Show je konijnen paradijs/verblijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Show je konijnen paradijs/verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 15:43

Hallo :wave:

Zoals de titel al zegt kun je hier je paradijs/verblijf voor je konijn/en showen.
En natuurlijk ook de bewoners/sters.

Ik open dit topic voornamelijk om zelf inspiratie op te doen want mijn konijnen hebben nog geen buiten verblijf omdat we net verhuisd zijn en we binnenkort beginnen met bouwen

Ik heb 6 konijnen en zitten per 2

Ik zal mijn konijntjes even voor stellen;

Bailey(Zwart) & Ziva (grijs)
a.k.a the bitches
Afbeelding

V.l.n.r
Bobby, Freddie & Eden
a.k.a de gebroeders baby
Afbeelding

En als laatste
Little bunny
Afbeelding

_Blacky_

Re: Show je konijnen paradijs/verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:22

leuk ik ga dit topic even volgen.
vandaag een nieuw hok gekocht. hieraan ga ik nog een ren maken van 1 bij 1.
het hok is eigenlijk alleen wanneer ok niet thuis ben verder lopen ze los in de tuin. Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:30

Afbeelding
Afbeelding
Hier zitten ze meestal in: totaal is de ren 2x1.70m met een nachthok van 1x0.70m.

Ze mogen ook wel eens los in de tuin, dat vinden ze helemaal geweldig :D Probeer dit zo vaak mogenlijk te doen, maar ik moet er constant bij blijven.

De bewoners:
Afbeelding
Billy

Afbeelding
Kyra

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 30-03-16 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 16:30

_Blacky_ schreef:
leuk ik ga dit topic even volgen.
vandaag een nieuw hok gekocht. hieraan ga ik nog een ren maken van 1 bij 1.
het hok is eigenlijk alleen wanneer ok niet thuis ben verder lopen ze los in de tuin. [ [url=m/npOItf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi hok!
Hoe groot zijn de afmetingen en mag ik vragen wat deze gekost heeft en waar hij weg komt? :o

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 16:32

EskeGirl schreef:
[ [url=m/sbfPot.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lsW6my.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zitten ze meestal in: totaal is de ren 1,70x2m met een nachthok van 1x0.70m.

Ze mogen ook wel eens los in de tuin, dat vinden ze helemaal geweldig :D

De bewoners:
[ [url=m/Mt4Zv5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Billy

[ [url=m/jxvA8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kyra

Leuk idee zo!
Maar is het zo niet moeilijk om ze te pakken?
Die van mij komen namelijk allen overdag buiten en gaan savonds weer naaf binnen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:33

Ik zet altijd een deel af, schuif de groene ren weg en dan hebben ze een stuk van iets van 5x4. Met wortel of door achter ze aan te lopen gaan ze dan weer naar binnen en zet ik de ren er weer voor.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wonen mijn 4 konijnen.
Wanneer het mooi weer is en ik zit in de tuin lopen ze los.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:38

het hok is iets van 1.30 bij 1.30.
heb hem bij de welkoop vandaan daar was die 200 euro maar geloof nu alweer 270. dus heb geluk gehad.

zit alleen te denken waar ik het hok op ga zetten. heb het nu op tegels staan maar veel last van optrekkend vocht.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:39

Mijn konijnen hebben altijd in een heel gave kooi gezeten die mijn vader zelf heeft gebouwd. In de lente/zomer/herfst mochten ze ook vaak in de tuin spelen. Helaas bleek de tunnel tussen de ren en de kooi (die er net 2 weken zat) niet goed te zijn en zijn mijn laatste konijnen doodgebeten :(
We hebben het er de laatste tijd wel over om over een tijdje weer konijnen te nemen, dit gaat wel allemaal plat maar dan komt er een soortgelijke kooi op een andere plek in de tuin. Marterproof, (en roofvogel proef etc. natuurlijk ook, maar dat was dit ook al) want daar waren we dus niet goed genoeg op voorbereid.

Dit is de kooi:
Afbeelding

En dit de ren, om de bocht gaat hij nog 1,5 meter door (met oude kippenkooi, daar konden ze ook in maar deden ze niet vaak):
Afbeelding

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:02

Afbeelding
Ren met hok!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:12

Afbeelding
Toekomstig zelfgemaakt hok (nog even opknappen, we hebben het konijn nog geen week)

Afbeelding
Tijdelijk hok met ren waar ze overdag in mag (ren is 5 meter bij 3,5 a 4 meter)

Afbeelding
En de rest van de dag dat ik thuis ben mag ze naar buiten in de hele tuin met goed of slecht weer

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:32

Hier 10 konijnen en 3 rennen :)

De eerste, waarin de twee Lotharinger x wild zusjes, genaamd Lotje en Bella, wonen, samen met halfwilde ram Lolo en Hollander ram Rambo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tweede. Hierin wonen halfwilde zusjes Ilona en Fiona, de vermoedelijke wilde voedster Marley en halfwilde ram Bob.

Afbeelding

Marley
Afbeelding

Bob
Afbeelding

Fiona
Afbeelding

Ilona
Afbeelding

en in de laatste, mijn koppel Jillz en Bliksem. Jillz is de zwarte voedster, Bliksem de vosdwerg

Afbeelding

Afbeelding

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:39

Eoweyn_x schreef:
Hier 10 konijnen en 3 rennen :)

De eerste, waarin de twee Lotharinger x wild zusjes, genaamd Lotje en Bella, wonen, samen met halfwilde ram Lolo en Hollander ram Rambo:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De tweede. Hierin wonen halfwilde zusjes Ilona en Fiona, de vermoedelijke wilde voedster Marley en halfwilde ram Bob.

