Kattenluik met chip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:40

Ik post het hier ook maar, kijken of ik met genoeg ervaringen een juiste keuze kan maken :j

S' nachts komen katten van anderen ons huis binnen, vreten het voer van onze katten op, en piesen overal in en om ons huis (ons tuinhuisje stinkt verschrikkelijk momenteel).
Nu op zoek naar een kattenluik met chip...

Tot die tijd mag onze hond storm zijn best doen met het opjagen van de katten in onze tuin. Hij grijpt ze natuurlijk niet, maar hij jaagt ze wel even de stuipen op het lijf...dan blijven ze een paar uur langer weg...

Iemand ervaringen met een kattenluik die op chip werkt? Hoe bevalt het, is er een merk aan te raden?

Ik heb natuurlijk ook al op internet gekeken, maar ben van mening dat ervaringen ook helpen met een goede keuze maken :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:43

Ik heb er 1, van petsafe volgens mij. Werkt op zich goed maar chip van de kat bleek niet goed te werken dus hij heeft nu een halsband met chip om. Handig aan dit kattenluik is dat je bv ook in kan stellen dat de kat op bepaalde tijdstippen niet naar buiten kan etc.

eclair98

Re: Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:46

De buren van mijn oma hebben er eentje! Alleen, toen ze op vakantie waren vond mijn oma dat de kat wel erg zeurderig deed, bleken de batterijen op te zijn :=

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:48

Ik heb de pedsafer, mijn kat heeft er best een tijd over gedaan om zelf door het luik te gaan. De magneet is best sterk. Wel tocht het nu minder. Mijn kat zijn chip zit wat laag en ik heb het idee dat het luikje dan minder snel reageert. Kat moet er best een tijdje voor staan, voordat hij open gaat. Verder vind ik de adapter wel fijn dat baterijen niet op kunnen gaan.

Misschien een halsbandje werkt het beter.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:57

Ik heb de petporte ik denk nu al 7 jaar en bevalt uitstekend.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:02

Ff gekeken net maar ik heb een sureflap.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:03

Ik heb een jaar of 5 de petporte smartflap gehad. Ideaal. Ik had hem wel op de adapter, samen met een batterij. Dus altijd stroom, ook als de stroom uitvalt.

Als je interesse zou hebben in een tweedehands, wil ik wel kijken of die van mij inderdaad nog compleet is. Ik heb hem vorig jaar uit de deur gehaald omdat mijn beide katten ingeslapen zijn, maar vond het ook zonde hem weg te gooien. Ze zijn toch best prijzig, dus ik had hem bewaard voor als er een nieuwe kat zou komen, maar die komt er voorlopig niet. En hij ligt nu ook maar in de schuur stof te verzamelen....

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:42

Ik heb de sureflap en die bevalt erg goed. Na 1,5 jaar deed hij het ineens niet meer, maar hele goeie service en heb zo een nieuwe gekregen.
Kat heeft geen moeite met het openen van het luik. Moest alleen ff wennen dat het iets langer duurder voordat ie door het luikje kon.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:54

Wij hebben ook de Sureflap. Topding! Nooit geen problemen mee.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:56

Ik had een kat die aan de overkant bij de buren naar binnen kwam, ondanks chip luik. Dat was een echte houdini.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:59

ik volg het even. Wij twijfelen over een kattenluik, omdat onze kat het hele huis onder sproeit (door een buurtkat die hem terroriseert)

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:01

gaucho schreef:
Ik heb er 1, van petsafe volgens mij. Werkt op zich goed maar chip van de kat bleek niet goed te werken dus hij heeft nu een halsband met chip om. Handig aan dit kattenluik is dat je bv ook in kan stellen dat de kat op bepaalde tijdstippen niet naar buiten kan etc.

Oh als ik geweten had dat er eentje bestond met deze functie..

