Konijn af en toe naar binnen halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horselovers7

Konijn af en toe naar binnen halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:28

Hey,

Ik heb sinds een jaar 2 dwergkonijntjes. Ze zitten gewoon in een hok buiten
Toen ik de konijnen kocht werd mij verteld dat ze niet tegen tempratuur wisselingen kunnen.

Nu is mijn vraag, kunnen ze als ze altijd buiten staan af en toe voor een uurtje naar binnen?
Buiten is het ongeveer 14 graden en binnen 20 graden. Is dat een te groot verschil?

Alvast bedankt voor het lezen ;)
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Firelight op 16-12-20 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

justkid

Re: Konijn af en toe naar binnen halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:43

Ja hoor dat kan prima!
Dit geldt vooral voor (strenge) winterperiodes.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:46

Wanneer het heel koud is in de winter zou ik het niet doen, maar zoals nu lijkt het mij niet zo'n groot probleem. (De onze loopt zelf wel mee)
Wanneer het straks echt heel warm is in de zomer zou ik het zelfs aanraden om ze mee naar binnen te nemen omdat het dan veel koeler is. Als ze het nu alvast gewend zijn scheelt ze dat straks weer stress (en stress moeten ze er bij 30 graden niet ook nog bij krijgen).

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:52

Eén van mijn konijnen vind het ook prachtig om af en toe binnen rond te huppelen, het liefst rent ie de trap ook nog op en af. Geen probleem hoor om ze af en toe een uurtje binnen te laten! De problemen met temperatuurswisselingen daar hebben ze buiten evengoed mee te maken, zo in het voorjaar bijvoorbeeld kan het overdag soms 18 graden zijn en vriest en 's nachts soms. In de vrije natuur hebben ze een hol onder de grond waar het relatief warm is en dit hebben de meeste gehouden konijnen natuurlijk niet dus daar zit em de kneep.

Horselovers7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 14:01

Super erg bedankt voor de antwoorden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:03

Mijne heeft het andersom, die woont binnen maar mag soms buiten in de ren spelen. Die heeft daar ook nooit problemen mee!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:04

Kan best hoor! Als je het maar niet doet als het buiten -5 is en binnen 20 graden :P