Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Francieen schreef:Jaa pup is onderkoeld geweest en ze schreeuwen blijkbaar als ze het te koud hebben. We hebben trouwens ervaring met sonde voeding geven dus dit isdus het probleem niet
Yenni schreef:Jeetje zeg, sommige reacties!
Francieen schreef:Jaa pup is onderkoeld geweest en ze schreeuwen blijkbaar als ze het te koud hebben. We hebben trouwens ervaring met sonde voeding geven dus dit isdus het probleem niet
elenaMM77 schreef:Francieen schreef:Jaa pup is onderkoeld geweest en ze schreeuwen blijkbaar als ze het te koud hebben. We hebben trouwens ervaring met sonde voeding geven dus dit isdus het probleem niet
In de OP zeg je dat ze begon te krampen en schreeuwen, nadat je haar gevoerd had.. Dus door het voeren, niet door de onderkoeling
Maar als jullie ervaring hebben..
dan weet je toch dat je de pup eerst rustig op moet warmen en daarna pas moet voeden?
Voedsel verwerken onttrekt namelijk warmte aan het lichaam. En als je juist warm voedsel in een koud lichaam gooit, dan krijg je ook krampen, daarom mag je een onderkoelt persoon ook geen warmte toedienen door middel van eten en drinken, maar moet je wachten tot de persoon zelf gaat eten en drinken (idem voor een pup neem ik aan).
Je weet ook niet tot hoe laat de pup wel gedronken heeft toch? alleen dat het onderkoeld was toen je het vond.
Ik zou dus wel degelijk een DA bellen, het dier was/is onderkoelt en je hebt dwangvoeding toegepast die klaarblijkelijk niet goed gevallen is..
Wanneer heeft de pup voor het laatst ontlasting gehad en voor het laatst geplast? want ze raken ook niet zomaar onderkoeld, wellicht heeft het dier een verstopping, of heeft moeder het aan de kant geschoven (en ook dan is er wat mee mis)..
Onderkoeling gevolgd door niet goed vallen van dwangvoeding is zeer zeker op deze leeftijd voor mij direct een DA bellen