Ervaring met anti-vlooienpillen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Ervaring met anti-vlooienpillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:25

Hallo Bokt!

Onze kat is doodsbang voor de vlooienpipet en na vandaag de zoveelste mislukte poging, ben ik die dingen echt helemaal zat. Kat overstuur, ik overstuur, geen fijne ervaring -O-.
Omdat het geven van pillen bij mijn kat een stuk beter gaat, lijkt mij dit een betere optie. Ik heb al een beetje op internet rond geneusd naar anti-vlooienpillen, maar ik word er niet veel wijzer van.
Daarom vroeg ik mij af of er bokkers zijn die hun katten ook anti-vlooienpillen geven/hebben gegeven en wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Ik ben erg benieuwd, brand los!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:32

Ik dacht dat de pillen binnen 24 uur alle vlooien doden, maar geen bescherming bied voor op de langere termijn. Ik heb de mijne een vlooienband omgedaan, hun geen gestress met de pipet, ik geen halen in mijn arm. Ik volg mee, misschien weet iemand anders iets beter, de banden vind ik erg lomp om zo'n klein halsje.
Laatst bijgewerkt door hetty007 op 11-04-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:34

En de vlooienanticonceptie die tegenwoordig bestaat?
Dat is een pipetje wat je door het voer doet van je kat.
Maar dan moet je geen zeikerd hebben qua eten :+

Onze kat vond het ook niks die pipetjes, gelukkig is hij nu oud en doof en lukt het om het in zijn slaap toe te dienen :')

Pillen heb ik geen ervaring mee, wist niet eens dat ze bestonden!

Mizora

Re: Ervaring met anti-vlooienpillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:47

Comfortis werkt 4 weken tegen vlooien. Met de kat heb ik er geen ervaring mee maar de hond (in de variant hond) heeft hem wel eens gehad. Hij is erg gevoelig voor huidproblemen dus dan was dit een veiligere optie. We twijfelden of we een vlo gezien hadden en hij had weer jeuk dus het was niet helemaal preventief, maar of het echt vlooien waren weten we niet zeker. We hebben daarna er in ieder geval geen meer gezien (de hond heeft voor de jeuk nog 5 maanden op prednison gestaan).

Een enkele hond kan er niet tegen, maar over het algemeen werkt de bestrijding beter dan pipetten is de ervaring van de dierenarts.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:52

De kat die we hadden voordat we onze 2 huidige terroristen in huis namen heeft ooit zo'n pil gehad. Hij werd er kaal van :\ inmiddels is hij overleden (ja niet aan die pil hoor)

Dus ik duw gewoon een pipetje leeg in de krielkipnekjes van mijn dames. Een van de 2 gaat dan als een imbeciel door het huis. Tsja. Het is niet anders. Na 10 minuten is ze wel de rest van de dag lekker rustig moet ik zeggen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:09

Comfortis, raar spul!
Heb het vorig jaar aan mijn 2 poezen gegeven en die zijn er 3 dagen ziek van geweest.
Hangerig, niet willen eten.
Ik geef het nooit weer :(

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:14

Ik heb hier een totale andere ervaring als Ellepel. Bij mijn kat werken de Comfortis tabletten fantastisch.
Kat heeft een hele gevoelige huid en raakt al snel in paniek bij aanraking en vreemde geuren. Beestje bleef zichzelf maar openkrabben en is op allerlei dingen getest voordat uiteindelijk bleek dat ze een vlooienallergie heeft, één beetje is al genoeg om zichzelf helemaal kapot te maken. Nu sinds 2 jaar op Comfortis en ze is nog nooit zo mooi geweest als nu.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:20

Ik ben juist heel tevreden over comfortis. Afgelopen jaar zat mijn kat echt volledig onder de vlooien, je zag ze overal lopen, heel goor. Hij had al verschillende pipetten gehad, droeg een vlooienband, niks hielp.

Toen een comfortis pil bij de dierenarts gehaald en binnen een kwartier zag je de vlooien er letterlijk dood af vallen. Alles was direct weg. Enige nadeel is dat die zeikerd van mij ze nu ineens niet meer lekker vindt en het dus wel wat werk is om alles erin te krijgen. Mijn hond daarentegen vindt ze heerlijk!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:31

Ik durf mijn honden geen comfortis of bravecto te geven. Je geeft toch iets wat langdurig zorgt dat vlooien dood van de hond afvallen, lijkt me niet gezond. Het is toch gif wat ze binnenkrijgen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:40

Na dat onze kat vlooien had heb ik via de DA comfortis tabletje gekregen. Die zijn 4 weken werkzaam en binnen 4 uur vallen de vlooien dood van je kat af. Kat eet ze hier gewoon uit de hand. Eerste keer heeft ze na een tijd wel gekotst (bijwerking) maar na een halfuur werkt het al.

