PoesPoes, mijn asiel katje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

PoesPoes, mijn asiel katje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:54

Oké een asiel katje is hij al lang niet meer maar daar komt hij wel weg :o

In oktober hebben wij een maand geholpen als vrijwilligers bij het dierenasiel bij ons in de buurt. Wij wisten toen al dat wij eind december ons eigen huis zouden krijgen maar hadden nog geen datum.

Natuurlijk had ik nooooit naar het asiel toe moeten gaan ! Zo veel lieve katjes <3 Ik had ze allemaal wel mee kunnen nemen, gelukkig kon het nog niet en kon ik mijzelf nog tegen houden :D

En toch was daar PoesPoes, een jong katertje van 3 maand oud. Een mooi grijs katje met een wit vlekje onder zijn kin en het puntje van zijn staart <3 Dit was het enige katje die meteen bij mij op schoot klom, of op mijn schouder en heel luid begon te spinnen hoe kun je daar nee tegen zeggen ?!
De bedoeling was dat hij daar nog een poosje zou blijven, hij moest zoveel wegen, dan zouden ze hem laten castreren en vaccineren en dan zou hij weg mogen.

Mijn ouders hebben daar toen een stokje voor gestoken, een castratie op zo'n jonge leeftijd vonden we allemaal not done maar goed ... Dat is uiteindelijk ook niet gebeurd en toen kwam hij begin november bij mijn ouders in huis *\o/*

Achteraf denken wij nu dat hij de niesziekte had, in een milde vorm, waarvan onze twee oudste katten ziek zijn geworden. Uit eindelijk zijn deze twee katten ook overleden |( Voel mij daar nog zo schuldig over ...

Maar goed PoesPoes was dus "the cat from hell" nou ja op sommige tijdstippen :') Hij vloog overal over heen, onder door, viel de honden (hoe groot ook) lastig, de andere katten joeg hij achteraan. En dan niet te vergeten alle krassen die we hadden, handen armen benen, hij klauterde overal in :') Maar dat was allemaal weer vergeven als hij lekker kwam knuffelen <3

Sinds januari woont hij dus bij mij en mijn vriend en is hij nog steeds zo "aanwezig" ook al krabt hij minder, af en toe springt hij nog steeds vol op je hand of je voet :')

Hij heeft nu ook een vriendje waar hij veel me speelt en slaapt, het is zo lief om te zien. S'avonds als ik uit mijn werk kom gaat hij voor me staan en dan moet ik hem echt even een knuffel geven anders blijft hij me volgen <3

Hij is met 6 maand gecastreerd, en over een maand mag hij eindelijk, samen met zijn vriendje de weide wereld in :D

Maar nu het min puntje, hij is vreselijk aan de diarree ! Alweer een poosje dus we gaan vanavond weer naar de dierenarts met hem :( Eind januari waren we ook al geweest, toen kreeg hij poeder voor over de brokjes om zijn ontlasting weer hard te krijgen, heeft een paar dagen gewerkt en toen was het weer terug.

Nu heeft hij om de zoveel tijd diarree, dan weer een dag of twee harde ontlasting en dan begint het weer ...

En vanmorgen dus echt hele dunnen ontlasting, echt net water met wat bloed er in ! Dus meteen de dierenarts gebeld |(

Waar kan dit van komen ?? Hij is verder helemaal happy, speelt veel, eet gewoon, hij ziet er ook niet ziek uit ...

Hierbij nog wat foto's van ons boefje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen en de eventuele adviezen, oplossingen ... _/-\o_

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:56

Wat een mooierd :D
Zo een kleur hebben mijn dames ook.

Is hij goed ontwormd, dat kan ook voor die problemen zorgen.

Anoniem

Re: PoesPoes, mijn asiel katje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:01

Wat een schatje! Ik kan mij voorstellen dat je daarvoor gevallen bent ^^

En castreren op jonge leeftijd is niets mis mee, onderzoek laat zelfs zien dat ze er minder last van hebben en sneller genezen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:01

Oh wat een apekop, het straalt er vanaf! Maar wel onwijs lief dat iedereen zo samen ligt!
Die ontlasting zou kunnen duiden op Giardia, en dan ben je echt niet blij met zo'n grote veestapel want het is extreem besmettelijk! Meteen wat onlasting naar de dierenarts brengen voor een snaptest om het zeker te weten.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:06

Hij is eind januari ontwormd en heb ook geen wormen ontdekt dus betwijfel ten zeerst dat het daar aan ligt.

