Poes weggelopen? Wanneer terug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Poes weggelopen? Wanneer terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 18:29

Hee.

Poes vond het een goed idee om deze nacht buiten door te bregen. Om zes uur 's ochtend werd ik wakker van hondengeblaf en miauw van onze poes. Onze poes is doof trouwens, dus als ze verrast wordt oid heeft ze dat soms niet door ...

Poes is tot nu toe spoorloos. Ik neem aan dat ze uit angst is weggelopen. Duurt zo'n wegloopactie van poes lang? Ze is doof en kan daardoor niet jagen ... maak me best zorgen.

Fearn

Re: Poes weggelopen? Wanneer terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:31

Dat ligt eraan.. is jullie kat normaal niet zo lang weg? Soms hebben katten ook de lente in de bol, willen ze langer buiten spelen. Misschien nog even afwachten, en anders snel een oproepje plaatsen op facebook en flyers ophangen buiten!

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:32

De tweede keer dat mijn kat buitenkwam toen hij nog niet zolang bij ons woonde bleef hij een nacht weg. Die ochtend maakte ik me ook bezorgd, maar later in de middag kwam hij aanlopen. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik hoor wel vaker dat katten wat langer weg blijven(zelfs meerdere dagen) en daarna gewoon vrolijk terugkomen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 18:36

Nee poes zit vaak binnen. Ze overnacht met regelmaat buiten maar staat dan 's ochtends altijd aan de deur als we wakker zijn. Ze is doof en is dus altijd dicht bij het huisje; of onder het huisje, of in de schuur, of in de struik, of onder de picknicktafel. Maar ze is nergens te bekennen, in combinatie met al het geluid vanochtend waarbij poes bang miauwde neem ik aan dat ze bang is weggelopen ...

Maar hoe moet ze zichzelf verzorgen ... ze is doof en kan daardoor niet jagen ...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:13

O wat erg, ik zou poes aanmelden bij amivedi.

en een rondje door de buurt? even bij de buren aanbellen?
niet te lang wachten met actie ondernemen hoor, ze is doof en geschrokken, ze kan natuurlijk terugkomen maar ook in paniek een heel eind weggelopen zijn.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:14

Ja sowieso even aanmelden bij amivedi
Hopelijk komt ze snel terug!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:25

Net aangemeld, bedankt! Zat al op fb te zoeken naar van die pagina's maar kon niks van specifiek mijn regio vinden. Mooi dat er zulke instanties zijn!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:29

Dat je een dove kat überhaupt naar buiten laat, echt, daar kan ik niet bij. Zo'n kat hoort ook geen verkeer niks.

Ik zou haar nu al op amivedi aanmelden. Is ze gechipt en geregistreerd? Zo nee, dan belletje bij DAP's doen en lokale asielen. Flyers ophangen etc.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:33

Wij wonen op de camping, op mensen die langslopen na is er geen verkeer, maar er lopen al amper mensen langs. Poes bevind zich meestal in straal van +- 5-10m rondom het huisje. Nu niet dus :c

Heb haar zojuist op Amivedi aangemeld. Wat houd DAP in als ik vragen mag?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:36

Ik denk dierenartspraktijk

Succes met zoeken en hopelijk komt ze snel terug :(:)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:41

Okay! Ik zal asiel en dierenartspraktijk dan ook gaan inlichten zometeen.

Maar ik vind het raar dat er om 6.00 een hond bij ons huisje was ... Ik ga straks even naar de buurvrouw toe vragen of het een van haar honden was, maar zij heeft grote honden en het geblaf had een vrij hoge toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:48

Amandavd schreef:
Dat je een dove kat überhaupt naar buiten laat, echt, daar kan ik niet bij. Zo'n kat hoort ook geen verkeer niks.

Ik zou haar nu al op amivedi aanmelden. Is ze gechipt en geregistreerd? Zo nee, dan belletje bij DAP's doen en lokale asielen. Flyers ophangen etc.

Moet je nou echt zo naar oordelen zonder de situatie te kennen?

Zeker deze periode gebeurt het wel vaker dat ze iets anders dan normaal reageren. Zelfs als ze geholpen zijn. Ik hoop voor je dat ze snel weer veilig thuis is.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:49

Dierenambulance bellen.... Bij ons (Twente) werkt dat perfect!
En (die tip kreeg ik van iemand): http://www.mijndieriszoek.nl
Wij kregen heel snel reactie van allebei, al was het loos alarm.

Helaas is onze poes nooit gevonden (was ook ziek/zwak... en wellicht toch ouder dan we dachten???) en is waarschijnlijk dood (en nooit als zodanig door iemand doorgegeven). Ze was ook niet gechipt geloof ik (dus dat is wel een aanrader!!!), dus als ze gevonden wordt/werd, moest echt op uiterlijk afgegaan worden.

Sterkte en succes!

Oh ja, foto's ophangen in buurtsuper, etc. Werd ons toen ook aangeraden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:13

Laat ik even voorop stellen dat ik hoop dat poes snel terug is. :(:)

Maar ook ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je een dove kat buiten laat. Ook al loopt ze maar 5 meter, zo'n beestje hoort geen gevaar aankomen en kan daar niet op anticiperen.

Ik heb ook een dove kat maar die zou ik nooit los buiten rond laten lopen.

De meeste tips zijn al gegeven. Ik hoop dat ie gauw terug is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:18

Ik heb een dove kat gehad en die kon uitstekend jagen en zich prima redden. natuurlijk is het een ander verhaal wanneer er veel verkeer is maar daar waren mijn horende katten ook niet altijd tegen bestand. Dove katten voelen trillingen met hun voetzolen, het kan wel zijn dat ze is aangevallen door een hond en daarom weg is gekropen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:43

Is ze al terug?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 19:04

Nee ...
Nog steeds niet.
Ik maak me ernstig ongerust ...

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:52

Had je de dierenambulance ook al gebeld?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:55

Sterkte TS en niet opgeven...! :(:)

Wij hebben ooit een kat gehad die zelfs na 5 maanden! nog terug gevonden werd. Het zijn taaie beestjes dus!

Wat echt helpt is om overal flyers neer te hangen, briefjes in de brievenbus doen bij mensen (met de vraag of zij misschien een kat per ongeluk hebben opgesloten in de schuur o.i.d.), facebook..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:22

Een kat van m'n oma was zoek.. Ze was al iets ouder.. M'n oma dacht dat ze ergens een plekje ging zoeken om te overlijden... Maar wat bleek nou... Een paar jaar later was ze op weg terug naar m'n oma , maar toen werd ze overreden.. Dus m'n oma vond haar dood gereden op de weg.. |(
Bleek dat ze een jaar of 2 bij de buren in de stallen was :+