zwemvest voor boxer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

zwemvest voor boxer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:11

Hallo,

Wij nemen dit jaar voor het eerst onze boxer mee op vakantie. Wij houden van kanoën en lekker zwemmen en willen hiervoor een zwemvest aanschaffen voor onze boxer.

Hij kan opzich redelijk zwemmen, nog wel erg spatten met zijn voorpoten.
Maar vooral als hij van de kano valt willen we graag een goed zwemvest met handvat boven op en een ring om hem eventueel vast te kunnen lijnen.

Nu zagen wij 2 zwemvesten wat ons aanspreekt. De ezy dog en de ruffwear van k9.

Welk vest raden jullie mij aan? De k9 heeft ook onder de buik een 'padding' met drijf vermogen en de ezy dog niet. Er zit alleen bijna 50 euro verschil in... zijn er verder nog duidelijke verschillen, en is k9 echt zoveel beter of?

Ik hoor het graag van jullie

I_Nicky_I

Re: zwemvest voor boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:54

Je zou ook nog kunnen kijken naar eqdog dit is vergelijkbaar met de kwaliteit van ruffwear. Persoonlijk zou ik wel naar iets van goede kwaliteit kijken als je het veel gaat gebruiken bij een relatief zware hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:55

Via jachthondenwinkel.nl krijg je fantastische zwemvesten, als jullie hond wel kan zwemmen en het als ondersteuning dient zou ik een neopreen aanschaffen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 23:21

Nicky ik zie dat die nog duurder is dan de k9. De prijs valt me eerlijk gezegd van k9 en die jij benoemd tegen. Ik snap dat wanneer je kwaliteit wil je er ook voor betaald. Maar het is maar voor 2 weekjes per jaar.

En kimD, hij kan opzich relatief goed zwemmen maar omdat hij een platte neus heeft is hij snel moe maar wel veel energie in z'n koppie wil die wel door doen, hierdoor gaat zijn zwem kwaliteiten nog al snel achter uit zeg maar. En als je dan wel op een riviertje zit met stroming hebben wij liever een zwemvest voor hem

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 14:21

Iemand nog een idee of tip?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:28

kusvoorjou schreef:
Nicky ik zie dat die nog duurder is dan de k9. De prijs valt me eerlijk gezegd van k9 en die jij benoemd tegen. Ik snap dat wanneer je kwaliteit wil je er ook voor betaald. Maar het is maar voor 2 weekjes per jaar.

En kimD, hij kan opzich relatief goed zwemmen maar omdat hij een platte neus heeft is hij snel moe maar wel veel energie in z'n koppie wil die wel door doen, hierdoor gaat zijn zwem kwaliteiten nog al snel achter uit zeg maar. En als je dan wel op een riviertje zit met stroming hebben wij liever een zwemvest voor hem

Dan zou zeker de K9 mijn voorkeur hebben of die van de winkel wat ik noemde. Andere worden relatief zwaar na een langere periode met water.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:39

Ik heb enkel ervaring met de ruffwear en eqdog zwemvesten dus over de andere geen idee hoe die zijn. Als je het niet veel gebruikt zijn die wel prijzig ja.