Vetbult kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vetbult kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:55

Vanmiddag op mijn werk kreeg ik opeens een bericht van mijn zus: Minneke heeft een bol. Mijn hart stond direct stil en mijn eerste reactie was: Bel de dierenarts! Gelukkig, na een paar keer diep ademen, besefte ik wel dat het zondag was en ze er deze morgen nog heel helder uit zag. Na een beschrijving van de bol wel wat gerust gesteld, gezegd dat ze haar wat extra in de gaten moeten houden.

Nu ben ik dus thuis en heb zelf eens gevoeld. Het is geen heel grote bol, qua vorm en grootte een flesdopje groot. Ze heeft er zeker geen pijn in, als je wat knijpt is het niet zacht, maar ook niet steenhard. Je kan de huid er vlot over bewegen en de bol zelf zit ook los, je kan hem namelijk gewoon vastnemen.

Ik had hem nog nooit gevoeld, nu hebben we de 16 jarige dame in kwestie nog maar 4 maand en kan ze nog maar recent genieten van het strelen van haar buik. Hij kan er dus al even zitten. Naar mijn idee is het een vetbult, maar ik heb dit nog nooit eerder gevoeld.

Ze is 16, eet goed, drinkt goed, ontlast goed, blinkende vacht en wacht mij op als ik thuis kom :D Geen koorts, heldere blik etc.

luuntje

Re: Vetbult kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:33

Lastig het kan van alles zijn.
De dierenarts kan je vast wel vertellen wat het is.

Onze kater had jaren gekeden ineens een tennisbal in zijn zij.
Bij de dierenarts is dit open gemaakt, kwam enorm veel troep uit.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:42

Naar de DA gaan. Die neemt dan wat cellen eruit om te onderzoeken. Dan weet je snel of het een tumor is of vetbult of nog iets anders. Mijn kat kreeg op 11 jarige leeftijd ook een bult, bleek dus een tumor. Maar ze had er net als jij zegt geen pijn aan. Kon er gewoon aankomen en in knijpen zonder dat ze het naar vond. Deze succesvol laten verwijderen, toen was ie al zo groot als een flinke druif.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:33

Dan ga ik hem laten weg nemen :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:35

Ik weet niet of je er wat aan hebt hoor, maar ik had me door de DA laten vertellen dat een losse bol meestal (meestal!) niet zo erg is, maar een vaste meestal wel.
Gewoon voor de zekerheid even laten checken :) Succes met je poezenbeest. Hopelijk valt het mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:06

Ga ik dan gewoon doen. Meerdere zeggen mij: Het is maar vet! Maar goed, ik ben direct ongerust :P

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:26

DeMolenhoek schreef:
Ga ik dan gewoon doen. Meerdere zeggen mij: Het is maar vet! Maar goed, ik ben direct ongerust :P

Ja, dat werd mij ook gezegd, ook omdat de bult ""los"" zat. Wil je het zeker weten? Dan echt even langs de DA gaan hoor! Succes, hoop dat het idd een vetbult is!!!! Laat je nog even horen hoe het verder gaat?