Iemand ervaring met politiehondentraining?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand ervaring met politiehondentraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:23

Hoihoi!

Ik ben op zoek naar iemand die mij meer kan vertellen over politiehondentraining. Ik heb zelf al gezocht en ben er wel achter gekomen dat dit niet zomaar een hondencursus is.

Mijn Duitse Herder, Diëgo, van 6 maanden luistert erg goed. Ik wil graag meer met hem bezig zijn, hem nog meer leren. Daar ik zelf in de toekomst hondentrainer wil worden bij Defensie, lijkt het mij een win-win situatie om zo'n politiehondentraining te gaan volgen.

Het probleem is dat ik maar moeilijk uit de websites kom. Ik kom telkens terecht op slecht gebouwde sites, met verwarrende informatie. Vaak gaat deze informatie over oefendagen of wedstrijden. Ik ben eigenlijk wat meer op zoek naar een vereniging of particulier die mij kan begeleiden in het opleiden van een politiehond. Ik wil niet zelf gaan aanmodderen, en bekend in het wereldje ben ik ook nog niet. Een curus zou me zeker aanspreken, maar ik snap niks van de websites die ik tot nu toe heb gevonden, dus ik weet niet of die bestaan.

Ik woon in Roosendaal. Ik wil best een eindje rijden, ongeveer 40/50 km is wel de max. Heeft iemand een idee waar ik informatie op kan vragen? Of is iemand bekend in het wereldje?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Marlissa

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:31

http://www.knpv.nl/noord-brabant/verenigingen/erkende-verenigingen/

Even één van deze verenigingen een berichtje doen?

Ik zou eerst een paar trainingen gaan kijken. Elke club is anders en gaat anders met de honden om. Wij hebben met onze rottweiler een paar jaar getraind bij een club, maar omdat het onze huishond is, zijn we veel zachter met hem omgegaan dan bij sommige clubs de norm is. Niet elke club zit ook op hobbyisten te wachten. Maar ik zou het je wel aanraden om het te proberen, het is echt leuk :j Onze hond vond het helemaal geweldig :D