Ik heb een sure flap maar ben niet volledig tevreden, knop (om in te stellen of ze wel/niet naar buiten kunnen) zat gelijk vast met twee korrels zand er tussen (weet niet of jullie beesten altijd brandschoon binnenkomen maar die van ons niet..), nieuwe gekregen, knop zorgvuldig afgeplakt ter bescherming.. Met Oud en Nieuw wilde ik voor het eerst het luikje dicht hebben zit die verrekte knop weer muurvast. Moet er nog achteraan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:20

Oh, knopjes zitten bij mij achter een beschermkapje bovenop het luikje. Daar komt geen kat in de buurt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:44

Wij hebben er ook een gehad, omdat een van onze katten onbeperkt voer nodig had en de andere afgemeten porties. Werkte hier perfect! Nooit problemen gehad en beide katten wisten precies hoe het werkte en waar ze aan toe waren.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:26

Wij hebben ook een kattenluik met chip. Dit omdat de buurtkatten bij ons binnen kwamen. Ideaal! Hij werkt perfect, kan ook afgesloten worden en de katten weten precies hoe hij werkt.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:34

Hier ook altijd een kattenluik met een chip gehad, werkt perfect.
Ik heb altijd een sureflap gehad, perfect ding.
Nu heb ik een nieuw huis en een nieuwe sureflap liggen, alleen heb ik nieuwe deuren laten plaatsen waar of geen katteluik in kan, dus heb een spiksplinter nieuwe Sureflap liggen, mocht je intresse hebben dan hoor ik dat wel per PB (sorry weet dat het geen Bokt Markt is), maar door dit topic dacht ik er ineens aan :+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:41

Wij hebben ook een kattenluikje die op de chip van onze katten werkt. Van Sureflap.

Eerst begrepen onze katten het niet echt, die schrokken van het klikje en als ze er dan doorheen wilde was hij alweer dicht. Maar later begrepen ze het en ging het eigenlijk een hele tijd prima! Werkte top.

Wij hadden hem zo ingesteld dat onze 2 gecastreerde Heilige Birmaan katers naar buiten en naar binnen konden wanneer ze wilde. En onze Maine Coon poes van 1 jaar niet naar buiten kon en alleen naar binnen mocht ze per ongeluk ooit ontsnappen.

Ging dus een tijdje prima, maar hebben nu alsnog onze katers ook gewoon 24/7 binnen en soms gewoon via de deur buiten als ze willen. Want onze Maine Coon poes was te slim... :') Ze had uitgevonden dat als ze maar zo dicht mogelijk achter 1 van de katers aan ging, voordat het luikje dicht valt, ze eruit kon komen. Dus we zagen haar opeens meerdere keren in de tuin rondhobbelen :')

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:50

Hier ook een chipluikje van petsafe.
Omdat wij niet alleen buurkatten gezellig in huis hadden maar ook de steenmarter |o

Werkt prima ook ons jack russel past er (nog) door.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:49

gaucho schreef:
Oh, knopjes zitten bij mij achter een beschermkapje bovenop het luikje. Daar komt geen kat in de buurt.

De knopjes om het luikje in te stellen (bijv. om de chipnummers in het geheugen op te slaan) zitten bovenop het luikje, maar bij het deurtje zit ook een draaiknop waarmee je nog handmatig het luikje helemaal op slot (niet er in/niet er uit), wel er in/niet er uit, niet er in/wel er uit kan zetten of op helemaal open kan zetten. En daar zit het probleem dus. Ik zie dat Petsafe zo'n knopje niet heeft, maar zo te zien hebben ze ook geen dual scan luikje (zowel naar binnen als naar buiten scannen) dus valt voor ons toch af helaas. Jammer, 's avonds automatisch op slot lijkt me echt ideaal.

Afbeelding

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:59

Nayan waarom een dual scan? Heb je dieren die niet naar buiten mogen terwijl andere dat wel mogen?
Hier een sureflap (die overigens ook dual scan luikjes heeft waarbij je de tijd wel in kan stellen).

Super tevreden mee! Hij had kuren en toen gratis een nieuwe opgestuurd gekregen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:04

Wij hebben een sureflap voor grote katten.
Heb er jaren tegen aan gehikt vanwege de aanschafprijs.
Had het jaren eerder moeten doen, wat en genot, geen vreemde kat in huis, geen klapperende luikjes door de wind.

Gekocht bij http://www.kattenluiken.nl

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:06

Ja ook dieren die niet naar buiten mogen inderdaad. Op moment van aanschaf had ik echter geen dieren die ik 's nachts niet buiten wilde hebben en nu wel dus daar toen niet bewust naar gezocht. Ga nu niet een nieuwe kopen om die reden die krengen zijn duur zat maar was wel handig geweest.