Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Degomeat puppy zou ik niet voeren. Er staat geen vochtgehalte bij, dat wisselt per kvv maar zit ergens tussen de 60-75%. De hoeveelheid Calcium zit op 0.78%, dus de werkelijke hoeveelheid calcium zit tussen de 1.95-3.12%.
Haaks barf rund en eend (op het randje) zijn geschikt, de andere zitten ook te hoog tot veel te hoog in calcium.
Mijati schreef:Een goede kvv bevat bot als calciumbron, het te veel aan calcium word dan via natuurlijke weg afgevoerd, omdat bot niet chemisch is. Premixen en andere calciumsupplementen hebben vaak een chemische oorsprong en worden sneller in het lichaam opgeslagen.
Voor een grote hond hoef je echt geen extra calcium te geven, liever zelfs aan de lage kant. Mijn bouvierpup (nu 9 maanden) heeft Kivo (botpercentage 15% kaal bot) gehad tot hij een maand of 4 was en daarna alleen nog zelf samengesteld (BARF). Ik zou wel ook groentes bij geven, deze bevatten ook mineralen en vitamines, welke de hond nodig heeft. Rauwe groente wel even pureren of kort koken.
_San87_ schreef:Ik voer Lotgering en ben daar heel erg tevreden over. Altijd goede kwaliteit vlees geleverd, de hond vindt het heerlijk.
Ik wissel af met Smuldier en dagomeat, af en toe Rodi.
Lotgering is zelf een slachtbedrijf als ik het goed begrepen heb, denk dat t daarom goedkoper kan dan wanneer er tussenleveranciers tussen zitten.