http://www.telegraaf.nl/binnenland/2557 ... rug__.html
Citaat:
Een vrouw uit Breda kon haar ogen niet geloven toen ze dit weekend sponzen met leverpastei en vaatwastabletten aantrof tijdens het uitlaten van de hond. De actie lijkt het werk van een eerder actieve hondenhater. Gemeente Breda onderzoekt de zaak.
Bente Booij plaatste een foto van haar vondst op Facebook. Ze is woest en waarschuwt andere hondenbezitters op sociale media: „Een of andere $&×*$& × legt deze sponzen met leverpastei, vaatwastabletten en andere vage rotzooi neer zodat ze eraan sterven”, schrijft ze.
De Facebookpost met de weerzinwekkende foto’s maakt veel los. „Ik mag hopen dat ik hem niet zelf tegenkom”, schrijft Bredanaar Tim de Beer onder het bericht. Hij dreigt de man dan iets aan te doen.
In de wijk Haagse Beemden was vermoedelijk al eerder een hondenhater actief. In 2003 stierven twee honden nadat zij rattengif hadden gegeten op een uitlaatplek. Volgens de Dierenbescherming waren de honden vergiftigd.
De zaak heeft de aandacht getrokken van de gemeente. Een woordvoerder laat weten achter de hondenhater aan te zitten. „Ik heb navraag gedaan bij de hondenwachters die we hebben. Als we hen gesproken hebben, zullen we beslissen wat we gaan doen.”
De politie heeft besloten om geen actie te ondernemen. „Ja, wat moeten we doen?”, vraagt een woordvoerder zich af. „Dit is geen zaak om met vijf auto’s uit te rukken. Honden moeten nu niets van de grond eten, maar dat moeten ze eigenlijk nooit doen.”
Onderzoek wordt door de politie niet gedaan. „Het is ook geen strafbaar feit, iets neerleggen op de grond. In principe is het afval. Daarom is het een zaak voor de gemeente”, aldus de persvoorlichter.
De politie roept burgers op om alle informatie over de vermoedelijke hondenhater te delen.