Spruit : Wij hebben ivm met vroege castratie nog aan onze eigen dierenarts gevraagd en die was daar niet voor, ook op internet niet altijd goede resultaten, de ze problemen zouden krijgen aan plasbuis en weet ik veel allemaal... Dus hij heeft lekker nog een poosje van zijn balletjes kunnen genieten haha.

Guardia dacht ik in eerste instantie ook aan, omdat de katten bij mijn ouders ook wat aan de diarree zijn geweest maar niet iedereen had er last van. Onze andere kat heeft geen last van diarree...

Zal zeker even kijken vanavond voordat we gaan of ik wat ontlasting mee kan nemen ;)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:10

Wat een leukerd! Ziet er ook wel uit als een dondersteen.

Is het qua ontlasting als getest op giardia? Mijn hond heeft dit gehad en poepte 2 dagen goed dan weer slecht enz enz. Ik hoop het niet gezien dit lastig te behandelen Is omdat ze zich makkelijk herbesmetten.

Edit: zag je vorige post te laat. Mijn da vertelde mij dat niet ieder dier er direct last van hoef te hebben. Als ze een lager weerstand hebben komt dit sneller tot uiting. Ik zou persoonlijk voor de zekerheid om een snaptest vragen. Dan sluit je het definitief uit en voor een goede test Is er ontlasting van 3 dagen nodig

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:14

Het is een kater en we noemen hem...... poespoes..... :') :+

Wat een knapperd!!!! En wat een super bijdehande uitstraling heeft hij!!!
Kan me voorstellen dat je daarvoor gevallen bent zeg!!
Balen van de diarree zeg. Zou het ook niet aan de voeding kunnen liggen??
Hoop dat hij er snel vanaf is!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:19

Haha Kentaro ! Oorspronkelijk zou hij Binkie heten maar iedereen zei steeds PoesPoes tegen hem en hij komt nu ook meteen als je hem roept dus dat is gebleven haha.

Zijn vriendje heet Pluis omdat hij een pluis staart heeft, ook niet veel beter..

Voeding denk ik niet, hij eet alleen maar brokjes, in het begin dachten we, ze kunnen nu wel brokjes voor volwassenen krijgen maar door de diarree toch maar terug gegaan op kitten brokjes. En toch weer steeds diarree dus ... Verder lust hij eigenlijk niks, ja af en toe komt hij even mijn bord af likken, of tenminste ruik hij er aan en gaat weer weg. Wel is hij gek op actimel en daar krijgt hij elke morgen een drupje van ..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:24

:D

Toen onze hond als pup bij ons kwam, was hij steeds aan de spuitpoep. We gaven de brokjes die de fokker ook gaf. Ontlasting 2x laten onderzoeken, kwam niets uit. Op een gegeven moment 'stal' hij steeds brokjes van zijn oudere broer en daar deed hij het wel goed op. Toen daarop over gezet.
Ze zeggen bij honden ook dat je ze kip en rijst moet geven als ze aan de dunne zijn, maar die van ons gaat daar juist van aan de dunne :+ Daarvoor koken we nu tartaar mocht hij een keer aan de dunne zijn. Vinden ze heerlijk en doet het er goed op.
Maar of dat voor katten ook werkt.... :+

Mijn hamster heette vroeger 'hampie' Kon maar geen leuke naam voor hem bedenken, noemde hem steeds zo en zo is hij maar blijven heten... :D

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:31

Wij geven de honden rijst als ze aan de diarree zijn werk goed. Maar Poespoes is niet de makkelijkste wat eten betreft, hadden ook van die zakjes met katten vlees, hij likt er een paar keer aan en laat het staan, met vis precies het zelfde. Dus ik denk niet dat we bij hem ook maar één korreltje rijst er in krijgen ..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:35

Wat een ontdeugent koppie!

