Hond blaft en jankt 's nachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Hond blaft en jankt 's nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 01:53

Hoi.

Onze hond van 9 blaft en jankt ' snachts. Hij is altijd met een andere hond geweest en sinds een half jaar zit die alleen omdat mijn ouders gescheiden zijn.
Sinds 2-3 maanden jankt en blaft de hond 's nachts.

We hebben voor haar 4 slaapplekken. 1 mand waar het eten enzo bijstaat. 1 bij de eettafel. 1 bij de keuken. En een onder de salontafel.

Onze hond durft niet over de laminaat te lopen. Altijd al gehad, is nooit over gegaan.

We weten niet meer wat te doen..

Groet Yenni.

Mizora

Re: Hond blaft en jankt 's nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:53

Kan ze in de bench? één van mijn honden slaapt alleen rustig door in de bench 's nachts, anders slaat ze overal op aan en krijgt ze nachtmerries en heb ik de volgende dag een hond die niet te genieten is. In de bench was het gedrag vrijwel direct weer over.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:21

Ik zal nu wel de knuppel in t hoenderhok gooien maar waarom laat je hem niet in de buurt van jullie slapen, hij vind het duidelijk zeer onprettig om alleen te slapen, als je dan ook al niet eens durft te lopen :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:28

Een andere hond erbij nemen! Beestje is al 9 en altijd samen met een andere hond geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:35

Yenni schreef:
Onze hond durft niet over de laminaat te lopen. Altijd al gehad, is nooit over gegaan.

hoe verplaatst de hond zich dan? :?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:40

Goof schreef:
Yenni schreef:

hoe verplaatst de hond zich dan? :?

Afbeelding

haha nee zonder gekheid.
Tuurlijk zou het fijn zijn als er een hondje bij kan, zodat hij zich niet zo alleen voelt. Als het janken ook zeker weten op 't moment is begonnen van scheiding van de honden dan weet je dus ook de oorzaak. Maar dat is makkelijk gezegd, neem er maar een hond bij..

Volgens mij is het vooral belangrijk om niet te reageren op het geblaf en gejank, dus niet naar beneden gaan, niet iets roepen gewoon helemaal negeren. Uiteindelijk moet zo'n hondje dan ophouden. Misschien een lekker kluifje kopen en die geven voordat ze gaat slapen, heeft ze wat te doen als ze niet kan slapen,.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:41

Mizora schreef:
Kan ze in de bench? één van mijn honden slaapt alleen rustig door in de bench 's nachts, anders slaat ze overal op aan en krijgt ze nachtmerries en heb ik de volgende dag een hond die niet te genieten is. In de bench was het gedrag vrijwel direct weer over.

Bench gaat ze niet in

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:42

essiesilly schreef:
Ik zal nu wel de knuppel in t hoenderhok gooien maar waarom laat je hem niet in de buurt van jullie slapen, hij vind het duidelijk zeer onprettig om alleen te slapen, als je dan ook al niet eens durft te lopen :(

Boven hebben we tapijt liggen
Dus dat vind mijn moeder niet fris

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:43

essiesilly schreef:

Eens met essiesilly :j prettiger voor de hond en voor jullie eigen nachtrust en die van de buren ;)
Beest is 9 jaar oud en moet ineens wennen aan een totaal andere situatie.

Wonen jullie nog wel in hetzelfde huis of zijn jullie ook nog verhuist?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:44

Een 2de hond wil mijn moeder echt niet.

Ze staat een uur te piepen en durft niet te lopen en dan spurt ze heel snel naar haar plekje onder de salontafel.

------
We zijn ook nog verhuist

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:47

Ik vind het niet zo gek hoor... Een ander huis, vreemde geluiden, veranderde gezinssituatie en ineens geen maatje meer....
Mijn hond begon zelfs weer even te slopen na een verhuizing.

Als de hond perse niet naar boven mag, dan wellicht deuren open laten zodat ze jullie nog wel kan horen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:03

Yenni schreef:
Een 2de hond wil mijn moeder echt niet.