[ Afbeelding ]

Marley
[ Afbeelding ]

Bob
[ Afbeelding ]

Fiona
[ Afbeelding ]

Ilona
[ Afbeelding ]

en in de laatste, mijn koppel Jillz en Bliksem. Jillz is de zwarte voedster, Bliksem de vosdwerg

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wow 10 konijnen :) !

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:19

Er komen leuke/mooie verblijven voorbij, hief heb ik zeker wat aan voor ideeën :j

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:52

Het verblijf van mijn konijntjes, gemaakt van een hondenkennel. Twee konijntjes wonen erin.

Afbeelding

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:32

Hier ons konijnenverblijf (op de foto zie je de buitenren, binnen is er nog een ruimte van 2m2 waar ze droog en warm kunnen zitten:

Afbeelding

En dit zijn de inwoners:

Afbeelding

Helaas is onze grijze hangoor, Rose onlangs overleden. De bunnies die momenteel hier wonen zijn Jack (zwart konijn), Havanna (wildkleur duitse reus), en Quicky en Shy (kruisingen vlaamse reus met blauw van ham)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:54

Mooi Pingu! Heb je ook een net over je verblijf? Ben je niet bang voor roofvogels enzo?

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:45

Ja, over het eerste deel is het net bijeengehouden door middel van een windwijzer in de vorm van een konijn, over het tweede deel moeten we het net nog aanpassen. Momenteel is het net nog over de rand van de draad gespannen, maar hier kun je niet helemaal in rechtstaan. We gaan deze zomer ook de berg aanpassen, we gaan de zandberg vervangen door een houten heuvel en nog wat speel/klim/schuilmogelijkheden voorzien.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:00

Waauw wat een mooi groot verblijf zeg!
Hebben jullie ook wat ingegraven of graven ze niet?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:04

Wauw wat een gave ren zeg, vooral die zandberg/tunnel. Echt mooi!

x_Nadia, bij konijnen moet je altijd kippengaas oid. ingraven want die graven tunnels :j
Wij hebben de complete tuin omheind met gaas, ze zouden dus wel in de tuin holen kunnen graven maar die kunnen we dan dichtgooien. In de ren is wel gaas ingegraven.

Eoweyn_x, je foto is veranderd in een voetballer :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:07

x_Nadia schreef:
Waauw wat een mooi groot verblijf zeg!
Hebben jullie ook wat ingegraven of graven ze niet?

Ik heb stenen ingegraven, ze kunnen 30 cm diep. :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:03

Hier een foto van onze ren. De ren is voor 3 konijnen :) Dat net wat je aan de linkerkant ziet is al weg, er zit nu gewoon gaas.

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:53

melody7 schreef:
Wauw wat een gave ren zeg, vooral die zandberg/tunnel. Echt mooi!

x_Nadia, bij konijnen moet je altijd kippengaas oid. ingraven want die graven tunnels :j
Wij hebben de complete tuin omheind met gaas, ze zouden dus wel in de tuin holen kunnen graven maar die kunnen we dan dichtgooien. In de ren is wel gaas ingegraven.

Eoweyn_x, je foto is veranderd in een voetballer :')

Jeuj, lang leve tinypic... Haha. Ik upload normaal via postimage, maar op de een of andere manier pakt ie m'n foto's niet. Even opnieuw:

De rennen
Afbeelding

In de eerste ren, Lotje en Bella de Lotharinger x wild zusjes, halfwilde ram Lolo en Hollander Rambo. Lotje is degene die ligt.
Afbeelding

Afbeelding

Tweede ren, halfwilde zusjes Ilona en Fiona, halfwilde ram Bob en vermoedelijk wilde voedster Marley

Marley
Afbeelding

Bob
Afbeelding

Fiona
Afbeelding

Ilona
Afbeelding

En in de laatste ren mijn koppel, Jillz, kruising, voedster, en Bliksem, vosdwerg ram.
Afbeelding

De ren van de 2 groepen is overigens één ren, maar gescheiden. Eerst was dit namelijk een groep van 8. Deze ren is 15m2, wat maakt dat iedere groep 7,5m2 heeft. De ren van Jillz en Bliksem is 4m2.
Ik probeer ze dagelijks even los te gooien in de tuin, zodat ze wat gras kunnen eten en wat kunnen sprinten. Dat kan in de ren ook, maar in de hele tuin lijkt dat toch wat leuker te zijn :P
Ik wil in iedere ren nog een zandbak.

Mijn rennen zijn aan de bovenkant dicht i.v.m. ontsnappen en roofdieren. Ik heb halfwildjes, die bekend staan als echte houdini's.
Ilona is, zoals op de foto te zien is, vorige zomer gepakt door een kat. Haar maatje vond ik dood, met zijn kop door de spijlen, in volle paniek erin gerend. Mede daarom zijn ze nu overdekt, en heb ik gaas tegen de bestaande panelen bevestigd zodat ik dit niet nog eens mee hoef te maken.
Ik had een net over mijn ren maar helaas was dit niet genoeg.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:45

In het voorste deel hebben we op een diepte van 50 cm betonplaten liggen, hier kunnen ze graven als ze willen. In het achterste gedeelte hebben we onder het gras draad ingegraven, kwestie van dat ze niet kunnen ontsnappen... :)

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:20

Afbeelding

mijn nieuwe hok en ren. ben er erg blij mee. alleen de konijnen gaan nog niet na boven het trapje op. hopp dat ze dat snel gaat doen.