Konijn plotseling overleden, maatje is alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Konijn plotseling overleden, maatje is alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:40

Vanmiddag is plotseling mijn voedster overleden. Doordat ik dit hele weekend op locatie aan het werk was vertelde mijn moeder, dit vanavond pas. Om 21.00u kan ik bij de DA terecht om te kijken wat de oorzaak is.

Ze zat samen met mijn ram. Deze zit nu alleen en ik weet eigenlijk nit goed wat tr doen. Hij zit buiten in hok met ren achter in de tuin. 

Moet ik hem naar binnen halen? Laten zitten ?

Hij zal Hoe dan ook weer een maatje vinden , maar het is zondag dus dit is niet 1,2,3 geregeld. Opvang is al wel gemaild. 

Ook omdat ik twijfel of ik verder kan blijven gaan met konijnen (het zal me enorm veel moeite en spijt kosten om hem naar de opvang te brengen ). De ram is buiten gewend en ik ga binnenkort op mezelf wat hoog waarschijnlijk een appartement gaat worden omdat ik een huisje met tuin  niet kan betalen. De ram maak ik niet blij met binnen zitten voor de rest van z'n leventje.  Als ik besluit wel door te gaan wil ik zo snel mogelijk een nieuw maatje voor hem. 

Maar ik ben op zoek naar tips hoe ik deze tijd voor hem het beste kan overbruggen

vuurneon

Re: Konijn plotseling overleden, maatje is alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:42

Ik zal konijn op de plek laten, anders is er wel heel veel verandering. Nu zit hij iig in de vertrouwde omgeving.
In een flatje kun je ook op een balkon een plek creeeen :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:50

vuurneon schreef:
Ik zal konijn op de plek laten, anders is er wel heel veel verandering. Nu zit hij iig in de vertrouwde omgeving.

Het gaat tegen mijn eigen gevoel in om hem van de grote ruimte die hij nu heeft te 'downgraden' naar een balkon. Het houd van rennen, springen, graven. Iets wat op een balkon in zeer mindere mate haalbaar is. Ik heb daarin helaas niet veel keuze in de grootte van een balkon
Maar misschien zit dat echt tussen mijn oren hoor en dat ik zelf heel erg aan het idee zal moeten wennen

vuurneon

Re: Konijn plotseling overleden, maatje is alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:53

Dat is iets dat je kunt proberen als je een appartement hebt (je kan ook de hoogte in), mocht het niet willen en is Nijn niet gelukkig, is de opvang of ander adres altijd nog mogelijk natuurlijk :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:54

Lekker laten zitten en op zoek naar een nieuwe vriendin wanneer het kan. Hij gaat echt niet dood van een paar dagen of een week alleen zitten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:02

Ik ga mee met voorgaande reacties. Top dat je een nieuw maatje voor hem wilt zoeken. +:)+
Zou hem lekker laten zitten tot je een geschikte dame hebt gevonden. Dan koppelen op neutraal gebied (bv. de opvang), kunnen ze daarna samen verder.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:06

desi92 schreef:
vuurneon schreef:

Het gaat tegen mijn eigen gevoel in om hem van de grote ruimte die hij nu heeft te 'downgraden' naar een balkon. Het houd van rennen, springen, graven. Iets wat op een balkon in zeer mindere mate haalbaar is. Ik heb daarin helaas niet veel keuze in de grootte van een balkon
Maar misschien zit dat echt tussen mijn oren hoor en dat ik zelf heel erg aan het idee zal moeten wennen

Mijn ram is trouwens ook van een grote ruimte (80m2) naar een kleinere ruimte gegaan van ong. 4 x 2. Maar met twee nieuwe voedsters ging het super, ze hebben meer oog voor elkaar als voor de ruimte. :)