Ik heb twee kipjes, een kuifhoenkriel van ongeveer anderhalf en een cochin mini kriel van ongeveer een jaar. De cochin had toen ze nog heel klein was coccidiose wat ze maar net overleefd heeft. En het ander kipje heeft eigenlijk nog niets gehad. Ze leggen allebei weer (heerlijke) eitjes, lopen vrolijk door de tuin, zien er goed uit, gekleurde lelletjes en glanzende veertjes. Maar nu vind ik in het kippenhok een aantal kippenpoepjes waarbij het witte deel een beetje licht roze is. Dus geen bloed lijkt mij. Op het internet kon ik er niet echt wat over vinden en gelijk naar de dierenarts gaan terwijl er niks aan de kipjes te zien is... Ik weet niet van welke kip het is want de cochin slaapt daar, maar ze slaapt onder de stok waar de kuifhoen altijd zit dus die zou het ook net zo goed kunnen zijn. In de tuin ben ik het nog niet tegen gekomen. Is toch een bezoekje aan de dierenarts nodig of weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Kan het zijn dat ze een eitje moet leggen? Als ze verder gezond toont kun je ook wat ontlasting in aluminiumfolie wikkelen en opsturen naar een vogelarts. Die kijkt dan onder de microscoop of er iets mis is
ninji
Geplaatst: 31-03-16 12:49
Ik heb ook een tijd krielkipjes gehad en de roze poepjes die jij beschrijft heb ik ook wel eens zien liggen. Maar onze kippen waren kerngezond en zijn ouder dan 10 geworden Bij ons was het dus niks, misschien moeten ze inderdaad een ei leggen! Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd een dierenarts telefonisch om advies vragen