Dierenartskosten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaYM

Dierenartskosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:49

Afgelopen week ben ik met mijn konijn naar de dierenarts geweest voor een oogje wat traande.
De dierenarts heeft geprobeerd zijn traanbuizen te spoelen maar dit lukte niet. Ik heb een zalfje meegekregen (antibioticum houdend) voor een beschadiging op het oog en ik moet volgende week terug komen en dan gaat ze het nog eens proberen.

Maar nu zit ik het factuur te bekijken en er staat: Spoelen traanbuizen - 20 euro
Het 'spoelen' wat niet lukte duurde nog geen 3 minuten.

Is het normaal dat ik hier nu voor moet betalen? Ik vind het een beetje dubbelop omdat ik volgende week terug moet komen.
Ik zou eerder kosten hebben gerekend voor de spullen maar niet voor die 3 minuten dat ze het geprobeerd heeft.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen, ik ben er niet zo bekend mee :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:52

Dat is heel goedkoop hoor,zat de zalf daar bij inbegrepen?
Ik ben hier in frankrijk al 60 euro kwijt aan consult...maakt niet uit wat voor dier,en meestal moet ik dan nog drie x terugkomen voordat hij het bij het goede eind heeft :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:53

Ik vind het wel normaal. De dierenarts heeft een handeling verricht en medicatie opengemaakt die ze uit hygiënisch punt niet meer kan gebruiken

MelissaYM

Re: Dierenartskosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:57

@geerke Totaal was ik 55 euro kwijt, niet duur inderdaad! Maar als ik volgende week terug moet komen kost het consult 21 euro en het spoelen opnieuw 20 euro. Dan is het niet meer zo goedkoop :+

@purny De medicatie en werkmiddelen heeft ze er los bijgerekend

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:57

Niks raars aan inderdaad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:01

Niet raar, als je een dier laat opereren en het overlijdt toch, moet je ook gewoon betalen.
Je konijn is behandeld, alleen helaas niet gewenste resultaat, maar ook geen fout.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:09

@Sjovlir Klopt, maar waarom heeft ze het dan niet in 1 keer goed 'geprobeerd' ipv mij volgende week terug te laten komen om het nogmaals proberen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:12

MelissaYM schreef:
@Sjovlir Klopt, maar waarom heeft ze het dan niet in 1 keer goed 'geprobeerd' ipv mij volgende week terug te laten komen om het nogmaals proberen?

Omdat je nu in de tussentijd met de zalf aan de slag moet? Misschien zorgt het verminderen van de ontsteking bij het oog ook wel voor minder zwelling of pus bij de traanbuis, waardoor het spoelen op een later moment wel kan.
Niets vreemds aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:12

MelissaYM schreef:
@geerke Totaal was ik 55 euro kwijt, niet duur inderdaad! Maar als ik volgende week terug moet komen kost het consult 21 euro en het spoelen opnieuw 20 euro. Dan is het niet meer zo goedkoop :+

@purny De medicatie en werkmiddelen heeft ze er los bijgerekend

tja...dat is redelijk aan de prijs....als ik een bezoekje breng aan mijn huisarts ben ik 23 euro kwijt.Snap niet waarom dieren zoveel duurder moeten zijn.(en van die 23 euro krijg ik ook nog 70% vergoed)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:04

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niks geks kan op maken aan de door je DA opgestelde rekening... Het hebben van huisdieren kost geld...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:07

Ik vind het ook wel duur, voor iets wat eigenlijk niet gelukt is. Maar dat komt misschien omdat ik een dierenarts heb die me nogal matst...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:13

Ik vind het ook wel meevallen, maar ja ik betaal hier 79 euro per consult voor een konijn :+ (en dan nog alle kosten er bovenop, medicatie foto's etc)

In Nederland betaalde ik het zelfde, 2 keer consult voor zelfde behandeling :j

edit: dus wel na 2 keer langskomen