Bravecto niet dat middel waar al menig hond aan overleden is?

Wij gebruikten Advantix en dat werkt fantastisch, ook als de hond veel zwemt. Maar nu we de nieuwe hond hebben kan dat niet meer helaas vanwege haar gen.

Wij gaan nu Billy no mates starten, moet onder het voer en de samenstelling staat me zeer aan.

Moet wel eerlijk bekennen, Guinness hebben we drie jaar, Abbay twee jaar en heb daar nog nooit een teek vanaf hoeven halen.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:05

nexgard dat heb ik voor de honden en bevalt mij super

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 23:34

Advantix ook gebruikt maar 2 verdragen het niet en in de vacht blijf je het heel lang zien. Die plekken worden ook dof en slecht qua haar.

Bravecto is duur maar gezien dat het 3 maanden werkt is het qua prijs gelijk aan advantix ongeveer.

De verhalen over overleden honden ook gelezen maar of die allemaal kloppen of een aantal kloppen is nooit bewezen. Ik bedoel maar enten kan ook dodelijk aflopen en een simpele narcose ook. Ligt dat dan ook aan de narcose of de entstof of was er voordien al iets mis met die hond?
Dan ook niet vergeten hoeveel mensen naar een dierenarts gaan en laten enten, ontwormen en ontvlooien tegelijk want dan is het maar weer gedaan....
Terwijl wij de coctail en rabies al met maanden verschil geven ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 23:36

Rocco_Love12 schreef:
nexgard dat heb ik voor de honden en bevalt mij super

Dank je! Klinkt ook goed al moeten we dat dus wel maandelijks geven maar wel het overwegen waard

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:41

Maar een band werkt dus niet? Ik heb altijd een saresto band, kost 35 euro voor een grote hond en doe je 8 maanden mee. Hier zeer lompe spelerige honden maar nooit problemen, hoogstens dat hij losschiet. Maar noooit geen teek en vlo!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:41

Enige goede producten momenteel op de markt in tabletvorm zijn nexgard en bravecto. Waarbij nexgard ook een variant heeft (nexgard spectra) met ontworming erbij. Die kun je dan 1 x in de 3 maanden geven en in de tussenliggende maanden de gewone nexgard.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:33

Mijn honden krijgen Bravecto.
Werkt 3 maanden.
Onze golden kreeg van pipetten jeuk en had binnen 3 weken weer vlooien.
Hij beet zichzelf dan stuk.
Nu gaat het prima. Is wel duur, bijna €35 per pil.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 12:44

Jester_ schreef:
Maar een band werkt dus niet? Ik heb altijd een saresto band, kost 35 euro voor een grote hond en doe je 8 maanden mee. Hier zeer lompe spelerige honden maar nooit problemen, hoogstens dat hij losschiet. Maar noooit geen teek en vlo!

Banden durven we niet aan. 2 honden met zeer overgevoelige huid. 1 hond die sowieso niets verdraagt om zijn nek zelfs de seresto band niet helaas en de huskys en de herders zijn zo enorm ruig met elkaar dat de banden niet lang mee gaan.

Idd werken de banden top en zijn ze super goedkoop maar helaas geen optie voor onze honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:06

dierenfan schreef:
Advantix ook gebruikt maar 2 verdragen het niet en in de vacht blijf je het heel lang zien. Die plekken worden ook dof en slecht qua haar.

Bravecto is duur maar gezien dat het 3 maanden werkt is het qua prijs gelijk aan advantix ongeveer.

De verhalen over overleden honden ook gelezen maar of die allemaal kloppen of een aantal kloppen is nooit bewezen. Ik bedoel maar enten kan ook dodelijk aflopen en een simpele narcose ook. Ligt dat dan ook aan de narcose of de entstof of was er voordien al iets mis met die hond?
Dan ook niet vergeten hoeveel mensen naar een dierenarts gaan en laten enten, ontwormen en ontvlooien tegelijk want dan is het maar weer gedaan....
Terwijl wij de coctail en rabies al met maanden verschil geven ;)

Ik heb gezocht maar kan de link helaas niet meer terug vinden. Er zijn nu een aantal gevallen waar heeft uitgewezen dat de doodsoorzaak Bravecto is. Het bedrijf achter Bravecto is een onderzoek gestart naar de stoffen die zij gebruiken en of ze die kunnen vervangen door iets anders wat niet schadelijk is.

Ik zou ook mijn ogen kunnen sluiten en zeggen, 'Ik doe gewoon Advantix', maar dan heb ik dadelijk een zieke of dode hond, dat wil ik ook niet natuurlijk. Als ik kan voorkomen dan probeer ik dat ook zo goed mogelijk, helmaal voorkomen is ook niet realistisch, ze kunnen aan vanalles doodgaan.

Wij moeten ook weer opzoek naar iets nieuws en aangezien ik principieel al een heleboel producten niet gebruik vanwege hun samenstelling blijft er niet veel over. Dus voor ons BNM.

