Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxShetLover schreef:Ik weet niet precies, misschien omdat ze dan het gevoel heeft dat ze alles fout heeft gedaan of dat we niet geschikt zijn voor een hond? Ik weet niet. Het gedrag wordt meestal veroorzaakt door de eigenaar maar alsnog ziet mijn moeder een gedragsdeskundige niet zo zitten, ookal hebben we het er vaak over gehad dat het zou kunnen helpen.
xxShetLover schreef:Mijn moeder werkt niet en was hele dagen met hem thuis. We hebben hem overal mee naar toe genomen, zover hij dit aan kon natuurlijk.
We spelen nog iedere dag met hem, geven hem veel aandacht, zijn met hem naar cursus geweest, etc. Hij is heel belangrijk in ons leven (of in ieder geval in dat van mij).
Het is sinds kort dat hij in huis plast en we weten niet waarom.
We zijn in het begin ook veel gaan wandelen (wel kort uiteraard), maar op een gegeven moment wilde hij niet meer. Uiteraard nemen we hem gewoon mee, hij moet niet zeuren, maar het plezier is er dan wel af.
En zeker hebben we het met belonen geprobeerd, maar hij gedraagt zich buitenshuis heel anders dan binnen. Hij lijkt ons bijna niet in de gaten te hebben, hij raakt heel erg afgeleid en het lijkt echt alsof hij echt niet verder wil, niet omdat hij gewoon dwars is.
We hebben om hem heen staan springen (nog steeds trouwens, ik ''train'' wel eens met hem en hij weet dat goed zo een beloning betekent) als hij iets goed deed(/doet), maar buiten maakt het hem niks uit. Je ziet hem gewoon ongemakkelijk worden als hij moet wandelen. Heel sneu om te zien eigenlijk.
Zoals ik al zei, beloningen neemt hij aan (met wat geluk) maar hij raakt er niet gemotiveerder door.