omheining tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

omheining tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 13:50

hoi bokkers!
Aangezien hier veel mensne zijn met katten dacht ik dat ik het best hier kon vragen.
Op het moment is de tuin omheind met houten platen. Het is een kleine tuin met een zwembad en een tuinhuisje erin. ik gok op zo'n 10 meter op 7/8 meter.
De houten omheining heeft zijn beste tijd gehad en de kat kan ook niet los in de tuin nu doordat er gaten in de omheining zijn Nu komt ze aan een tuigje buiten.

In de zomer komt er een nieuwe omheining maar we zijn er nog niet uit welke. De eerste gedachte was weer houten platen, maar zijn er andere opties die ook de kat binnen houden? ik zou er dan eventueel een stroomdraadje op bevestigen bovenaan.

alvast bedankt!

elenaMM77

Re: omheining tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:00

goede schutting eventueel waarbij de bovenkant de tuin in komt een stukje? waardoor een kleine overhang ontstaat waardoor ze niet haar nagels in de bovenkant kan zetten en het laatste stukje omhoog kan krabbelen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 14:02

gewoon rechte omheining is het plan en dan bovenaan een stroomdraadje ertegen. Maar ik bedoel wat voor materialen zijn er leuk ook voor de omheining? en heeft vrij weinig onderhoud nodig en een lange levensduur. De houten platen zijn na 10 jaar echt wel op en afgeleefd. Ook moesten die elk jaar geschilderd en behandeld worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:04

geen idee, ik heb je een linkje gestuurd van wie ik zeker weet dat hij goed werk levert.
garantie die hij geeft is 10 jaar op een geplaatste schutting.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 14:09

dankje voor de link!
We zouden toch graag zelf de shutting zetten omdat we een hoop handige familieleden hebben en om de kosten wat te drukken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:16

electrische omheining zou ik niet doen (heb ik gehad- veel onderhoud ivm dat je moet zorgen dat de kat "aarde" maakt wat heel moeilijk is) ik heb bij mijn laatste 2 huizen overhangend gaas gebruikt maar misschien is dit een optie; http://www.kattendomein.nl/buitenleven/ ... r-buiten-2 zou goed aansluiten op een houten omheining.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:20

Mocht je er wel voor kiezen een stukje te laten oversteken, zorg dan dat dit ver genoeg is, onze katten klommen gewoon de schutting in, gingen aan het overhangende deel hangen en trokken zich gewoon weer op waardoor ze alsnog de tuin uit konden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 18:24

dankje voor de tips. Maar ik vrees dat een stukje naar binnen geen zin heeft. Dan is er nog steeds de rand van het zwembad en het dak van het tuinhuisje waarmee ze zo op het schuine gedeelte zou kunnen wippen. (ze springt trouwens makkeljk 1.70 hoog (ik ben 1.70 en zonder problemen springt ze rustig op mijn schouder zonder te moeten klauteren. )

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:30

Ik volg even! Ik ben ook opzoek naar iets van een afscheiding, want m'n katten springen ook op de muur en schutting ;-)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:46