Ze staat een uur te piepen en durft niet te lopen en dan spurt ze heel snel naar haar plekje onder de salontafel.

------
We zijn ook nog verhuist

Maar misschien kan je is vragen wat ze dan wil? Geen andere hond er bij, niet boven laten slapen maar hoe ziet zij het dan dat de hond zich veilig voelt en ophoud?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:07

Maar... Als de hond dus bv dorst heeft weet ze dat ze eerst over dat enge laminaat moet lopen. Dus is ze eerst lange tijd dorst aan het hebben omdat ze niet naar de waterbak durft te lopen, daarna moet ze moed verzamelen en vervolgens doodsbang een sprint over het laminaat maken.

Ik snap wel dat ze helemaal gestresst is als iedere normale verplaatsing binnenshuis zoveel spanning opleverd. Ik denk dus ook dat dit een groot deel van het probleem is. Wat lag er in jullie vorige huis op de vloer?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:15

Je kunt evt voor over het laminaat een afvalstuk vloerbedekking halen bij bv Leenbakker.
Kost een paar tientjes.
Dat kun je dan 's avonds over het laminaat leggen, zodat de hond iig durft te lopen.
Overdag kun je dat oprollen en ergens in de hoek wegzetten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:18

Eens met Brainless. Alleen zou ik het niet weghalen... Een dier moet zich toch vrij kunnen bewegen?

Wij hebben een tijd ook vreselijk lelijke paden gehad van goedkoop tapijt. Dit ivm een incontinente hond en laminaat wat krom ging staan. Het is zoals het is.

Jullie hebben al 9 jaar plezier van de hond. Dan moet je het dier toch ook een plezierig leven gunnen?

Daarbij zou ik de hond gewoon mee naar boven nemen. Als je goed schoonmaakt is er niks vies aan.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:22

En de nagels? Zijn die niet te lang?
Het hondje van m'n moeder durft ook niet goed te lopen op laminaat, wanneer we haar nageltjes dan iets bijknippen gaat het weer goed, tot ze dus weer aangeeft dat haar nagels weer te lang worden om te durven lopen.

Ook wij hebben onze hond na verhuizing mee naar boven genomen.
Deed ook niks anders dan blaffen en janken.
Zowel voor de hond, als ons, als de buren niet leuk. Verschillende dingen geprobeerd, nu slaapt hij op een matje achter het bed en hoor je hem nooit meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:35

Ik vind het maar een sneu verhaal.
De hond durft zich sowieso al niet te verplaatsen in huis, dus die heeft stress. En dan na 9 jaar haal je ook zijn vriendje bij hem weg en is hij ineens helemaal alleen (en bang).

Leg op zijn minst een kleed of stuk vloerbedekking neer als je ziet dat je hond niet durft te lopen, dat laat je toch niet 9 zo gaan?
Laat de hond ook lekker bij jullie in de buurt slapen. Dan stofzuigt je moeder maar wat vaker boven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:00

Is de hond niet beter af bij je vader eigenlijk? Vind het eigenlijk best zielig dat ze niet bij elkaar gebleven zijn. Beestje durft niet te lopen waar hij mag komen. Is ook nog alleen. Dat is toch geen leuk leven voor hem.

Hond mee naar boven nemen s nachts. Dan stofzuig je of je moeder maar vaker. Zorg ervoor dat hij beneden durft te lopen ook.

Dit is voor mij hetzelfde als broer en zus uit elkaar halen. En dan een van de twee in een kamer zetten waar ze op hete kolen moeten lopen om te kunnen drinken en zo.

Scheiding hier ook maar de honden blijven bij elkaar. En hebben zo twee adressen. Diervriendelijkere oplossing.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:08

Jeetje wat sneu voor de hond... Is het niet mogelijk een tappijt/kleed neer te leggen voor de hond op een plek waar hij een goed overzicht heeft zodat hij gewoon rond kan lopen en makkelijk zonder stress bij zijn voer en water kan?

