(Ik heb al een aantal topics over dit onderwerp gelezen, maar heb nog niet alle antwoorden gekregen)
Afgelopen woensdag heb ik mijn 9 maanden oude Perzische langhaar Zorro in laten slapen. Hij had FIP (de natte vorm). Het is allemaal heel erg snel gegaan, binnen 1,5 week nadat we merkten dat hij niet lekker was hebben we hem al laten gaan. Nu wist ik tot vorige week maandag niet eens wat FIP was, dus ik ben er behoorlijk ondersteboven van dat dit met katten kan gebeuren...
Nu heb ik dus thuis zijn broertje nog, Figaro. Ik maak me enorme zorgen over hem, omdat hij even groot/klein is als Zorro en ik ben bang dat hij door de stress van het missen van zijn broer ook FIP zal krijgen. Ik weet dat de kans klein is, maar heb al verhalen gelezen dat er meerdere kittens uit hetzelfde nest aan zijn overleden. Hij heeft ook al sinds we hem hebben (5 maanden nu) een beetje een viezig oogje. Ik ben er al mee naar de DA geweest toen we ze net hadden en met wat vitamine A zalf ging het redelijk weg. Nu zijn Perzen al wat gevoeliger met hun oogjes, maar ook om FIP te krijgen dus ik ben er niet gerust op. Ik moet volgende week nog een keer naar de DA met hem, omdat hij afgelopen dinsdag (ja, alles gebeurde lekker in dezelfde week) zijn chip eruit had gekrabt... Viel gelukkig mee, maar er zitten dus nog twee krammetjes in zijn nek. Ik ga ook aan de DA uitgebreid advies vragen, maar ik wil ook graag met 'lotgenoten' praten die ook een kitten aan FIP zijn verloren. Het liefst mensen die ook broertjes/zusjes hadden waarvan er 1 ineens wegviel. Hoe zijn jullie met het andere katje om gegaan? Hebben jullie er (na 2 maanden) een nieuwe bij gehaald? Hebben jullie hem/haar laten testen op FCoV (Corona virus)? Ik las dat dit eigenlijk wel moet als je een nieuwe kat erbij wil halen en dat je de nieuwe kat ook moet laten testen. Hebben jullie dit gedaan?
Ik merk dat Figaro erg veel aandacht bij mij zoekt, Zorro was een beetje de leider van de twee, dus nu is hij erg aan het zoeken. Ik probeer hem zo goed mogelijk te ondersteunen, maar mijn vriend en ik werken fulltime en ik heb ook nog een paard om voor te zorgen, dus ik ben niet de hele tijd thuis.
Je mag ook reageren in een PB als je dat liever hebt, maar ik zou graag met iemand willen praten

Alvast bedankt! Groetjes