A dream come true!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

A dream come true!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:08

Jaren geleden ben ik na het zien van een foto verliefd geworden op de Australian Shepherd. Na mij te hebben ingelezen wist ik het zeker, ik wil later een Aussie! Door de jaren heen verschillende Aussies gezien en steeds weer werd mijn gevoel bevestigd. Ze hebben zo'n geweldig, energiek, werkwillig karakter en zijn prachtig! <3 Geen makkelijke hond maar dat zou ik ook nooit willen. Een hond om behendigheid mee te doen was altijd al mijn droom! Inmiddels zijn er zoveel leuke hondensporten bijgekomen: canicross, hoopers, treibball, horse&dog, etc. Allemaal sporten die ik zo graag wil proberen!
Altijd al was het idee om aan een Aussie te beginnen als ik het huis uit ging. Tot een vriendin haar hond weg moest doen en ik dat aan mijn ouders vertelde. Helemaal niet met het idee om hem over te nemen, een hond voor mezelf mocht van mijn ouders tenslotte echt niet zolang ik thuis woonde. Ze begonnen er meteen over dat ik hem vast wel wilde hebben. Mijn vader zei zelfs dat er over een herplaatser wel te praten viel! Helaas werd het niks met die Aussie dus ik liet het een beetje los. Ik geloofde namelijk echt niet dat het zomaar zou mogen. Vervolgens zijn mijn vriend en ik met de Teckel van mijn ma aan het wandelen in de Loonse en Drunense Duinen en komen we mensen met Aussies tegen. Superleuk natuurlijk! Toen kwam het zo ter sprake dat ik in de toekomst graag een Aussie zou willen, etc. Ze vertelde mij dat ze een herplaatser wisten te zitten. Nummer van die persoon gekregen en 's avonds meteen gebeld nadat ik met mijn ouders had overlegd of het echt mocht. En ja het mocht!! Maar wel eerst op proef. Helaas was iemand mij voor en moest ik afwachten of dat wat werd. En dat werd het, dus ook deze Aussie was niet voor mij bestemd. Toen een lijstje fokkers afgegaan of ze een herplaatser hadden. Uiteindelijk kreeg ik op maandag 7 maart een mail van mensen die mijn mailadres via, via hadden gekregen. Ze hadden een 5 maanden oude reu (Cooper) zitten die dominant was naar de kinderen toe. Hij pakte hun koekjes af als ze niet opletten. Wij hebben geen kinderen dus zijn we een paar dagen later langs gegaan om te kijken. Mijn moeder ging mee en haar eerste reactie was dat ze hem wel erg druk vond :') En ja, dat was hij. Hij sprong een keer tegen het aanrecht op, sprong tegen je aan, etc. Van die dominantie overigens niks te zien toen er geen kinderen bij waren. Maar hij was toch wel erg lief, wellicht wat onopgevoed maar zeker niet gemeen. Hij kwam op me over als een onzeker maar wel heel open hondje die niet goed wist wat hij moest. Thuis overlegd en na veel twijfelen hebben mijn ouders toegestemd om hem 2 dagen later te gaan halen. Echter wel 1 a 2 weken op proef. Mijn vriend vond hem vanaf de foto's en filmpjes ook erg leuk dus ook toestemming van hem! Erg spannende dagen waren het toen hij er eenmaal was. Je wilt hem zo goed mogelijk leren kennen maar toch je hart nog niet te veel openen want hij kan zomaar weer weg moeten. Maar het ging goed, hij was rustig in huis, lekker druk buiten en kon al los lopen! Al super op mij gericht en de Elementaire Gehoorzaamheid cursus ging boven verwachting goed! Hij was namelijk heel erg aan het blaffen uit onzekerheid toen we aankwamen. Die onzekerheid heb ik in die tijd veel gemerkt. De eerste keer dat hij mee ging naar de boerderij van mijn opa en oma waar mijn paard staat, blafte hij naar alles. Maar na een paar keer was het helemaal over!
Mijn vriend en ik waren er al vrij snel uit, hij is geweldig! Hij heeft nog veel te leren maar leert zo snel! Nadat hij er 10 dagen was hebben mijn ouders overlegd en ook van hun mocht hij blijven!
Toen was het dus officieel, mijn eigen Australian Shepherd! :+:
Ik heb wel even wat traantjes gelaten, ik was het gelukkigste meisje op de wereld :o
Hij heette Cooper maar we hebben hem een nieuwe naam gegeven om dit toch een nieuwe start is. Hij heet nu Dyson, ja die stofzuiger :') maar die naam is gewoon zo mooi :o Inmiddels is Dyson hier 2 weken en wat is het heerlijk om hem te hebben! 1 april wordt hij een half jaar. De aankomende maanden doen we de EG cursus en van de zomer wil ik gaan beginnen met Behendig Bewegen. Een cursus om hond zelfverzekerder te maken en als voorloper op de behendigheid. 1 oktober wordt hij een jaar en dan hoop ik een Behendigheidscursus te hebben gevonden. Verder wil ik van de zomer gaan beginnen met Canicross. En in de toekomst nog een hoop andere hondensporten :D

Maar nu de foto's! Respect als je alles hebt gelezen :D

1. Op de eerste dag samen met Lieve
Afbeelding

2. Tweede dag lekker voor de schuifpui liggen :)
Afbeelding

3. :+:
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

5. Afgelopen zondag meteen al op de foto gezet door Femke!
Knapperd <3
Afbeelding

6. En samen :+:
Afbeelding

Jullie snappen vast wel dat ik helemaal verliefd ben :o

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:13

Wat een super mooie hond! <3

Ik heb ook echt een zwak voor Aussies, als ik de kans zou krijgen om een hond te nemen zou die er zeker een komen!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:15

Wat een leuk verhaal, wat super dat je uiteindelijk toch nog een Aussie hebt gekregen!
Ik heb zelf ook een (w)Aussie. Heerlijke honden zijn het. :))
Heel veel plezier met alle plannen die je met hem hebt. Gaat vast en zeker goedkomen! :)

MadelonSunny

Re: A dream come true!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 00:12

Dankjulliewel! :D
@Paris_ Wat leuk! :))

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:20

Wat een leukerd! Veel plezier met je maatje

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:24

Wat een gaaf dier! Heel veel plezier samen! :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:57

Wat een knapperd!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 21:15

Thanks! :D
Vandaag wezen wandelen met Angelique (seni op bokt) en haar Border Collie Bodhi. Die 2 hadden dolle pret :D Daar zullen ook nog wel foto's van komen :))