Mijn kater glijd ook uit op mijn laminaat, nou vind hij het schijnbaar heel erg leuk want hij blijft maar tegen muren en deuren aanknallen tijdens het spelen, maar ik kan mij voorstellen dat een hond dit minder grappig vind als hij het gevoel heeft uit te glijden.... Als jullie geen hond erbij kunnen nemen en hem niet naar boven willen nemen zullen jullie iig iets moeten veranderen voor hem zodat hij een beetje stressvrij kan zijn...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:37

Brainless schreef:
Je kunt evt voor over het laminaat een afvalstuk vloerbedekking halen bij bv Leenbakker.
Kost een paar tientjes.
Dat kun je dan 's avonds over het laminaat leggen, zodat de hond iig durft te lopen.
Overdag kun je dat oprollen en ergens in de hoek wegzetten.

Ben bang dat mams dat ook niet fris vind...en ik wil nog veel meer schrijven maar ik doe het niet...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:02

De hond heeft dit altijd al gehad. In het andere huis hadden we een houten vloer. Daar durft die ook niet over heen.

Drinken en eten staat naast zijn mandje. Hij kan dus gewoon eten en drinken.

Ik zal eens met mama overleggen om de radio aan te zetten.

De hond bij mijn vader is 2 weken geleden overleden dus om de hond terug bij mijn vader te plaatsen heeft nu ook niet zo veel zin meer.

De hond is altijd al bang geweest. We hebben ook al een mat geprobeert maar ook dat vind ze niks. En om nu het hele huis onder de tapijt te leggen ziet mijn moeder ook niet zitten.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:14

Maar wat ziet je moeder wel zitten dan?

Wij hebben hier een hond welke bang is. Deze sliep eerst bij ons op bed want dat jad ze geleerd bij haar vorige eigenaren. We zijn nu zo ver dat ze beneden slaapt en af en toe nog even boven komt kijken en op jaar kussen gaat liggen welke bij ons op de kamer ligt. Maar doen wij de deuren dicht joelt ze de hele straat bij elkaar. Ook al is ze niet alleen maar met een andere hond.

Mijn tip is dus ook mee na boven dat beestje.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:38

Yenni schreef:
De hond heeft dit altijd al gehad. In het andere huis hadden we een houten vloer. Daar durft die ook niet over heen.

Drinken en eten staat naast zijn mandje. Hij kan dus gewoon eten en drinken.

Ik zal eens met mama overleggen om de radio aan te zetten.

De hond bij mijn vader is 2 weken geleden overleden dus om de hond terug bij mijn vader te plaatsen heeft nu ook niet zo veel zin meer.

De hond is altijd al bang geweest. We hebben ook al een mat geprobeert maar ook dat vind ze niks. En om nu het hele huis onder de tapijt te leggen ziet mijn moeder ook niet zitten.

Dus hij bij zijn eten en water en verder niets? Ik vind dit echt heel sneu voor de hond. :(:)

Kun je hem niet overdag in de tuin zetten zodat hij iig daar vrij kan bewegen? Heb je al eens geprobeerd hem stapje voor stapje met veel lekkers over zijn angst heen te helpen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:51

Yenni schreef:

Maar waarom, in vredesnaam, als die hond altijd al aangeeft aan jullie bang te zijn op een gladde vloer, doen jullie er niets aan?
Dat dier leeft al 9 jaar lang in angst in huis. Ik vind het schandalig, serieus.
Zoek een ander baasje als dit de instelling van je ouders is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:01

Goof schreef:
Yenni schreef:

Maar waarom, in vredesnaam, als die hond altijd al aangeeft aan jullie bang te zijn op een gladde vloer, doen jullie er niets aan?
Dat dier leeft al 9 jaar lang in angst in huis. Ik vind het schandalig, serieus.
Zoek een ander baasje als dit de instelling van je ouders is.

Inderdaad. Arme arme hond :(

Interieur is belangrijker :n