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:41

Onze katten hebben een vlooienband om, we hebben alles geprobeerd maar dit was het enige wat echt helpt. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:25

Billy een pipet is ook chemisch en dat dien je ook op de huid toe (en wordt dan via de huid opgenomen in t bloed) dus dat maakt geen verschil..
Als je een kat hebt die makkelijk te pillen is, werkt comfortis fantastisch! Vlooien gaan snel dood en vaak minimaal last van bijwerkingen. Alleen soms wat braken zoals een aantal hier al aangeven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:35

Oh? Hoe komt het van de huid in het bloed dan? Ik gebruik Advantix bij mijn honden. Dat verspreidt zich via de talglaag over de huid. Geen rotzooi in het bloed dus.....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:44

Bij de tabletten moet de vlo eerst bijten om dood te gaan. Met pipetten gaan ze dood als ze in aanraking met de huid komen.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:50

Bij mij gaan ze ieder half jaar naar de dierenarts voor een program injectie en zijn dan 6 maanden beschermd. Ook die ik zelf ontwormen met een pipetje

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:51

Hier goede ervaring met comfortis. Mijn verwilderde katje is niet te hanteren dus pipetjes en banden zijn bijna onmogelijk. Gelukkig eet ze de pillen zo op en anders werkt verstoppen in vlees ook bij haar. Het is een buitenkat (komt wel binnen) maar heb nog nooit een vlo bij haar gezien!

Ook goede ervaring met serestoband. Heeft wel 1 groot nadeel: bij veel jatten gaat de huid wat irriteren en krabben ze zich gek. Is tijdelijk meestal en hoeft niet te gebeuren maar imo een belangrijk nadeel. Wel heel groot voordeel: 8 maand lang bescherming tegen zowel vlooien als teken. Ik heb een andere kat met deze band lopen want zij wordt angstig van pipetjes geven. Is sowieso een apart geval die ik zo min mogelijk hanteer. Pillen vreet ze niet dus voor haar de band.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:00

Ik heb ook goede ervaringen met comfortis. Dankzij een krabpaal van de Kringloop heb ik vorig jaar een enorm vlooienprobleem binnengehaald. Met Frontline aan de slag, omgevingsspray, dekens wassen etc., niets hielp. Via de da Comfortis gekocht. Ik vind het erg duur (4 katten en 2 grote honden) en het werkt niet tegen teken, maar wat een geweldig middel. Binnen no-time was ik van de ellende af. De witte kat (hebben vlooien een voorkeur voor) werd na een kwartiertje gek van de vlooien die dood van haar afvielen. Na een paar uurtjes was de rust weer gekeerd en heb ik geen vlo meer gezien.

Van mijn da moest ik de pillen verdelen over de ochtend en avond. 2x 0,5 tablet dus omdat de maag van de kat of hond het vaak nog niet kan verdragen. Zijn ze eenmaal aan het middel gewend dan is dat geen probleem en kan het in 1 keer. De honden aten de tabletten zo op, voor de katten deed ik kleine stukjes van de halve tablet in van die vleesstaafjes van Whiskas. Die krijgen ze normaal niet maar vinden ze heerlijk. Zelfs mijn juf superzeur at het gulzig op. Met pipetjes reageert ze altijd enorm dramatisch en kan ik haar niet alleen ontvlooien.

Op internet heb ik gelezen dat vlooien niet van paarden (en dan vooral van een stofje in hun urine) houden. Of het waar is, weet ik niet maar ik heb nog geen vlooien meer ontdekt sinds alle katten buiten en dus ook in de paardenstallen komen. Ontvlooit heb ik ook nog niet weer. De Comfortis tabletten liggen nog in de la voor het geval het nodig is.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:37

:)* dit ga ik onthouden!
De jongste spruit is met nestvlooien binnengekomen en met 5 maanden is het nog niet vlo-vrij. Het zijn er niet veel (dagelijks ALLES goed stofzuigen, kleedjes veelvuldig wassen), maar ik vind het zo sneu als ze steeds moeten krabben :(:)