Sinds een paar maandjes hebben wij een konijn, hierbij hebben wij een ren van ik geloof 50 euro aangeschaft. Het probleem is dat ze elke nacht ontsnapt. Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor een ren die niet los te krijgen? En zou het raar zijn hiervoor terug te gaan naar de winkel.. Het lijkt mij normaal dat een konijn niet uit een ren hoort te kunnen ontsnappen.
Ze duwt er onder/tegen aan waardoor die open gaat. De ren heeft onder en boven een haakje waar je ze mee aan elkaar bevestigd, weet even niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
Wil wel graag vandaag nog een nieuwe ren want ze is nu dus nergens in huis te vinden..
Heel simpel, een betere, stevigere, veiligere ren bouwen. Ik heb een puppyren van starline, overdekt met panelen en deels gaas vastgemaakt. Mijn halfwildjes, echte houdini's, blijven hier netjes in zitten
Heb je je konijn trouwens ondertussen al wel weer kunnen vinden?
melody7
Geplaatst: 17-03-16 16:50
Wat balen dat je die ren hebt gekocht! Ze zijn best duur maar houden konijnen inderdaad niet binnen.. Ik vind ze ideaal voor mijn cavia's maar toen ik nog konijnen had zat mijn Hollander buiten voordat ik weer binnen was, die trok gewoon het deurtje dat erin zit open Voor konijnen hebt je echt iets zwaarders nodig.
Als je dan toch een nieuwe moet kopen kijk dan meteen even naar iets om het aan de bovenkant af te dekken, mocht je dat nog niet hebben. Dat voorkomt dat er roofvogels bij je konijnen kunnen.
Ze was uiteindelijk naar boven gelopen en zat rustig in de badkamer te chillen, maar kreeg het toch wel even benauwd. Ze heeft geen vriendje, omdat ze die pas kon krijgen wanneer ze naar buiten gaat. Een deze weken dus. Misschien is het gewoon een hint dat wij moeten opschieten met een Vriendje
Die van mij had binnen een dag door hoe het deurtje open moest Dus nu hebben we het ene deurtje met een tie-wrap vastgemaakt en de andere met gewoon een clipje (twee rennen) en nu maakt hij ze niet meer open.
Ah ze woont nu binnen? Dan kan ze gelukkig niet echt weglopen maar het is natuurlijk niet handig als ze zelf op onderzoek uit gaat.. Kun je haar niet in een kamer zetten met de deur dicht waar ze rond kan lopen?
Goed dat ze een vriendje krijgt! Het buitenweer zal binnenkort wel weer komen, hier hebben ze vandaag al voor het eerst weer buiten gespeeld Alleen zijn de nachten natuurlijk nog wat kouder..
Kun je de ren niet zelf dichtmaken? Ik had ook een deurtje in mijn ren maar heb dat vastgemaakt met een ringetje wat je normaal ook aan je sleutelhangers en sleutels enzo hebt