Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree schreef:Ik weet wel dat ze weten dat ze iets hebben gedaan dat niet mag. Want dat verraden ze met hun gedrag. Maar deze straf is niet efficient lijkt me.
xyzutu2 schreef:Even omgedraaid: hoe erg is het als een hond binnen moet blijven terwijl de andere uitgelaten wordt? Er zijn zat situaties te bedenken waarin dat nou eenmaal even nodig is, bijvoorbeeld om medische redenen. Het hoort zelfs bij de opvoeding van een hond om te accepteren dat hij niet altijd hetzelfde mag als andere honden (en mensen), dus een hond in de bench laten terwijl je met de andere wandelt, traint, voert of wat dan ook is dan toch ook geen probleem?
Natuurlijk klinkt jouw verhaal alsof die eigenaren geen flauw benul hebben van honden opvoeden, maar het maakt de hond niet uit of hij om legitieme redenen (zie alle voorbeelden hierboven) of minder legitieme (als straf die de hond niet begrijpt) redenen in de bench zit terwijl de andere hond vertrekt. Dus waarom wel medelijden hebben met een hond die 'voor straf' in de bench moet, en niet met een hond om legitieme redenen (al was het alleen maar als 'alleen in de bench-zit-training') in de bench moet? Voor de hond is alles willekeurig, hij weet alleen dat hij in de bench moet tot hij er weer uit mag en dat hij dat waarschijnlijk minder leuk vindt dan los rondlopen, of het nou als straf of training of voorzorg of gezondheidtechnisch bedoeld is of niet.
Het is het verschil tussen iemand die zijn paard voor straf een uur op stal zet omdat hij niet goed gewerkt heeft, en iemand die zijn paard een uur op stal zet zodat hij tijd heeft om het hek van de wei te repareren. Voor het paard maakt het verschil niet uit. Voor die hond precies hetzelfde. De etiketjes die je erbij verzint (onrechtvaardig, oneerlijk zielig) zijn van jou, niet van die hond of het paard.
Chasey schreef:Begrijp me aub niet verkeerd.
Ik denk dat je misschien moet loslaten hoe andere mensen met hun honden omgaan. Ik vermoed dat jij je het te veel aantrekt over hoe anderen het anders doen.
Ik snap dat je van honden houdt en dat je het liefst iets wilt doen, maar soms kan dat niet.
Er zijn nou eenmaal mensen die honden aanschaffen die het beter niet had kunnen doen, omdat ze er geen reet verstand van hebben. Of het nou katten-, paarden- of konijnenmensen zijn, dat terzijde. Er zijn mensen die in andermans ogen hun hond niet goed opvoeden of behandelen. Maar zijn er zelf heilig van overtuigd het wel goed te doen. Ik denk dat je daar niks tegen in kan brengen.
Misschien moet je het proberen los te laten?
Evelijn schreef:Tja als de relatie met die mensen je voor de rest niet kan schelen.... dan zou je het asiel waar ze de pup vandaan hebben kunnen inlichten. De meeste asiels doen aan nazorg ... dus dan kunnen er andere mensen met de eigenaren gaan praten hoe het gaat met de opvoeding van de pup.
Desiree schreef:Ik weet wel dat ze weten dat ze iets hebben gedaan dat niet mag. Want dat verraden ze met hun gedrag. Maar deze straf is niet efficient lijkt me.
Martine_R schreef:Desiree schreef:Ik weet wel dat ze weten dat ze iets hebben gedaan dat niet mag. Want dat verraden ze met hun gedrag. Maar deze straf is niet efficient lijkt me.
Onzin.
Ze zien aan de houding van de baas dat die boos op hun is.
Vandaar dat ze zich ''schuldig'' gaan gedragen.
Wat een verschrikkelijke mensen.
Hoe frustreer ik mijn hond?
Als de hond niet mag wandelen en dus geen energie kwijt kan --> gaat ze òf binnen poepen/plassen, òf dingen vernielen uit verveling --> mag ze weer niet mee wandelen en begint het riedeltje opnieuw.
Martine_R schreef:Onzin.
Vandaar dat ze zich ''schuldig'' gaan gedragen..
Martine_R schreef:Wat een verschrikkelijke mensen.
Als de hond niet mag wandelen en dus geen energie kwijt kan --> gaat ze òf binnen poepen/plassen, òf dingen vernielen uit verveling --> mag ze weer niet mee wandelen en begint het riedeltje opnieuw.
Evelijn schreef:Dierenasiels werken vaak met een plaatsingsovereenkomst waarbij ze proberen mede-eigenaar te blijven. Dus dat is wel andere situatie dan een hond bij een broodfokker. De meeste asiels hebben ook vrijwilligers die een paar maanden na plaatsing gaan kijken of alles goed loopt. Vandaar dat ik deze optie aangaf.
Martine_R schreef:Onzin.
Vandaar dat ze zich ''schuldig'' gaan gedragen.
Wat een verschrikkelijke mensen.
Shadow0 schreef:Waarom zou je hun denken willen ondermijnen? Is het jouw zaak? Hebben ze jou om advies gevraagd? Je kunt je wel enorm op gaan fokken door hun gedrag af te keuren, maar je hebt er niks mee te maken.
Als het echt mishandeling is bel je de dierenbescherming, en als het dat niet is... gewoon niet teveel focussen op wat anderen allemaal in jouw ogen fout doen.
Desiree schreef:En die ene keer dat ze dan gaan, mag de andere hond niet binnen. En jij vindt dat niet erg omdat het wel eens moet kunnen. Maar deze super energieke hond zat daar met hoge stem te janken in de bench en was duidelijk een andere mening toegedaan als jij.