Hond loopt plotseling mank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Hond loopt plotseling mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 18:44

Hoi allemaal,
Wij hebben een Shih-Tzu van 8 jaar. Sinds gisterenavond loopt hij heel de tijd mank. Volgens mijn moeder heeft hij afgelopen week al eens eerder mank gelopen maar ging dit weer over.

Alleen lijkt het nu slechter te zijn geworden. Vanochtend steunde hij nog heel licht op zijn voet maar nu helemaal niet meer. Hij hinkt heel de tijd zegmaar.

Als je aan zijn poot komt geeft hij geen kik. We zijn vanochtend met hem naar de dierenarts geweest maar hier liep hij plotseling weer normaal. Wij en de dierenarts denken dat dit kwam doordat hij heel erg gestrest was door de dierenarts. Dit is hij namelijk altijd. Hierna is hij ook weer gaan hinken. De dierenarts wist ook niet wat het kon zijn.

Hij is verder gewoon vrolijk maar kan maar kleine stukjes lopen.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Hij heef

Britta31

Re: Hond loopt plotseling mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:48

Kan hij niet verkeerd van de bank gesprongen zijn?En verkeerd terecht gekomen zijn.Had ons hondje laatst ook.Ze heeft een paar dagen als Manke Nela rond gelopen en toen was het weer over.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 18:49

Britta31 schreef:
Kan hij niet verkeerd van de bank gesprongen zijn?En verkeerd terecht gekomen zijn.Had ons hondje laatst ook.Ze heeft een paar dagen als Manke Nela rond gelopen en toen was het weer over.

Ja dat zou wel kunnen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:50

Heb je zijn hele teen al nagevoeld of er geen scherpe dingen inzitten zoals puntje van naaldbomen of een stukje tak? Ook zijn hele been en schouder/heup of het niet verdikt of warm is?

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:52

Ik neem aan dat de dierenarts niet alleen maar van een afstandje gekeken heeft?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:56

Heeft hij een bult/bobbel op zijn poot?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 18:58

lien_87 schreef:
Ik neem aan dat de dierenarts niet alleen maar van een afstandje gekeken heeft?

Ik denk van niet nee.

Als wij zelf aan zijn poot zitten dan geeft hij geen pijn aan dus ik denk dat hij dat bij de da ook niet gedaan heeft.

@Esaqar volgensmij niet. Ik zal zo nog eens kijken.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:59

Om wel pootje gaat het? Voor of achter maakt veel verschil. Misschien dat ze zich heeft verstapt? Zit er niet toevallig een grasaartje in (die kunnen echt akelig diep in het weefsel terecht komen)? Kleine honden kunnen ook nog wel eens ooit hun kniebanden (achterpoten) scheuren, maar dat had de DA dan wel gevoeld denk ik. :P Gescheurde teennagels zijn ook een reden waarom honden kreupel gaan lopen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:05

Ik zou bij de dierenarts eens laten controleren op de kruisbanden, mits het een achterpootje gaat. Niet iedere DA voelt dat, zeker niet als een hond gespannen is.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:07

L_Love_Horse schreef:
Om wel pootje gaat het? Voor of achter maakt veel verschil. Misschien dat ze zich heeft verstapt? Zit er niet toevallig een grasaartje in (die kunnen echt akelig diep in het weefsel terecht komen)? Kleine honden kunnen ook nog wel eens ooit hun kniebanden (achterpoten) scheuren, maar dat had de DA dan wel gevoeld denk ik. :P Gescheurde teennagels zijn ook een reden waarom honden kreupel gaan lopen.

Vanuit hem gezien is het zijn linker achterpoot.

Voor zover ik gevoeld heb is zit er niks tussen z'n voeten en is er niks met zn nagels.

Wat de dierenarts nog gezegd had was dat zijn pijnlijke poot (inclusief heup) veel flexibeler was dan zijn rechter achterpoot.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:07

mirriejj schreef:
Ik zou bij de dierenarts eens laten controleren op de kruisbanden, mits het een achterpootje gaat. Niet iedere DA voelt dat, zeker niet als een hond gespannen is.

Als het morgen nog niet over was moeten we weer bellen. We proberen dan ook een afspraak bij de andere da te maken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:10

Ik zou dan meteen even om een foto vragen, al kan een goede orthopeed het ook wel zo voelen als de hond niet zijn pootje strak gespannen houdt.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:16

Extra flexibiliteit zou zeker kunnen duiden op gescheurde kniebanden, een flexibel heupgewricht niet zo zeer. Het kan inderdaad zo geweest zijn dat je hond van de stress bij de DA extra gespannen is geweest waardoor de DA het niet heeft kunnen voelen. Rontgenfoto is dan misschien wel handig, maar daar zal de DA zelf wel mee komen denk ik. Het kan net zo goed een kneuzing zijn. Even afwachten, succes!

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:17

Onze hond liep laatst ook mank (althans ze hield soms haar achterpoot even opgetild) en bleek toen last te hebben van patella luxatie. Dit werd echter de eerste keer bij de dierenarts ook niet gevoeld, omdat er een ontsteking zat. Pas een week later, na ontstekingsremmers, werd dit geconstateerd. Dus misschien dat er zo iets aan de hand is.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:31

En hoe is het afgelopen? Ben wel heel benieuwd. :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 13:38

L_Love_Horse schreef:
En hoe is het afgelopen? Ben wel heel benieuwd. :D

Hij loopt niet meer mank. Hij heeft pijnstilling gehad en na een aantal dagen liep hij weer normaal.