Vakantie/weekend weg met hond, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Vakantie/weekend weg met hond, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 11:51

Ik en m'n vriendin willen graag in juli zo'n 4/5 daagjes weg met de hond, aangezien dit de eerste keer is dat we de hond meenemen, vraag ik graag tips aan jullie over oa: land, gebied, welk park enz.

We willen graag naar een bebost gebied, het liefst geen strand, aangezien we in juli weg willen en de hond die we meenemen niet echt fan is van heet weer en strand (Husky).
Het bos is goed te doen voor hem en we zullen niet overdag in de hitte gaan wandelen, maar meer sochtens vroeg/in de avond

Ik dacht zelf aan de Belgische Ardennen in een huisje oid. Alleen kan ik weinig betaalbaars vinden waar ook de hond mee mag.(ik moet toegeven, ik heb nog niet diep gegraven, maar vaak hebben bokkers ook goede ideeën :)) )

Tips voor andere landen zijn meer dan welkom! Ik weet verder niet echt grote beboste gebieden met vakantieparken oid.

Graag willen we in een huisje waar we gewoon lekker zelf kunnen koken, en eventueel de hond ook buiten aan de lijn kunnen leggen.

Hebben jullie nog ideeën of tips waar we aan moeten denken?
Alvast bedankt :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:59

Wij gaan altijd met de honden naar CP het meerdal. Met je huisjes sleutel kun je zo door het hek het bos in. Ligt ook een mooi park aan waar je heerlijk kunt wandelen.
Toevallig sprak ik vanmorgen iemand die met de hond naar Duitsland was geweest. Kleinschalig (6 huisjes) op een landgoed in een schitterende omgeving. Tuin is omheind, dus de hond kan er los!
Als je daar interesse voor zou hebben, kan ik kijken of zij nog wat meer info heeft!?

NZ92

Re: Vakantie/weekend weg met hond, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:02

Kijk eens op www.villalesolivettes.be ligt in de Ardennen in het plaatsje la Roche. Staan alleen hotelkamers op de site maar als je even informeert hebben ze ook 1 of 2 appartementjes, deze staan nog niet online :) Zeer hondvriendelijK!!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:17

@Kentaro, een omheinde tuin, klinkt heerlijk! Zou fijn zijn als de hond ook lekker zonder lijn kan liggen, hij kan namelijk anders niet los, ook niet in het bos, gaat graag op eigen houtje op pad :j
Ben heel benieuwd naar meer informatie!

@NZ92, toevallig heb ik daar vorig jaar gekeken omdat ik toen in die omgeving wilde paardrijden, helaas niets van gekomen, maar zeker de moeite waard om een mailtje te sturen: :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:26

Ik dacht meteen aan de omgeving waar wij zitten, in de Luxemburgse Ardennen, maar Klein Zwitserland in Luxemburg is ook een prachtig bebosd wandelgebied.
Ik kan je zo niet helpen aan huisje, maar wellicht kan je met een iets ruimer zoekgebied iets vinden waar de hond wel mee naartoe mag.

Ik weet niet of je daar voor open staat, maar op campings zijn tegenwoordig ook heel veel mogelijkheden voor het huren van een stacaravan, luxe (gemeubileerde) safaritent of de zogenaamde pods. Misschien is dat een optie.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:30

Luxemburg is inderdaad ook een optie! Nog helemaal niet aan gedacht.
We zitten niet echt aan de ardennen vast hoor, maar ik weet gewoon niet welke beboste gebieden ook mooi en groot zijn om te wandelen, vandaar ook tips gevraagd.

Stacaravan is zeker ook niet uit te sluiten, zolang we zelf makkelijk eten kunnen maken en de hond lekker buiten kan liggen, en snachts z'n kont nog kan keren in de caravan zijn we blij.
Ik ga eens op onderzoek uit :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:31

Wij zijn een paar jaar geleden naar Oostenrijk geweest. In een pension geslapen (heel goedkoop via vakantieveilingen) en het lag midden in de natuur. Nog met de auto over een bergtop gereden waar de sneeuw nog lag :D En te voet dagtochten gemaakt over de bergen heen tot in Italië. Erg gaaf!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:33

Kijk eens bij "Natuurhuisjes", daar kan je ook filteren op honden, omheinde tuin etc. Super veel keuze en echt mooie locaties.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:39

kijk eens op ardennes-etapes.be

daar staat meestal wel bij of er een hond welkom is of niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:56

Ik ben afgelopen jaar 2x in een huisje op de Veluwe geweest. Het is particulier en vrijstaand, dus niet op een toeristisch park. De hond mag mee, de tuin is omheind, dus de hond kan ook lekker buiten.
Je loopt vanaf het huisje zo de heide op en de bossen in. Ik vond het er echt heerlijk en wil komend jaar zeker weer terug.
Mocht je interesse hebben zoek ik het even op voor je.
Grootste voordeel; het is by far het meest betaalbare/ goedkope wat je kunt vinden en de locatie is super.