Overigens ervaar ik de Advantix niet zo als jij dat doet. Geen problemen met vacht of lang blijven zien etc. Ook niet zo duur, ik kocht het normaal jaarlijks met korting op korting en dan had ik zestien pipetten voor de prijs van acht. Voor ons genoeg om Maart-Oktober de pipetten toe te dienen, Oktober-Maart doe ik sowieso niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 23:01

De dierenarts ook nog gebeld voor overleg. Hun kennen onze honden ook goed en adviseren toch ook bravecto door alles wat wij met de honden ondernemen en hoe ze zich onderling gedragen.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:16

Bravecto wordt hier sinds een jaar volop gebruikt door een groot deel van ons klantenbestand maar wij hebben eigenlijk nog geen klachten gehad, in ieder geval geen ernstige. Mensen zijn er heel enthousiast over.
Qua pipetten en tabletten kosten de goed werkende preparaten (dwz. geen resistentie bij vlooien zoals bij de Frontline) ongeveer een tientje per maand voor een hond van gemiddeld gewicht/grootte.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 00:04

Ik heb uitgerekend zo n 8 euro p maand p hond maar dan worden tabletten wel gedeeld ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 00:17

Hier advantix en geen bravecto. Het werkt al niet tegen tekenziektes en veel honden reageren er nogal op. Qua prijs maken ze ook weinig uit. Heb 6 honden en advantix is het enige wat hier goed werkt. Bravecto komt er niet in.

Heb je al eens geprobeerd om de pipet op meerdere plekken over de rug te verdelen ipv op 2 a 3 plekken? Mijn oudste reu kreeg hele warme rode plekken ervan en nu we het over de gehele rug verdelen niet meer. Heb langstock duitse herders en geen last van dat je het lang ziet of dat haar verkleurt. Gebruik het al zeker een jaar of 7. Deze maand voor het eerst op een zwarte hond dat haren in de nek wat wittig uitsloegen maar was weg te borstelen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:35

je kon dacht ik ook laten vaccineren tegen teken, maar daar ben ej al wel te laat voor...

Bravecto was voor mijn honden 2x duurder dan advatix. Ik heb helaas een allergische hond aan advantix, Dus dat is geen optie meer (huidontstekingen, waardoor het haar uitvalt) weet ook nog niet wat ik dit jaar wil proberen. Mss de pipetten van Frontline, ik moet ze gelukkig maar een maand of 2-3 gebruiken en daarna lijkt het alsof er ineens veel minder teken zitten...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:39

petitparis schreef:
je kon dacht ik ook laten vaccineren tegen teken, maar daar ben ej al wel te laat voor...

Bravecto was voor mijn honden 2x duurder dan advatix. Ik heb helaas een allergische hond aan advantix, Dus dat is geen optie meer (huidontstekingen, waardoor het haar uitvalt) weet ook nog niet wat ik dit jaar wil proberen. Mss de pipetten van Frontline, ik moet ze gelukkig maar een maand of 2-3 gebruiken en daarna lijkt het alsof er ineens veel minder teken zitten...

Het teken hoogseizoen is het voor en najaar.

Vaccineren kan tegen Borreliose (lyme) en niet tegen teken of andere tekenziektes.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 19:49

Hier ook een langhaar duitse herder erbij maar die krijgt ontstekingen vsn pipetten. De zwarte lab x rottie die zijn vacht wordt echt dof en slecht ook als we het op 5 plaatsen doe. Vorig jaar wel advantix gehad. De kat die ook langharig is krijgt nog steeds advantage maar de honden beviel niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:04

Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gekozen hebt?
Wij hebben vorig jaar comfortis gebruikt icm een scalibor band maar die laatste wil ik sowieso niet meer ivm de Kids en het spelen van de honden onderling.
Spray of pipetten van het niet worden, de dames zwemmen veel te graag.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:32

Ik ben ook wel erg benieuwd want ook hier een Oudduitse Herder die vorig jaar een extreem allergische reactie heeft gehad op de pipetten van Exil. Het was echt vreselijk. Nu durf ik dus eigenlijk niets te geven maar het is wel écht nodig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:12

Ik was 133 euro kwijt voor 6 honden bravecto te geven. Heb 2x de grootste tablet en 2x die tm 40 kg gehaald. De grootste tabletten konden 2 honden met 1 tablet doen.

Komende woensdag is het 2 weken geleden gegeven en niet 1 van de honden heeft een reactie er op gekregen ;)

Wel 1 teek zien lopen bij 1 vd de honden dus die weg gehaald maar verder in deze 2 weken geen teek meer gevonden.
2 honden zijn 2dgn na het geven mee geweest naar animal event en daar gewoon heerlijk kunnen zwemmen zonder dat je bang hoeft te zijn dat de werking verminderd.

Ideaal tot nu toe ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:30

dierenfan schreef:
Ik was 133 euro kwijt voor 6 honden bravecto te geven. Heb 2x de grootste tablet en 2x die tm 40 kg gehaald. De grootste tabletten konden 2 honden met 1 tablet doen.

Komende woensdag is het 2 weken geleden gegeven en niet 1 van de honden heeft een reactie er op gekregen ;)

Wel 1 teek zien lopen bij 1 vd de honden dus die weg gehaald maar verder in deze 2 weken geen teek meer gevonden.
2 honden zijn 2dgn na het geven mee geweest naar animal event en daar gewoon heerlijk kunnen zwemmen zonder dat je bang hoeft te zijn dat de werking verminderd.

Ideaal tot nu toe ;)

Ik gebruik ook bravecto en ik ben er erg tevrede over! Klanten bij ons in de praktijk overigens ook, alleen maar positieve verhalen gehoord.

Let wel op, de bravecto tabletten mag je niet delen, staat ook duidelijk in de bijsluiter.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 00:18

Tuurlijk staat dat in de bijsluiter. Maar ik zie niet in waarom niet. Die tabletten worden niet per stuk gemaakt maar per honderden. Ik geloof daardoor ook echt niet in het feit dat mogelijk in de ene helft van een tabletje meer werkzame stof zit dan in de andere kant.

Antibiotica vraag ik ook altijd de zwaarste tabletten de pillensnijder helpt wel met halve of kwart tabletjes maken. Veel goedkoper en werkt net zo goed.

Mijn dierenarts denkt gelukkig net zo nuchter.