Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hevonen schreef:Ik ga morgen ook proberen hoe het gaat met een kat erbij. We hebben altijd veel katten gehad, maar dat waren zwerfkatten en de introductie ging meestal geleidelijk. Dat ging gewoonlijk goed. Het kwam weleens voor dat een van de katten de nieuweling niet mocht, maar dan werd er vooral genegeerd en soms een beetje gepest.
Nu is er echter iets anders aan de hand. We hadden twee jonge katers, totaal geen familie, maar ongeveer even oud die allebei rond de tien weken bij ons zijn gekomen. Die twee waren onafscheidelijk. Deden alles samen, eten, spelen, slapen, naar buiten gaan etc.
Vorige week is echter een van de twee doodgereden. Heel verschrikkelijk. Het was een schat van een kat, heel leuk en lief en nog geen jaar oud. De ander is nu duidelijk eenzaam. Zoekt bij vlagen en ligt een beetje zielig op de plekken waar ze eerst samen lagen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuw vriendje, ik haal hem morgen op proef.
Ik hoop dat het goed gaat, want de 'nieuwe' kater is nog niet gecastreerd en komt natuurlijk uit een andere omgeving, ruikt anders etc.
Als het allemaal goed gaat willen we hem zodra hij een beetje is gewend laten castreren, inenten en chippen. Dan hoop ik dat het nog steeds goed gaat, want dan ruikt hij ook weer anders.
Enfin, eerst morgen maar eens afwachten.