Mijn chinchilla's hebben zo'n standaard houten loopwiel, 30 diameter. Maar vind dat gewoon te klein, ze lopen helemaal hol, maar wil 't ze ook niet ontnemen want ze gebruiken 't zo graag.
Nu spookt er al een tijdje het idee door m'n hoofd zelf iets te maken. Ik heb al eens een behoorlijk konijnenverblijf gebouwd, slaapmanden voor de hond en kat gebouwd en maak graag verrijkingsobjecten, dus dacht, dan moet ik zelf toch ook wel iets van een loopmolen kunnen maken?
Ik kan natuurlijk precies zo'n rond wiel maken, maar dan een slag groter bijvoorbeeld, ruimte is het probleem niet. Maar eigenlijk wil ik iets maken waarbij ze gewoon recht kunnen lopen. Dus meer loopband achtig.

Zoiets zeg maar.
Het moet op een frame komen, zodat het ding op z'n plek blijft. Maar nu de uitdaging: op de eerste plaats moet het veilig zijn voor de voetjes, en als de een erop loopt, de ander niet verwond kan raken. Dus het moet dicht gemaakt worden.
En dan nog een dingetje, het loopgedeelte kan niet van soepel materiaal zijn zoals rubber, want dan hebben ze er ongeveer maar een dag plezier van, want knagen kunnen ze

Wie denkt er met mij mee?