Heb je al eens kvv geprobeerd? Ik heb zelf dan wel geen katten maar wel n hond met hetzelfde probleem wbt dunne ontlasting en veel ontlasting sinds ze op kvv voeding staat is dat helemaal over gewoon 1 of 2 keer per dag een "mooie" vaste drol
In hoeverre een drol mooi kan zijn natuurlijk

Kvv bv Smuldier of rodi kun je ook aan katten geven (ik geef rodi) hier zitten minder toevoegingen in zoals granen enz want daar heeft een kat niets aan
Vind dat zeker het proberen waard
Of barf dat zijn echt gewoon stukken vlees vaak gewoon met bot en pezen die je kunt voeren maar dat vond ik toch niet z'n prettig idee

Sinds ik hier kvv voer heb ik vele knappere honden zitten 1000x mooier in de vacht en verharen minder

Geen blikvoer of iets dergelijks ga maar eens na de ingrediënten kijken war voor troep daar in zit evenals gewone brok

Overleg t even met de dierenarts natuurlijk moet je ook even op bepaalde dingen laten testen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:40

Hij is waanzinnig leuk! :D Deze kleur noem je blauw bij katten, ik heb er ook zo eentje. Zelfde soort karakter ook. Laatste keer dat ze bij de dierenarts was voor de enting kreeg ze de reguliere checkup en de dierenarts zei toen ze het gebit bekeek: "mooie tanden". Voor ik er erg in had zei ik: "ja, met haar d'r op". Zo'n katje dus :D <3

Wat de diarree van je katertje betreft denk ik ook als eerste aan giardia. Verstandig van je om naar de dierenarts te gaan. En voel je alsjeblieft niet schuldig over de niesziekte, zulke dingen kun je niet altijd zien. Ik kan me niet voorstellen dat een asiel een ziek katje meegeeft. Waren de katten van je ouders niet ingeënt?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:55

Koper : Nee inderdaad niet ingeent, en poespoes nieste maar af en toe een klein beetje, je zag ook verder niets aan hem... De beide katten die overleden zijn hebben ook hiv op gelopen ergens buiten bij mijn ouders (ze vochten veel met wilde katten) en zij waren dus zwakker jammer genoeg ... Schuldig zal ik mij blijven voelen want de ene was de kat van mijn vader, was hij heel erg gehecht aan, en binnen een paar dagen was het over zo sneu :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:58

Maar jij kunt er toch niks aan doen dat je ouders hun katten niet hebben laten enten? Dat is niet jouw verantwoordelijkheid. En zoals ik het begrijp was het ook niet jouw idee maar dat van je moeder om hem eerst daar naartoe te halen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 12:00

Jammer genoeg zijn we nog niet bij de dierenarts geweest ... Door omstandigheden konden we niet heen. Mijn ouders hadden nog pillen tegen de diarree voor katten, dus daar krijgt hij nu 3 dagen van, en we gaan hem wat rijst met vis geven, kijken of het dan beter word of niet.

Zaterdag had hij trouwens wel weer harde ontlasting maar vanmorgen was het weer raak ...

Een nieuwe afspraak staat zoiezo gepland voor vrijdag.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:12

Wat een knappe katten!!
Vervelend van de diaree, ik zou echt niet wachten tot vrijdag.. Hij heeft t al een tijdje en eet ook nog eens niet goed! Dat vind ik een reden om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan!
Wat voor brokjes krijgt hij?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:59

Probeer in ieder geval van 3 dagen ontlasting te sparen en mee te nemen naar de dierenarts.
Dan is de giardia test veel betrouwbaarder.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:00

Hij eet wel gewoon goed maar alleen brokjes ! Ik zei dat hij moeillijk was met andere dingen waar wij hem mee willen verwennen, dat hoeft hij niet ! Maar eet gewoon zijn brokjes hoor ;)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:07

mijn ene kat (heb er 4) is allergisch voor veel merken voer. Ik kan niet veranderen of een andere variatie erop nemen want dan is het weer raak. Gisteren weer door het hele huis.... t/m in de gordijnen toe. Heerlijk.... Hij krijgt dan een okugest of kindigest tabletje van VSM. Dat werkt bij hem erg goed. Dan is het met 1 of 2 dagen over gelukkig. (en nu weet ik echt niet waar het van gekomen is). Het is wel een lekker stel hoor dat van jou samen!