Isa en Pietertje de Hamsters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Isa en Pietertje de Hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:39

Vanuit het topic 'Een andere manier van hamsters houden', laat ik ook eens mijn hamsters zien :)

Dit is Isa, een zwarte syrische hamster. Ik geloof eigenlijk zelfs driekleur, ze is niet overal even zwart. Ze is nu ongeveer een jaartje oud en komt van Dierenvangnet in Amsterdam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Past best :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
En weer terug haar holletje in! (beetje onduidelijk, is ook wat lastig met een zwarte hamster :bloos: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:+: :+:
Afbeelding
Afbeelding

En Pietertje, het kleine clowntje :+ van een reddingsactie waar een hoop jonge hamstertjes vandaan zijn gehaald. Hij is mega nieuwsgierig en álles is LEUK

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En alweer gegroeid:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Re: Isa en Pietertje de Hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:41

Jaa hamsters <3 <3

Wat zijn jouw verblijven ontzettend gaaf ingericht, heb je lang over de spullen verzamelen gedaan?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:44

Ze zijn echt zo leuk he :+:
Als Isa gele vlekjes heeft is ze zwart schildpad. 3kleur is met witte tekening bij (witband of ds) en dat heeft Isa niet. Het witte kinnetje, witte voetjes en eventuele witte vlekken op de buik horen bij de kleur zwart en zijne eigenlijk ongewenst :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:47

Ze is niet echt egaal zwart, op sommige plekken is ze eerder donkerbruin. Haar zusje had duidelijker bruine vlekken tussendoor!

En de spullen, uhm, daar heb ik wel even over gedaan haha. Ik heb de afgelopen jaren steeds weer extra bij gehaald ook al had ik het niet echt nodig haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:49

Ik zie wat keramische huisjes die 17,- in de speciaalzaak hier kosten, dat is voor mij bijna onmogelijk!

Heb er een in een aquarium, een in ene zelfgemaakte glazen kooi en een in een ferplast zitten. Het is erg lastig om ze allemaal genoeg te geven :o

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:15

Dat huisje heb ik gekocht voor € 3,- haha, hij was in de uitverkoop toentertijd (zoiets). Verdiepingen heb ik van de Ikea, je kan ook ovenschalen als zandbak gebruiken, wilgentakken die gesnoeid zijn meenemen naar huis en vooral Zooplus in de gaten houden voor leuke aanbiedingen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:25

Oja! Ovenschalen!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:39

Oow Ik wil ook serische hamster!

Heb je een foto van je gebreke
gehele verblijf?ziet er leuk uit

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:48

Mooie hamsters! En geweldig verblijf!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:58

Wat een leuke hamsters! Heb je vorige topic ook gezien en was erg onder de indruk van de verblijven van de hamsters!

Is een hamster eigenlijk 'makkelijk' om te houden? Worden ze goed tam? Heb in het verleden cavia's gehad maar wil misschien wel een keer wat kleiners :+

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 08:58

Ik zie nu pas de berichten, sorry!

Hamsters zijn wel heel anders dan cavia's ( die heb ik ook gehad). Hamsters zijn veel kleiner dus als ze niet tam zijn is de kans groot dat ze in je hangen. Daarom vind ik ze ook veel intimiderender dan cavia's.
Desondanks vind ik hamsters heel leuk, als ze eenmaal tam zijnkan je ze oppakken en los laten lopen op veilige plekken. Het is vooral leuk om naar ze te kijken als ze wakker zijn. Zeker in deze verblijven, ze rennen alle kanten op :)