Berner sennen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Berner sennen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 02:41

We hebben onze hond een tijdje terug laten inslapen, en zijn nu op zoek naar een andere hond. Nu zijn wij bij de Berner Sennen aan geland. Alleen Lees ik dat er enorm veel problemen zijn binnen dit ras.

Onze oude hond had ook een heel assortiment aan gezondheids problemen dus we Willen dit eigenlijk niet herhalen. Zijn hier mensen die er meer van weten, ervaring hebben of eventuele fokkers die meer informatie hebben over de huidige gezondheids status van dit ras.

alice0cullen

Re: Berner sennen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:53

Niemand

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:00

Het is idd een erg ongezond ras, veel gewrichtsproblemen, tumoren op jonge leeftijd. Met 8 jaar zijn ze oud.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:01

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:04

De honden worden veelal doorgefokt helaas. Het zijn super lieve honden en voornamelijk erf-honden. Hier lag onze berner ook altijd buiten (woonhuis naast een speeltuintje, ideaal toen wij klein waren en daar veel speelden)

Hadden graag weer een Berner gewild maar door de vele gezondheidsproblemen (met name in de poten) hebben wij voor een ander ras gekozen.

Onze Berners zijn wel beide bijna 13 geworden, erg oud dus (hebben er 2 gehad, na elkaar alleen).

Soms zie ik nog wel wat Berners lopen maar vaak lopen ze toch al op vrij jonge leeftijd met kromme poten. Zo jammer dat er zo mee doorgefokt is..

En als je een Berner pup gaat aanschaffen koop hem niet via Marktplaats maar bij een fokker. Ook dan moet je goed opletten. Vraag eventueel of er testen gedaan zijn voor veelkomende klachten (bijvoorbeeld HD).

Maar het blijven geweldige en super lieve honden <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:12

ik heb er een gehad...een raszuivere bij een goede fokker vandaan...hij is vijf geworden. |(

Ik heb nu een kruising.Ziet er uit als een berner maar een stuk kleiner.Boulab.
Ik heb haar nu drie jaar,ze is zes.Nog nooit ziek geweest.