Ik zal het verhaal kort proberen te houden. Het gaat hier om mijn +/- 8 jarige HTK poes Babsi.
Ik heb Babsi in 2012 opgehaald bij mensen die haar via marktplaats gratis weg wilden doen. De rede was dat ze graag een hond wilden.
Babs is een schat van een kat, lief, aanhankelijk, speels. Alleen ontdekte ik na een aantal maanden dat ze op de slaapkamer van mijn zusje tegen het gordijn geplast had. Alles goed schoon gemaakt en gordijn gewassen. Toen het later nog een keer voorkwam heb ik haar meegenomen naar de DA, die kon niets ontdekken en Babs werd gezond verklaard.
Hier ging een flinke periode overheen en in 2013 kwam HTK poes Mila erbij, zij was toen 8 weken. De twee waren meteen dol op elkaar en sliepen altijd samen. Babs werd wat rustiger en ging meer slapen. Het begon opeens weer toen ik een nieuw mandje kocht, daar pieste ze in. Mandje weg. Nieuw kussen, weer piesen, kussen gewassen, weer piesen, kussen weg. Het stopte weer.
In 2014 was het weer raak en nu tegen de prullenbak en koelkast aan. Plekken schoongemaakt met water en azijn, maar ze bleef het doen en uiteindelijk aluminium folie op die twee plekken en het was weer over. Ik heb haar toen wel weer meegenomen naar de DA maar wederom, gezond verklaard.
Vorig jaar in augustus kwam Lydia er bij, Lydia komt uit Egypte en was toen 6 maanden. In het begin wat geblaas maar al snel waren de rollen verdeeld. In november heb ik een grote stap genomen om naar Enschede te verhuizen, spannend voor alle partijen. Babsi leek zich zoals altijd als eerste naar de nieuwe situatie te schikken, in mijn ogen is zij de meest relaxte kat die bestaat.
Totdat na een dikke maand de badkamer naar pies stonk, ze had op een handdoek gepiest. Opeens waren alle handdoeken het nieuwe doelpunt, nat of schoon. We hadden een badkamer met een slechte afzuiging dus na het douchen moest de deur een tijdje open blijven. Dus alle handdoeken opbergen zodat Babs er niet bij kon. Een tijd weer niets en opeens was de badmat het slachtoffer. Dus ook die maar weg gelaten (koude voetjes

Naja, lang verhaal kort, bij tijd en wijlen vertoond Babs onzindelijk gedrag. Ik kan mijn vinger er gewoon niet op leggen wat de aanleiding zou kunnen zijn. Ik heb drie bakken die dagelijks verschoont en wekelijks ververst worden. Babs gaat ook gewoon regelmatig op de bak, ik zie haar dagelijks gaan. Ze drinkt niet veel. In mijn ogen vertoont ze geen stress, ze lijkt altijd happy en goed in haar vel. Maar goed ik weet niet wat er in dat koppie gebeurt. Sinds november heb ik vrijwel constant een feliway hangen omdat de andere twee wel best wel stress-kippies zijn. Ik heb de bakken al verplaatst en ander grind geprobeerd.
Ze is al 3x bij de DA geweest en die vind niets.
Kortom, ik weet het niet meer

Hebben de bokkers een idee?